כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'העדה' מוחה: לא לחוק גיוס מתוקן חדש

'העדה החרדית' מתנגדת לתיקון חוק גיוס חדש על ידי הח"כים החרדים: "אתם לא מוסמכים לדבר בשם העדה החרדית"

צילום: חיים דגולדברג -קנייטש
צילום: חיים דגולדברג -קנייטש





הערב התקיימה עצרת של העדה החרדית, בהשתתפות של כ-1000 בני אדם, בכיכר זופניק בסמוך לכיכר השבת בירושלים.

הנואמים בעצרת פנו לחברי הכנסת החרדים והבהירו, כי "חוק הגיוס החדש שאתם מקדמים לא מקובל עלינו, אתם לא מוסמכים לדבר בשם העדה החרדית". העצרת עברה בשקט וללא אירועים מיוחדים.

"העצרת מוחה נמרצות נגד משתפי פעולה היושבים בוועדות בענין חוק הגיוס, ובכך נותנים יד ותמיכה לגזירת הגיוס הנוראה אשר כבר הובילה אלפים לתהומות, ואשר כל באיה לא ישובון ולא ישיגון אורחות חיים".


חלק מהנאומים בעצרת. צילום: דוד פרלמוטר

יחד עם זאת, כמה נערי שוליים ניסו ל"הדליק" את השוטרים אך ללא הצלחה. בסמוך למקום העצרת הועברו פחי אשפה שנדחפו לכביש, אך כוחות המשטרה פיזרו אותם לאחר זמן מה והתנועה חזרה לשגרה.

אנשי העדה החרדית זעמו על כך שבמפגש שנערך אתמול (שלישי) בין ראשי הערים החרדיות לבין השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך, נציגי עיריית ירושלים הודו למשטרה על היד הקשה שהמשטרה נקטה נגד המפגינים בחודשים האחרונים, דבר שהביא לשקט יחסי.

בסיום העצרת, נמסרו מספר החלטות על ידי העסקן הרב שמעון שישא, בהן קריאה ובקשה לבנות העדה החרדית לסדר את טפסי הצהרות הדת מבעוד מועד, "ולא להופיע חס וחלילה בלשכות הגיוס בשום פנים ואופן כפסק הביד"צ שליט"א, ובכל מקרה של ספק לבא בדברים עם העסקנים והארגונים הממונים העוסקים בדבר ביפה שעה אחת קודם, למנוע עגמת נפש וסיבוכים". בנוסף, נקראו המחנכות והמנהלות לדאוג שבנות 'בית החינוך' יסדרו את הפטור ללא יוצא מן הכלל.

צילום: חיים גולדברג - קנייטש





















































































העדה החרדית גיוס לצהל עצרת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד