י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם העובדת החרדית משקרת? מתברר: עבדה פחות ממחצית

על פי הדיווח אמש ב'חדשות 2', שירה רבן שיקרה בטענתה, שעבדה 10 שעות מדי יום ללא הפסקה, דו"ח שעות העבודה שלה, סותר זאת

עובדת ניקיון. צילום אילוסטרציה: pixabay
עובדת ניקיון. צילום אילוסטרציה: pixabay



על אף ששירה רבן, שעבדה במעון ראש הממשלה וכעת תובעת את רעייתו, טוענת שעבדה מדי יום עשר שעות ללא הפסקה מדו"ח שעות העבודה שלה, עולה תמונה שונה לגמרי. על פיו היא עבדה פחות ממחצית הזמן שהיא טוענת ובממוצע בסך הכל כחמש שעות ביום. כך פרסם לראשונה עופר חדד במהדורה המרכזית של 'חדשות 2'.

לפי הפרסום אמש (שלישי), בחודש ספטמבר עבדה רבן בשלושה ימים בלבד 9 שעות ביום, כאשר בשאר הימים עבדה כחמש שעות בממוצע. בסך הכל עבדה בכל 19 ימי העבודה שלה 103 שעות.

מטעמה של שירה רבן נמסר בתגובה: "כשמתעללים בך ומתעמרים בך כל רגע הופך לנצח".

כזכור, במוצ"ש האחרון פורסם ב'חדשות 2', ראיון שקיים הכתב גיא פלג, עם שירה רבן כשפניה מטושטשות. בראיון גוללה רבן, את אשר עבר עליה בימי עבודתה במעון ראש הממשלה ושטחה בפני הכתב את גירסתה.


הראיון. באדיבות 'חדשות 2'

"אני לא יודעת מה היה קורה אם הייתי נשארת שם עוד שנייה", תיארה רבן, "יום אחרי יום כיפור היה היום האחרון שלי בעבודה. היה לה מטען על זה שלא הגענו אליה לעבוד בערב יום כיפור. היום התחיל בצורה לא טובה, מבחינתה, בצעקות: 'שירההה, פה, יאללה יאללה', ככה צווחה ובאיזשהו שלב היא התחילה להתקרב".

עוד היא הוסיפה: "כל הצעקות האלה הן כשהידיים שלה באוויר והיא משתוללת כל הזמן עם האצבעות ומחיאות כפיים מחרידות וחזקות תוך כדי הדיבור. מחיאות כפיים של כעס, אולי עצבים. אני לא יודעת למה היא הייתה מוחאת ככה כפיים. ונושכת את השפתיים, וכל רגע אומרת: 'מה שאני אעשה, מה שאני אעשה'".



שירה רבן בראיון. צילום מסך צילום: שירה רבן בראיון. צילום מסך
שירה רבן בראיון. צילום מסך


לדבריה, מה שניהל אותה במהלך תקופת העסקתה במעון הרשמי היה הפחד. "בכל זאת, אני לא עומדת מול סתם אישה מהרחוב שהציעה לי עבודה. אני מול אשת ראש הממשלה, שהוא האדם הכי חשוב שכל הזמן דואג לנו ולמדינה שהכל יהיה בסדר. כל הזמן ניצנץ לי, מה הם יעשו לי אם אני אעז להגיד משהו. אני סתם אישה רגילה. לעמוד מולה בכאלו סיטואציות זה מאוד מפחיד".

עוד היא סיפרה כי בכל פעם שנשבר כלי כלשהו, נתניהו דרשה מהעוזרת לקנות לה כלי חלופי. "כל מי ששבר משהו או הכתים בגד, העוזרת צריכה לקנות חדש בדיוק כזה. זה לא מעניין אותה כמה זה עלה ומאיפה זה. אם תגיד לה שאתה לא רוצה לקנות, זה פשוט יורד לך מהמשכורת".

אחת הטענות המרכזיות שעלו בכתב התביעה הייתה שהעוזרות לא הורשו להשתמש בשירותים במעון. "ביום הראשון שאלתי את הגברת היכן אנחנו מתפנות. היא אמרה 'לא, לא. חס ושלום מה פתאום. בקומה הזו לא משתמשים במים שלא לצורך שטיפת ידיים, אתן לא בנות משפחת נתניהו". לדבריה, הליכה לשירותים הצריכה ירידה לקומה הראשונה, דבר שחייב את העובדות להחליף בגדים. "לא תמיד הגברת מאפשרת מבחינת זמן", הוסיפה. "היא כרגע בלחץ, היא רוצה שתגהצי לה ומיד אחרי זה תכבסי לה ותעשה לה וכל דבר".

כשנשאלה מדוע לא הפסיקה לעבוד בבית ראש הממשלה אם ההעסקה הייתה כה פוגענית, השיבה רבן כי היא בעיקר נמשכה לתנאים הנוחים של העבודה. "עברתי תהליך של ארבעה חודשים", הסבירה. "עשיתי מבחנים, הבטיחו לי להיות עובדת מדינה עם שכר נורמלי, משהו שאני לא אצליח לקבל בחוץ. שיניתי את החיים שלי כדי להצליח בעבודה. אף אחד לא אמר לי מראש 'את הולכת לעבוד עם חולת נפש, את עלולה לקבל צעקות, מכות, אלימות מילולית ופיזית'. אף אחד לא הכין אותי".

לדבריה, היא החליטה להרים ידיים ביום למחרת יום הכיפורים האחרון. "זה היה יום שהגברת הייתה נזעמת וכועסת והחלטתי שאני לא יכולה להישאר שם. באותו שבוע בעלי נתן לי את הכוח ואמר לי 'אני נותן לך גיבוי מלא ונכון שהגשמת לי את החלום וסוף סוף אני נכנס לכולל', אחרי כל כך הרבה שנים שבעלי עובד בשתי עבודות".

רבן תובעת מהמדינה כרבע מיליון שקלים לאחר שעבדה כחודש במעון ראש הממשלה וטענה כי אשת ראש הממשלה התייחסה אליה "כאל שפחה". התביעה הוגשה נגד שישה גורמים שהיו מעורבים בהעסקת התובעת: שרה נתניהו, חברת מוריה שירותי ניקיון אחזקה ושמירה, מדינת ישראל, יועצת ראש הממשלה לענייני חרדים רבקה פאלוך, יואב הורוביץ, ראש סגל משרד ראש הממשלה ונגד אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה.

רבן טענה באמצעות עורכי דינה, כי "הועסקה כשפחתה האישית של הגברת נתניהו עד לאוקטובר 2017 עת נסה על נפשה ולא שבה למעון ראש הממשלה". לטענתה במהלך העבודה סבלה מצעקות רמות, השפלות הטחות אשמה לא מבוססות ואף איומים מילוליים ופיזיים.

עוד נטען בכתב התביעה כי חרפות ועלבונות היו עניין שבשגרה במעון ראש הממשלה, וכי הדבר הטיל מורא ופחד עליה ועל עובדת נוספת אותן כתב התביעה מכנה "שפחות". לדברי התובעת, לא פעם הפכו תקריות פעוטות להתפרצויות זעם קשות שיכלו אף להסתיים באופן קשה, כפי שאירע ביום מנוסתה של התובעת.

אתמול (שלישי) הורה בית הדין לעורכי דינה של רבן, להשמיט את הכינויים המעליבים שיחוסו לרבן, כמו "שפחה" ועוד, וכן כינויים מעליבים המיוחסים לעובדות אחרות. השופט אף העיר שבכתב התביעה מופיעים דברים שאינם רלוונטיים, בהם אפילו מקרים שאירעו שלא לאחר שהתובעת עזבה את העבודה בבית ראש הממשלה.
שירה רבן שרה נתניהו תביעה עופר חדד חדשות 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד