כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"עליו, אביו כתב - 'בני ממשיך דרכי'"

הגרש"מ עמאר על הרב יוסף: "זו פרשה כאובה, וכואבת לי במיוחד. באופן פרטי היא נוגעת עד עמקי נשמתי כי אני מכיר היטב לעומק את הגאון הגדול רבי אברהם יוסף, בנו של מרן גדול הדור והדורות רבינו עובדיה יוסף"

הרב עמאר
הרב עמאר



הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס הערב לפרשת פסק הדין של הגאון רבי אברהם יוסף, בראיון למהדורה המרכזית ב'קול ברמה':

"זו פרשה כאובה, וכואבת לי במיוחד. באופן פרטי היא נוגעת עד עמקי נשמתי כי אני מכיר היטב לעומק את הגאון הגדול רבי אברהם יוסף, בנו של מרן גדול הדור והדורות רבינו עובדיה יוסף".

"זה האיש שהלך יד ביד עם מו"ר אביו, ואביו כתב עליו בהסכמה שנתן לו על ספרי הלכה של טהרה: "בני, ממשיך דרכי בפסיקת ההלכה". זה לשונו של מרן עליו השלום".

"אני לא ראיתי רב שמזכה את הרבים לאלפים ולרבבות, שיעורים בלי גבול! מעולם לא אמר "אין לי זמן", שיעורים כל היום ועד חצי הלילה בלי הפסקה! במסירות, בנאמנות".



"אני מכיר אותו גם בענייני הכשרות שהוא ישר ונאמן וכל מטרתו וכל מגמתו לחזק את הכשרות. איני יודע מה נעשה, לא הייתי מעורב. כפי שהזכרתם, מרן רצה שהוא ימשיך את דרכו גם כרב ראשי, ראשון לציון. אנחנו לא יודעים ולא נוכל לדעת מה שקרה שם אבל אני מכיר אותו שהוא זך וטהור. לא עושה את הדברים בשביל אינטרס פרטי ולא לשום רווח פרטי. דבר אחד עומד מול עיניו- שעם ישראל יהיו קרובים יותר אל ה'. שעם ישראל יאכלו כשרות אמיתית, מהודרת. על זה הוא נלחם. באותם שנים, אז לא הייתי רב ראשי, היה מתייעץ איתי, ידו לא זזה מידי ושנינו לא זזנו מידו של מרן".

"אני יודע שהוא עשה את זה במסירות ועשה את זה באהבה אמיתית לה', לתורה, לאהבה לעם ישראל. אבל, זה לא דבר חדש בעולם. מי לנו גדול מיוסף הצדיק שבגלל דברים כאלה ואחרים, ממש העלילו עליו ונפל לבית האסורים. מי לנו גדול ממהר"ם מרוטנבורג שהצליחו להביא אותו לידי מאסר עד שנפטר. מי לנו גדול מגדולי האדמו"רים כמו בעל התניא וממשיכי דרכו גם שהיו בבית הסוהר והכל בעוונות מצד מחלוקת וכדומה. אני רוצה ברשותכם, לחזק את ידיו של הגאון הגדול רבי אברהם "אל תרא ואל תחת, כי עימך ה' אלוקיך בכל אשר תלך".

"העיר חולון זכתה לכתר גדול ועטרת זהב גדולה. ואם ה' ראה ברצונו שהיה חלילה, הייתה איזה גזירה ורצה לבטל אותה- הביא את הצער הזה. כתוב ברבי משה קורדובירו שיש חלילה גזירת מיתה, ה' מוצא לכפר, מביא לאדם ביזיון בפומבי".

"יהי רצון שזה יהיה כפרתו, זה יהיה חליפתו, זה יהיה תמורתו והוא ילך לחיים ארוכים טובים ומתוקנים. ומכאן כסאו יגדל ירום ונשא וגבה מאוד בבריאות איתנה ונהורא מעליה".

"ואני מודה לכם שאתם מעלים את זה על נס בצורה הנכונה ולא בדרך של זילותא חלילה בתלמיד חכם גדול כזה. אדרבא, תמשיכו ותביאו את השיעורים שלו ואת הדרשות הנפלאות שלו ואת הפסקים שלו ואני בטוח שעוד עם ישראל יהנה ממנו שנים רבות. "עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו" אמן ואמן".

- איך עבר על כבוד הרב השבוע בפנמה?

"הייתי עסוק ועכשיו כשאתם מדברים איתי אני בתוך בית ספר, מבית ספר לבית ספר ותלמוד תורה, מכולל לכולל. לא היה לי פנאי לא רק לדבר, אלא גם לחשוב על הדברים, ברוך ה'.
אני שש ושמח על הפעילות התורנית. ה' יזכה אתכם להמשיך להפיץ אור התורה כפי שמרן בירך אתכם, תמשיכו להפיץ את אור התורה בקדושה ובטהרה בנחת לטובת עם ישראל.

"ה' יזכה אותנו להמשיך להפיץ את התורה בדרכי נועם ונתיבות שלום ונזכה שה' ישים ברכתו על כלל ישראל בלי יוצא מהכלל שהרבנים ימשיכו בתפקידהם בקדושה ובטהרה ועסקנים יעשו עבודתם בנקיות ובזכות להגדיל תורה ולהאדירה אמן ואמן".

- כבודו נמצא עם הגאון הגדול חבר מועצת חכמי התורה רבי שמעון בעדני, האם מפנמה הרחוקה, תצא בשורת השלום?

"מה שדיבר איתי הגאון הגדול מורנו זה מפה לאוזן ובוודאי לא אספר אותו בפומבי. זה לא דרך ארץ. אבל הוא תמיד משתדל, כל דרכיו כמו כל גדולי התורה כמו הגאון מרן רבי שלום, כולם, כל רעיונותיהם וכל מחשבותיהם לקשר ולקבץ ולא לדחות אף אחד כי לא ידח ממנו נידח, שכולם ימשיכו בתורה וביראת ה'. ומתוך הליקוט של השורות, תצא בשורה גדולה בעז"ה. תבורכו מפי עליון".
הרב שלמה משה עמאר קול ברמה הרב אברהם יוסף השלום הספרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד