י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפיכה צבאית בזימבבואה: הצבא הדיח את הרודן ושולט במדינה

צבא זימבבואה ביצע הלילה הפיכה במוסדות השלטון במדינה והדיח את השליט מוגאבה • חיילים ומשוריינים רבים פרוסים ברחובות, וקולות נפץ וירי נשמעים ברחבי הבירה הארארה • 170 היהודים והישראלים שנמצאים במדינה, הונחו להישאר בבתיהם

זימבבואה. היום. צילום: רויטרס
זימבבואה. היום. צילום: רויטרס



כלי תקשורת זרים מדווחים כי הצבא בזימבבואה השתלט הלילה על מוסדות השלטון, הסתער על אולפני השידור של המדינה והצהיר כי הוא "מכוון את הפשיטה נגד פושעים" פיצוצים ויריות נשמעו בבירה הארארה.

נציג הצבא הקריא הצהרה בטלוויזיה בשידור חי וטען כי "זו לא השתלטות צבאית על השלטון והנשיא רוברט מוגאבה נמצא במקום בטוח".

כוחות הצבא השתלטו על הדרכים המובילות למוסדות השלטון ועל רשת השידור הממלכתית של המדינה האפריקנית, חיילים ומשוריינים רבים פרוסים ברחובות, וקולות נפץ וירי נשמעים ברחבי העיר, בפרט באזורים בהם מתגוררים בכירי השלטון.

שגרירות ארצות הברית בזימבבואה קראה לעובדים ואזרחים אמריקאים שנמצאים במדינה לתפוס מחסה ולמצוא מקלט לאחר שנשמעו יריות ליד ביתו של הנשיא מוגאבה בן ה-93, מה שמעלה את החשש מפני השתלטות צבאית חמושה שתביא כאוס ענק במדינה.

שני אנשי צוות ועובד זכויות אדם מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי חיילים פרצו בשעות הבוקר המוקדמות לבנין שבו שהו עיתונאים זרים, כאשר הצוות התלונן כי הם מנוהלים על ידי אנשי צבא.

מנגד לאחר השתלטות על התחנה, הצבא פרסם הצהרה שבו הוא מכחיש כי זה הפיכה, והוסיף כי מוגאבה הנשיא ומשפחתו בטוחים והביטחון שלהם מובטח.

"אנחנו פועלים רק נגד פושעים שנמצאים בסביבתו של הנשיא מוגאבה ושמבצעים פשעים במטרה להביאם לדין, ברגע שהשגנו את משימתנו, אנו מצפים שהמצב יחזור לנורמליות"

המתחים עלו במדינה האפריקאית לאחר שראש צבא זימבבואה, הגנרל קונסטנטינו צ'יונגה, יצא נגד הנשיא מוגאבה על החלטתו לפטר את סגן הנשיא אמרסון מאנגאנגווה עבור אשתו של מוגאבה, בצעד זה - תכנן הנשיא מוגאבה כי אשתו תתמנה לנשיאה אחריו.

ממשרד החוץ נמסר כי בזימבבואה ישנם כ-170 יהודים וישראלים, מהם 108 בבירה הררה ועוד 64 בעיר בולאוואיו (bulawayo). הם הונחו על ידי ראשי הקהילה היהודית להישאר בבתיהם ולא ידוע על מצוקה כלשהי. השגריר בפרטוריה נמצא בקשר שוטף עם ראשי הקהילה.
זימבבואה הפיכה צבאית רוברט מוגאבה דיקטטור הארארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד