י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחרי שנות ציפייה - זה כל מה שחגית היתה צריכה

הם הבטיחו לעצמם שאחרי שיצליחו להפוך להורים, יעשו הכל על מנת להסתדר כלכלית ולא יקרסו מהחובות שיצרו בכל הדרך הארוכה שעברו. עכשיו חגית ראתה את אבי משקיע בה מתנה יקרה ולבה נחמץ - מה בכל זאת הצליח לשמח אותה?

pixabay
pixabay



11 שנים וחמשה חודשים. זה הזמן שהם חיכו לרגע הזה היא סופרת אפילו את הימים, אבל עכשיו זה כבר באמת לא משנה. הגוזל הקטן שנח בין כפות ידיה של חגית. שנות ציפייה רבות הסתיימו ברגע המרגש שלא כל אחד זוכה לחוות, ומי כמוה יודעת זאת.

אבי, בעלה, נכנס לחדר כשפניו מסגירות באחת את רגשותיו הגואים. אבי, שבמשך כל השנים בהם ניסו שוב ושוב, ציפו והתאכזבו, בהן ליווה אותה בכל טיפול ובכל כאב – מעולם לא הזיל דמעה, עכשיו כמו נתן דרור ופורקן לכל מה שכלא בתוכו.

ביד הוא אחז שקית יוקרתית והוציא ממנה קופסה מרשימה. ניכר כי הסיפור הזה עלה לו לא מעט כסף. חגית נשכה את שפתה ולא אמרה מילה, אבל בלבה חשה כיווץ של פחד.

אם יש משהו שהעשור האחרון שינה בחייה, זה את המצב הכלכלי. הטיפולים הספציפיים שנדרשו לעבור, היו יקרים ומייגעים. חלקם לא נעשו בארץ. במצטבר, שנים חגית לא עבדה כלל והם חיו מהמשכורת של אבי שיצאה כולה על טיפולים, והם כמובן לקחו הלוואות מכל הכיוונים. כמובן שאין דבר שגרם להם להירתע, גם לא חובות עתק. הם רצו ילד.

שניהם הבטיחו לעצמם כי לאחר שיגשימו את חלומם ויהיו הורים, הם ינסו להיכנס למהלך כלכלי מסודר כדי להסתדר בחיים, וכמובן יעשו הכל על מנת להבטיח שהילד שלהם יקבל את הטוב ביותר. לכן חגית כל כך נסערה כשהבינה שאבי השקיע בה סכום לא נמוך. מצד שני היא הבינה אותו כל כך, והחליטה לשתוק בגבורה.

"סידרתי לך בית החלמה", הוא אמר לה בעיניים נוצצות.
"מה? למה? כמה עלה"? חגית התפרצה בשטף בלתי נשלט.
"את צריכה את זה, את חייבת עזרה ומנוחה אחרי כל מה שעברת כל השנים האלו. וזה עלה לי גרושים, אז תהיי רגועה".

כשראה שהיא לא ממש מבינה, התיישב אבי על כיסא הסמוך למיטה והראה לה. "הנה, ביררתי הכל אצל מנהלת הסניף של מכבי. אני לא סתם אומר לך". חגית ראתה שהוא מתרגש עבורה באמת. "בגלל שאת חברה ב'מכבי שלי', יש לך אפשרות לקבל שירותי הריון ולידה שונים, ולקבל החזר של 75%, עד לתקרה כוללת של 8.000 שקלים. את יודעת מה זה חגית"?
"את יכולה ללכת לבית החלמה, את יכולה לקנות לעצמך אביזרים אישיים, אפילו משאבת הנקה אפשר לרכוש בהנחה משמעותית.
כדאי שתספרי על הסל המשתלם הזה לאביטל שעכשיו נודע לנו על ההריון שלה ב"ה. יש כאן סל מלא שירותים בהריון ולידה שפשוט מקבלים עליהם את ההחזר של 75% עד 8000 שקלים.

את הימים שאחרי השחרור מבית החולים, חגית העבירה במלונית מפנקת. היא כבר נרגעה קצת, ושמחה לקבל עזרה מנשות צוות מעולות. לא כאב לה הלב על הכסף, כי היא קיבלה מתנה שווה במיוחד, ובעלה הסתובב מלא שמחה על עצם המאורע ועל כך שאשתו יכולה להתפנק לפני שינחתו למציאות של החיים האמיתיים. הוא כבר ידאג שהיא תנצל כל דבר מחבילת ההטבות שמגיעה לה, כי הוא יודע שמיוזמתה היא לא תעשה דבר, ועכשיו היא אמא – אז איך אמרו לו? מרגע זה כל מה שהיא רואה זה רק את הילד, אז טוב שאתה כאן כדי לדאוג שלא תשכח את עצמה.

להצטרפות השאירי פרטים ונחזור אלייך>>
הריון ולידה סל לידה משתלם מכבי שלי בית החלמה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד