כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אייכלר: "ציר המשטרה והתקשורת הוא ציר קטלני"

סגן יו"ר הכנסת חה"כ ישראל אייכלר תקף בנאומו אמש במליאת הכנסת: "הציר תקשורת-משפט-משטרה הוא ציר קטלני במדינה דמוקרטית" • צפו בוידאו

אייכלר בנאומו במליאה. צילום: פלאש 90
אייכלר בנאומו במליאה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



על רקע הסערה סביב החקיקה לצמצום כוחה של המשטרה, כמו הצעת החוק האוסרת על המשטרה להגיש המלצות בסיום חקירה, תקף אמש ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה', את תופעת ההדלפות מחדרי החקירות, כשהוא מכנה זאת "ציר המשטרה, המשפט והתקשורת".

"בזמן האחרון ישנו ויכוח על החקיקה נגד המשטרה", הקדים ח"כ אייכלר בתחילת נאומו, "במדינה נורמלית הייתי מתנגד לכל החוקים האלה. אבל ברגע שמדינת ישראל הפכה למדינת משפט-תקשורתי, כך שאינך יודע איזה קצין הוא המדליף, ומי הוא הישר. זה אסון לדמוקרטיה. אנחנו רואים שכל ההדלפות יוצאות מאותם אנשים שעובדים עם התקשורת. הציר תקשורת-משפט-משטרה הוא ציר קטלני במדינה דמוקרטית".


"המשטרה היא גוף א-פוליטי ומשכך היא בעצמה הייתה צריכה לקום ולומר אנחנו לא מעוניינים לתת יד להפלת שלטון על ידי הדלפות. ועל כן, במצב כזה שהמשטרה לא מצליחה בעצמה למנוע את ההדלפות, במצב שבו קצינים מעדיפים לעסוק בפוליטיקה על מנת להשיג כותרת יפה בתקשורת, במקום לעבוד קשה בחקירת פשע חמור, במצב כזה יש מקום לחקיקה.

"בעבר ברכתי על החלטת המפכ"ל, שהצהיר בשעה שנכנס לתפקידו, שלא יהיה אזכור שמות של קצינים בחקירות, אלא רק הודעות כלליות של המשטרה. זה בהחלט כיוון נכון שמסייע לצמצם את התחרות התקשורתית על כל תיק חקירה. אבל אני רואה שזה לא מספיק. לכן צריך לחוקק חוקים שישיבו את המשטרה להיות גוף א- פוליטי. וכי מה אנחנו רוצים לראות כאן מיליציות? לכל מפלגה נבנה משטרה משלה?".

ח"כ אייכלר הוסיף ותקף גם את הצלע השלישית בציר הזה: "על מנת שהמשטרה תהיה נקיה מפוליטיקה, אנחנו צריכים שהפרקליטות תהיה גם היא חפה מזיקה לפוליטיקה, וכדי שזה יקרה צריך שיכנסו לשם כל נציגים מכל מיני מגזרים ולא דבוקה אחת כפי שקורה היום".
ישראל אייכלר התקשורת המשטרה ציר קטלני המפכל אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד