כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכיפה נשלפה מכיסו של אבי גבאי - כך הגיב הקומיקאי • צפו

יו"ר העבודה אבי גבאי שעורר סערה לאחר שאמר כי "השמאל שכח מה זה להיות יהודים" - התראיין לתוכניתו של הקומיקאי גורי אלפי. בעיצומו של הראיון, הוציא גבאי דף מכיסו, ויחד עמו יצאה גם כיפה שנמצאת תדיר בכיס חליפתו. כיצד הגיב אלפי? • צפו

הכיפה נשלפה מכיסו של אבי גבאי - כך הגיב הקומיקאי • צפו
פלאש 90



דבריו של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, ולפיהם "השמאל שכח מה זה להיות יהודים", ממשיכים להכות גלים. בתכנית האירוח 'היום בלילה עם גורי אלפי' ששודרה אמש (שלישי) ב'קשת', התייחס גבאי לביקורת על דבריו, ואמר: "אנחנו צריכים להבין את הבעיות שלנו. אם אתה עובר ליד הבעיה ולא פותר אותה, לא עשית כלום. אני, כשאני עובר ליד בעיה, אני פותר אותה. אני לפחות מנסה לפתור אותה. אם צריך לגרד פצעים - אני מגרד פצעים כדי לפתור את הבעיה, כדי שבסופו של דבר נגיע למצב שאנחנו נהיה מעבר לדברים הללו ומעבר למה שנתניהו ואחרים עושים לנו".

בהמשך הראיון הוציא יו"ר העבודה דף מכיסו, ויחד עמו - באקט שככל הנראה בויים מראש - יצאה גם כיפה שנמצאת תדיר בכיס חליפתו. אלפי הגיב בהומור: "אתה עם כיפה? תראו איך הוא שלף את הכיפה, אני בהלם. גם אני אשלוף", אומר אלפי ותוך כדי שולף כיפה שחורה וגדולה, "מה זה, רק אתה יהודי"?

כזכור, ביום שני בערב הופיע גבאי בכנס בבאר שבע, במהלכו אמר: ״לפני עשרים שנה נתניהו אמר לרב כדורי שהשמאל שכח מה זה להיות יהודים. אתם יודעים מה השמאל עשה בתגובה לזה? שכח להיות יהודים".

גבאי הוסיף: "אנשים חשים שאני מתקרב יותר לערכים היהודים. אנחנו יהודים. חיים במדינה יהודית, ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו. הכל מתחיל בתורה שלנו ובהלכות שלנו ובדברים הבסיסיים שלנו. הם הבסיס לכל הדור שקם אחר כך. הכל מתחיל שם", כך גבאי.


הראיון המלא עם אבי גבאי שודר אמש ב"היום בלילה עם גורי אלפי" בערוץ קשת 12.

בתוך כך, אל רשימת המבקרים הצטרף היום (רביעי) מזכ"ל העבודה והשר לשעבר אופיר פז פינס, שהעלה פוסט חריף כנגד דבריו של גבאי. "בכאב רב ובצער עמוק אני כותב את הדברים האלה. התאפקתי שבועות רבים אבל אי אפשר עוד להחריש. האמת, אני בשוק מאבי גבאי. הוא חצוף״, כתב המזכ"ל לשעבר.

פינס ממשיך: "ההתבטאות האחרונה של גבאי, שחוזרת על דברי ההסתה של נתניהו נגדנו, חצתה כול קו אדום. אנחנו יהודים ציונים, שאוהבים את המדינה, דמוקרטים, מתונים, רודפי שלום וחרדים לביטחון המדינה. אין לנו פוביה מזרים, אנחנו נגד גזענות ואלימות, מכבדים את המיעוט הערבי ולא חיים בתחושה שכל העולם נגדנו, אבל כן חיים בתחושה שהבון טון היום הוא לתקוף, להשמיץ ולהסית נגדנו".
אבי גבאי גורי אלפי שמאל אופיר פז פינס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד