ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

דו קיום? שני בתי ספר - יהודי ונוצרי - בשטח אחד משותף

בשם הדו הקיום, השיקו בשבוע האחרון, הרב הראשי של אנגליה והבישוף הראשי, קומפלקס שיהיה משותף לשני בתי ספר - יהודי ונוצרי • בשעות הפנאי הם יבלו יחד וילמדו זה מזה

הרב הראשי לצד הבישוף בחנוכת המוסד. צילום: Glasgow Representative Council
הרב הראשי לצד הבישוף בחנוכת המוסד. צילום: Glasgow Representative Council



יהודים ונוצרים ילמדו יחד בשביל דו קיום.

קמפוס ראשון מסוגו בעולם של בית הספר קתולי-יהודי נפתח בסקוטלנד.

האתר Jewish news מדווח, כי הרב הראשי של אנגליה הרב אפרים מירוויס, והבישוף הראשי ג'ון קינן השיקו יוזמה חדשה בהשקעה ענקית של 17 מיליון ליש"ט.

קמפוס בית הספר הקתולי-יהודי הראשון בעולם נפתח ביוזמת הרב הראשי אפרים מירוויס והבישוף ג'ון קינן, הקמפוס שיקרא "האמונה המשותף" באיסטווד ניוטון מירנס, שנמצא שבעה קילומטרים דרומית מערבית לגלזגו, כולל את בית הספר היסודי של סנט קלייר ואת קלדרווד לודג' ויתמקד במתן השכלה דתית קתולית ויהודית, לצד כיתות לא דתיות.

שני בתי הספר יהיו בשני מבנים נפרדים, אבל בקומפלקס אחד גדול, שייקרא "קמפוס אמונה משותף" של בית ספר קתולי לצד בית ספר יהודי, אך יהיו להם בשטח, גם מבנים משותפים, כמו למשל אמפיתאטרון מרכזי לשני הדתות, שבילי הליכה וריצה לספורט, ומתקנים נוספים משותפים.

טקס הפתיחה התקיים ביום רביעי בשבוע שעבר. חבר המועצה פול אוקאן אמר: "הפרוייקטים המשותפים מרגשים אותי ביותר, על ידי שיתוף רעיונות וידע, כל התלמידים שלנו בקמפוס המשותף החדש ייהנו מסביבת לימוד מלאה".

מריון קרלטון, מנהלת בית הספר קלדרווד לודג', הממוקם בקמפוס, אמרה: "העיצוב של הקמפוס החדש והמקסים הזה התבסס בשיתוף הורים ונציגים משני הקהילות ויספק לנו סביבת למידה נהדרת".

היא הוסיפה כי הקמפוס המעורב החדש "ייתן הזדמנויות מצויינות ללמידה משותפת, בקרב תלמידים ואנשי דתות שונות".

"איחוד שתי "קהילות האמונה" בקמפוס אחד הוא יצירתי וחדשני ואין לי ספק שכולנו נהנה מהיתרונות ומהגישה הזו", אמרה. "כולנו נרגשים כל כך להתחיל בעבודה במקום החדש שלנו".

יש לציין שילדים יהודים לומדים בבתי ספר מעורבים לכל הדתות, אבל הפעם זה בית ספר שנפתח מיוחד רק לקתולים ויהודים, מענין מה יקרה כשתלמיד מוסלמי ירצה להתקבל לשם, ולפי החוק יהיו חייבים לקבלו.

'בחדרי חרדים' פנה לקבלת תגובה, אך זו טרם התקבלה.
נוצרים בית ספר לימודים מעורבים סקוטלנד הרב אפרים מירוויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד