כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המאבק נגד חילול השבת עולה שלב: "לא נצביע עם הקואליציה"

האם הפעם הם ילכו עד הסוף? הח"כים החרדים עושים שרירים בכדי להפעיל לחץ לקידום חוק השבת שתקוע • הם שיגרו מסר מאיים, כי אם יבוצעו עבודות בשבת הקרובה, הם לא ישתתפו בהצבעות עם הקואליציה • גפני עזב אתמול את הכנסת ללא קיזוז

ליצמן וגפני עם נתניהו. צילום: פלאש 90
ליצמן וגפני עם נתניהו. צילום: פלאש 90



לח"כים החרדים נמאס מגרירת הרגליים בנושא השבת, שרמיסתה נמשכת מדי שבת בשבתו על ידי עובדי רכבת ישראל, ונראה כי הגיעו מים עד נפש.

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע לראש לשכת נתניהו, יואב הורביץ, כי אם הרכבת תבצע בשבת הקרובה עבודות - החל מהשבוע הבא לא ישתתפו בהצבעות עם הקואליציה. כך דיווחו אתמול הכתבים הפוליטיים זאב קם מ'כאן' ואיתי גדסי מ'קול חי'.

האיום הנוכחי בא, על רקע העבודות המתוכננות להתבצע בשבת הקרובה על ידי רכבת ישראל, לשדרוג המסילה בין באר שבע לדימונה.

לפי הודעת רכבת ישראל, תנועת הרכבות בין דימונה לבאר שבע, תופסק החל מהבוקר (חמישי) ועד ליום ראשון בשעה 5:00. הרי שהעבודות עצמן יתקיימו גם בעצם יום השבת.

נראה כי הפעם כלו כל הקיצין ובמפלגות החרדיות מעלים הילוך במאבק, זאת לאחר שבשבת האחרונה נעשו עבודות על ידי רכבת ישראל בקריות בצפון, בכפר חב"ד וגם כריית מנהרת הרכבת הקלה בבני ברק. כך ע"פ הדיווח באתר 'news1'.

רק לפני כמה ימים חשף האתר, כי רכבת ישראל הסיעה מערך ריק של קרונות מחיפה לתחנת כרמיאל, זאת בניגוד למצב המקובל שבו רק קטר אחד סורק את המסילה כדי לשלול שלא הונחו עליה מטענים. הרכבת אף צפרה בקול רעש גדול, תוך הפרעה לשומרי השבת ולמתפללי בתי הכנסת בשכונות הסמוכות למסילות, שזעמו על כך, ומשרד התחבורה פתח בבדיקת האירוע.

כפי שפורסם השבוע לראשונה ב'בחדרי חרדים', יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, מוביל גם הוא בימים האחרונים - קו תקיף בנושא ומחרים את ההצבעות, לדבריו, עד שחוק השבת שהגיש יקודם. גפני אף הגדיל לעשות אתמול ועזב בזעם את הכנסת ללא קיזוז ונסע לביתו, דבר שסיכן את הרוב הקואליציוני בהצבעות. גפני מלין כי מאז תחילת המושב לפני כחודש ימים, לא קודם אף לא חוק חרדי אחד.
רכבת ישראל יעקב ליצמן חילול שבת חוק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד