י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מראש השנה תשפ"א: התוכנית הכלכלית של חסידות גור לרכישת דירות

בחצר החסידות הגדולה בישראל דואגים לעתיד הילדים בתוכנית חיסכון הנחשפת לראשונה ב'בחדרי חרדים' • החסידים יפקידו כסף בשביל הילדים ובכך יקבלו הלוואה לרכישת דירה בבוא העת • מי זכאי ומה התנאי? 'בחדרי' עם התוכנית המלאה

חופה בחצר חסידות גור בירושלים. (באדיבות המצלם)
חופה בחצר חסידות גור בירושלים. (באדיבות המצלם)



פרסום ראשון: "לגור" זה השם החדש של מיזם הדיור מבית מדרשה של חסידות גור. מדובר במיזם שיקל מעל הזוגות הצעירים את קניית הדירה בבואם להשיא את ילדיהם.

על פי התוכנית הנחשפת לראשונה ב'בחדרי חרדים' שהפכה לנושא בבתי החסידים של גור ברחבי הארץ, מטרת המיזם מבית גמ"ח 'בית ישראל' של החסידות, היא לעזור למשפחות בהלוואות בתחום הדיור לקניית דירות לאברכים צעירים.

על מנת להצטרף כחבר מן המניין בתוכנית 'לגור' עליך להפקיד כל חודש 300 שקלים לקופה הרשומה על שמך וכך, במשך עשרים שנה ולאחר מכן תקבל את הכסף 72 אלף שקל שצברת במלואם ללא הוצאות ניהול כלל.

ובכך ההנהלה תיתן לחברים הלוואה לדירה בבואם לחתן את ילדיהם, התוכנית שמתחילה בחודש זה, חשון תשע"ח תגיע ל-3000 חברים כך על פי הצפי של ראשי המיזם, ובאם לא, המיזם יבוטל.

כל חבר בתוכנית זכאי לכך שבנו או חתנו, הרוכשים דירה יקבלו הלוואה של 100 אלף שקל בפריסה של 100 תשלומים, באם שני ההורים משני הצדדים חברים בתוכנית, אך באם רק צד אחד חבר, יקבלו 50 אלף שקל ב-100 תשלומים.

מי שרשאי לקבל הלוואה הוא מי שהוריו חברים במיזם שלש שנים מאז נפתח, מי שהצטרף כעבור שנתיים יהיה זכאי לקבל רק אחרי חמש שנים ורק לאחר שצבר בקופתו 18 אלף שקל.

אברכים צעירים שיצטרפו למיזם לאחר לידת בנם הראשון עד גיל שנה, ייחשב להם כהצטרפות בתקופה הראשונה, כשבבוא העת יהיה הילד זכאי להלוואה במלואה. לעומת זאת, אברך שיצטרף מאוחר ייאלץ לשקלל את הפער ולהשלים את החיסכון המלא המקביל לשנת לידת הילד, זאת כמובן לאחר חברות של שלש שנים.

הזכאות לקבלת הלוואה היא רק מראש השנה תש"פ, בתנאי שהדירה נרכשה החל מראש השנה תשפ"א.

בנוסף ההלוואה תינתן רק בערבות של 3 ערבים שכל צד מהם ערב קבלן על כל סכום ההלוואה ואחרי שהנהלת 'לגור' תאשר את הערבים, ההנהלה אינה מתחייבת לנמק אי קבלת ערב מסוים.

התוכנית קיבלה את ברכתו של האדמו"ר מגור והתוכנית תכפיל את עצמה כל פעם לפי מספר הילדים.

ראשי המיזם מציינים בתוכנית, כי אין קשר בין המיזם של 'לגור' לקופת 'עזר נישואין' של החסידות, שכן כאן הדבר שונה ומדובר בתכונית חיסכון של ממש, ולכן אין לתרום את ה-300 שקלים מכספי מעשר.

התוכנית הכלכלית שהוגשה לחסידים

























חסידות גור תוכנית כלכלית דיור הלוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד