ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האזינו: "ילד טהור שלא הספיק ללמוד חומש"

בהלוויה קורעת לב בבית העלמין באשדוד, ספד הרה"ג רבי מנחם חיים מגר, אבי הילד בן ה-4 וחצי דוד מגר ז"ל. האזינו

הלוויה בבית העלמין באשדוד. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
הלוויה בבית העלמין באשדוד. צילום: ארכיון בחדרי חרדים



בשעות אחר הצהריים, התקיימה הלוויה קורעת לב בבית העלמין באשדוד בהשתתפות בני הקהילה החרדית בעיר אשדוד, תלמידי ישיבת גרודנא, בראשות ראש הישיבה הגר"מ שמידע ורבני הקהילות בעיר.

אבי הילד בן ה-4 וחצי דוד מגר ז"ל שנפטר הבוקר לאחר דימום במוחו - הרה"ג רבי מנחם חיים מגר, נשא דברי פרידה נרגשים בהצדיקו עליו דין שמים לקול בכיות ציבור המלווים. "צדיק הוא ה' וישר משפטיך" - זה משפט קשה", אמר, "זה משפט כואב, אבל אנחנו בטוחים בזה שזה הצדק. שזה מה שצריך להיות. א-ל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא".



"אמרו לי בהתחלה שאני צריך לדבר אמרתי שאין זה בכוחותי. אמרו לי שזה יהיה זכות בשבילו, לעורר את הציבור, אני בודאי לא ראוי לעורר אבל אני לא יכול למנוע את זה, מהבן שלי".

"ואני שואל שעומדים ליד מיטה של ילד קטן צריך עוד לעורר? יש מה לעורר פה, כזה ילד קדוש וטהור, ילד שלא הספיק ללמוד חומש לא משנה לא גמרא, צריך עוד לעורר? זה הרי צועק לבד".

"לא באתי לומר מה כן ומה לא, רק דבר אחד רציתי לומר ששמעתי מהרב שפיגל שליט"א בשם הראש ישיבה זצ"ל, שהיו כאלה אסונות כאלה, אז הראש ישיבה היה אומר זה שעת דין, זה שעת דין קשה ואסור להמשיך רגועים, כל אחד צריך להתעורר במה שהוא, הוא נקט בשני דברים שצריך להתעורר בהם, דבר ראשון זה חיזוק בתורה, ודבר שני לשמור על הפה, לא לדבר דברים אסורים, לא לדבר רע על אחרים, וכל מי שמתעורר בזה זה יהיה הזכות לבן שלי, תתפלל להקב"ה שיאמר לצרותינו די, ובלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים ונאמר אמן".
הלוויה אשדוד מצמרר דוד מגר דימום בראש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד