י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רדיו קול ברמה: "מינוי איש ש"ס לרשות השנייה – ניסיון לחסלנו"

ש"ס החריפה בשבועות האחרונים את המאמצים להתנכל לתחנת הרדיו החרדית קול ברמה • מנגד, שר התקשורת מתכוון למנות את יהודה אבידן, המזוהה עם ש"ס, לתפקיד חבר מועצת הרשות השנייה • אבידן: שימשתי בתפקיד עוזרו של אריה דרעי רק עד 1997

רדיו קול ברמה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
רדיו קול ברמה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



האם יהודה אבידן, פעיל ש"ס, ימונה לחבר מועצה ברשות השנייה? רדיו קול ברמה פנה לוועדה לבדיקת מינויים בדרישה לפסול את מועמדתו של אבידן בשל מעורבותו הפוליטית ומאחר שהורשע בעבר בעבירת הפרת אמונים. אבידן טוען בתגובה כי אינו קשור פוליטית לש"ס וכי חלה התיישנות על הרשעתו.

כפי שפורסם ב-TheMarker, שר התקשורת איוב קרא צפוי להמליץ על מועמדתו של אבידן לתפקיד חבר מועצת הרשות השנייה. אבידן הוא פעיל ותיק של ש"ס, היה איש עסקים ופעיל בתחום הלובינג, וכיום הוא מנכ"ל החברה הכלכלית של אשדוד.

במשך שנים רבות שימש אבידן סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם ש"ס, והתפטר מתפקידו בתחילת השנה. אחרי הבחירות האחרונות היה אבידן חבר בצוות המו"מ הקואליציוני של ש"ס. רעייתו, גאולה אבידן, כיהנה כחברת מליאה ברשות השידור עד לסגירתה.

המינוי של אבידן גרם לבהלה ברדיו קול ברמה. התחנה החרדית סובלת זה כמה שנים ממתקפה חריפה מטעם ש"ס נגדה. ב-TheMarker נחשף ב-2015 כיצד פעילי ש"ס מטרידים מפרסמים, וכיצד נאסר על רבנים ואנשי ש"ס לעלות לשידור בתחנה. בשבועות האחרונים החריף המאבק של ש"ס נגד קול ברמה, והוא כולל כעת גם החתמה של רבנים מש"ס האוסרים על האזנה לתחנה.

החשש בקול ברמה הוא שאבידן בתפקידו ברשות השנייה יתנכל להם מטעמים פוליטיים. במכתב ששיגר עו"ד שי רובינשטיין בשם התחנה לוועדה לבדיקת מינויים, נטען כי אבידן אינו עומד בתנאי הכשירות לתפקיד.

במכתב הוצגו מערכת הקשרים של אבידן עם ש"ס, כולל התפתחויות פוליטיות אחרונות, ו"ההתנכלות" של ש"ס לתחנה – כולל באי העברת תקציבי פרסום ממשלתיים ועירוניים וחרם מפרסמים על התחנה.

"במינויו של אבידן יהא כדי לסייע למפלגת ש"ס להוסיף ולהתנכל לתחנה, ואף ביתר שאר, באמצעות מי שיהא עושה דברה שם, מר אבידן, ממש כשם שמר אבידן היה עושה דברה של המפלגה בוועדת הבחירות", נטען במכתב. "אם יאושר מינויו, תהא פעולתו נגועה באינטרסים לא ענייניים שתכליתם התנכלות לתחנה וניסיון לחסלה".

עוד צוין במכתב "עברו הפלילי של אבידן", שהורשע לפני כמעט 20 שנה בהפרת אמונים על פי הודאתו, והושתו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 5,000 שקל. אבידן הורשע לאחר שהתערב בלשכת האוכלוסין בבני ברק וביקש טיפול מזורז עבור מקורביו. עם זאת, חלה התיישנות על עבירה זו.

סוגיה נוספת שמעלה תחנת קול ברמה עוסקת בתדירות הגבוהה שבה אבידן מתראיין בתחנה המתחרה לקול ברמה, רדיו קול חן, כפרשן בנושאים שונים.

אבידן מסר בתגובה: "מעולם לא שימשתי בשום תפקיד פוליטי חוץ מתפקיד עוזרו של ח"כ דרעי ב-1994 עד 1997. מאז לא הייתי באף תפקיד ולא מועמד באף רשימה - לא ארצית ולא מוניציפלית. גם מתפקידי כחבר וסגן יו"ר ועדת הבחירות התפטרתי לפני כשנה.

"בנוסף, יו"ר ועדת הבחירות פירסם את חוות דעתו בבחירות האחרונות כי תפקידו של חבר וועדת הבחירות הינו מקצועי לחלוטין, ובשל כך דחה עתירה שביקשה לפסול אותי בטענה שאני משמש כמנכ"ל החברה הכלכלית של אשדוד שזו חברה ציבורית עירונית, וקבע שמילוי תפקידי בוועדת הבחירות הינו אדמינסטרטיבי-מקצועי וללא שייכות לזיקה פוליטית.

"אני מתראיין כפרשן מעת לעת בכל כלי התקשורת. ולראיה, רק בחודש האחרון נתתי דברי פרשנות בגל"צ, ערוץ 12, יומן מורשת, גלי ישראל ובקול חי, ובוודאי שבכל הערוצים הופעתי יותר מאשר בקול חי, וכל זה ללא שום תמורה כספית או אחרת. אין ולא היה לי שום הסכם עם אף גוף תקשורת מעולם, והפרשנות שלי הינה על בסיס מקצועי בלבד, כאשר בחלק מהתחנות אני מופיע לעיתים רחוקות ובחלקן לעיתים תכופות יותר, והכל לפי העניין והזמן.

"אני תמה על עצם התלונה של רדיו קול ברמה נגדי בטענה שאני מזוהה עם ש"ס. למיטב זכרוני רדיו קול ברמה הוקם ביוזמתו של שר התקשורת דאז ואיש ש"ס אריאל אטיאס, והתחנה היתה מזוהה עם ש"ס ללא עוררין".

כפי שפורסם ב-TheMarker, אין זה המינוי בעל הגוון הפוליטי היחיד שקרא מקדם. לתפקיד יו"ר המועצה מונתה הח"כית לשעבר יוליה שמלוב-ברקוביץ', שכיהנה מטעם קדימה ובהמשך התמודדה בפריימריז בסיעת הליכוד. קרא גם בחן מועמדים נוספים שנחשבים לאנשי ליכוד מובהקים.
קול ברמה רשות השנייה אריה דרעי יהודה אבידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד