י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"א יוסף תוקף: "אדם שאין בו יראת שמים - מאכיל נבלות וטריפות"

לאחר שהתפטר ונגזר דינו, הרב אברהם יוסף פותח את הפה בראיון נטול כפפות ותוקף את מי שלטענתו תפרו לו את התיק: "בני תורה מתפארים שהם אוכלים מהבשרים שלו, לפי דעתי הוא גם הכשיל לא פעם ולא פעמיים בנבילות וטריפות ממש" • סוער

הרב אברהם יוסף השבוע בבית המשפט. צילום: פלאש 90
הרב אברהם יוסף השבוע בבית המשפט. צילום: פלאש 90



אחרי הסדר הטיעון השבוע שהוביל להתפטרותו מרבנות העיר חולון, הגאון רבי אברהם יוסף בראיון לעיתון 'יום ליום' תוקף בחריפות את מערכת בתי המשפט בישראל "האשימו אותי בניגוד עניינים, כי בד"ץ בית יוסף התחיל להמריא, חוקרי המשטרה פתחו את כל חשבונות הבנקים בהם יש לי זכות חתימה, אבל לא מצאו אגורה".

בנוסף תוקף הרב אברהם יוסף: "השופטים בישראל חסרי הבנת הנקרא והבנת הנשמע" הוא לא מתחרט: "אני מודה לבורא עולם שזיכה אותי, בכך שהייתי שליח טוב וסייעתי".

בעיתון מציינים, כי מיד לאחר יום הכיפורים לקראת יום השנה הרביעי לפטירת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל נכנסו ללשכתו של הגאון רבי אברהם יוסף בבניין הרבנות בעיר חולון ושוחחו עמו על ימי העלומים עם אביו הגדול - שמענו את הזיכרונות והוזלנו דמעה על החסרון הגדול.

כבר במהלך אותה השיחה שתוכנה התפרסם ביום השנה רמז הגאון רבי אברהם על התפטרותו הצפויה ואמר "אני עומד לפרוש מהרבנות של חולון" אך עם זאת ציין "אני לא חושב שאני ימעיט במשהו את הפעילות שלי. אני לא חושב שאני ימעיט במשהו את ההשתדלות שלי למען הכלל, בגלל שאני לא רב רשמי, אני לא זקוק לתארים" אמר אז.

"כשאני התמודדתי להיות רב ראשי לישראל, זה לא היה ברגע האחרון שמישהו החליט עלי כי אני רציתי, אבא דיבר על זה שנתיים, ואף פעם הוא לא אמר אמירה מפורשת כי הוא פחד" סיפר באותה שיחה הגאון רבי אברהם "אבא אמר לי כל הזמן 'במקומך יושיבוך', אלה המילים שלו, הוא פחד, לא יודע מאיזה סיבות, ניבא וכנראה ידע גם מה ניבא".

במהלך אותה השיחה, עלו הנסיבות שהביאו להתפטרותו מהתפקיד, אולם תוכן הראיון שעסק בנושא זה צונזר לפי בקשתו שהדברים לא יתפרסמו טרם גזר הדין, כעת אנו מביאים את הדברים במלואם מפי אומרם.

"האבא דיבר כל החיים על מציאות מעוותת" פתח הגר"א יוסף את הנושא ואמר "אני נאשמתי בניגוד עניינים, אחת הדוגמאות של המוח העקום של מערכת המשפט בהגדרת 'ניגוד עניינים' זו העובדה שבמשך שלוש שמיטות הראשונה בתשנ"ד והאחרונה בתשע"ה התנדבתי לסייע למערכת הרבנות לקיים את היתר המכירה. אני מודה לבורא עולם שזיכה אותי, בכך שהייתי שליח טוב וסייעתי בכך. בשמיטה האחרונה מינו אותי לחתום על תעודות כשרות בערים שבהם הרבנים התנגדו לחתום על היתר מכירה, זה היה בהוד השרון, עם הרב יעקב אדלשטיין, וזה היה בהרצלייה, עם הרב יעקובוביץ'', שהתנגדו להסכים להיתר מכירה, ואני חתמתי על התעודות, קם היועץ המשפטי של הרבנות ובמקום להבין את הרבנות, הוא מבין את מערכת המשפט הוא אמר שיש כאן ניגוד עניינים".

"איזה ניגוד עניינים?"

במסדרונות בית המשפט השבוע. צילום: פלאש 90 צילום: במסדרונות בית המשפט השבוע. צילום: פלאש 90
במסדרונות בית המשפט השבוע. צילום: פלאש 90


"אח שלי יש לו את בד"ץ בית יוסף, אין בד"צ בעולם כולל בית יוסף שהכניס את היתר המכירה. זה לא הפוך מניגוד העניינים? ועל זה הוא הוציא מכתב, ועל זה נתלה לא פחות ולא יותר מבקר המדינה, עוד פיקח גדול שמבין עניין, וידו הערה על הרבנות, איך מינו את אברהם יוסף להיות חותם על תעודות היתר המכירה? יש כאן ניגוד עניינים, זה לא שוטים? לא חסרי דעת?".

הגאון רבי אברהם מוסיף ומספר: "התנדבתי לכהן שלוש שנים כרב העיר 'אור יהודה', אפשר לומר במשרה מלאה, ללא קבלת אגורה, לא אש"ל, לא טלפון, שום כלום, כלום כלום כלום, כל שבוע הייתי מתייצב שם מסדר את כל העניינים, השלטתי שם סדר, במקוואות בעירובין, בנישואין, בכשרות, בכל העניינים, האשימו אותי בניגוד עניינים, למה כי בד"ץ בית יוסף התחיל להמריא, ברוך ה' אריאל אטיאס עזב את בד"ץ בית יוסף, ובד"ץ בית יוסף פתח לעצמו אופקים חדשים, והתחיל להמריא בכל הארץ".

"אחרי שהוא עזב ובגלל שהוא עזב, הבד"צ פתחו אופקים חדשים, והתחיל להמריא בכל הארץ, ואלו נתונים שעל הנייר, אלו נתונים שהראו לחוקרי המשטרה, חוקרי המשטרה פתחו את כל חשבונות הבנקים בהם יש לי זכות חתימה, אגורה לא מצאו. עורך הדין שלי שאל במהלך הדיונים בפני השופט 'מצאתם איזה רמז משהו של טובות הנאה?' כלום! שום טובות הנאה. על מה אם כך הדין? יש לי אח, ואני גאה באח הזה, אני גם מברך אותו שהקב"ה ייתן לו עוד כח ובריאות, ויחזק את ההלכה, שאבי מורי לימד".

הרב יוסף מתייחס בראיון לאלה שלטענתו תפרו לו את התיק והביאו אותו למצבו הנוכחי: "בהיותי נותן כשרות התנגדתי לאדם שלפי דעתי אין בו יראת שמים, שבני תורה מתפארים שהם אוכלים מהבשרים שלו, ולפי דעתי אין בו יראת שמים, לפי דעתי הוא גם הכשיל לא פעם ולא פעמיים בנבילות וטריפות ממש, לא בשר שאינו חלק אלא נבילות וטריפות ממש, לא הסכמתי לאשר אותו, וכי אין לי שיקול דעת, והכל כביכול בשם השוויון, זה משפט?".

"לשופטים בישראל אין לא הבנת הנקרא ולא הבנת הנשמע"

כאן עובר הגאון רבי אברהם למתקפה נגד מערכת המשפט "מערכת משפט שמציגים בפניהם דפים של שולחן ערוך, מפנים את השופטים ומערכת המשפט לאותו סעיף נותנים להם להבין מה כתוב שם, עם כל נושא הכלים, ואחרי כל ההסברים ההם השופט לא מבין, אז יש מושג של הבנת הנקרא, ויש מושג של הבנת הנשמע, השופטים בישראל אין להם לא את זה, ולא את זה. לצערנו הרב".

למרות המחיר הכבד אותו נאלץ הגאון רבי אברהם לשלם, אין בו שמץ של צער: "אני גאה בעצמי, זכיתי עשרים ושש שנים, לשרת במערכות הכשרות, ואני עוד אמשיך, אם כשזה היה בתפקיד רישמי, ואם זה עכשיו בתפקיד לא רישמי, אני אשתדל לסייע לכל מי שיבקש, כמיטב יכולתי" מתחייב הרב.

אם כבוד הרב כל כך בטוח בצדקת הדרך מדוע היה צורך להגיע להסדר טיעון, מדוע הרב לא ממשיך להילחם על חפותו? שאלנו את הרב שלא היסס מלהשיב.

"זו סאגה שלא תיגמר, אין לי כח בשבילה אני לא נאחז בכיסא, טוב לי. אני אמשיך לעבוד לשם שמים, לא פחות ממה שהכובע הרשמי נותן, אני לא צריך את זה, זה מיותר, ובכלל אני חושב, שמערכת הרבנות בשנים האחרונות התדרדרה מאוד בשנים האחרונות באשמתם של הפוליטיקאים, כמה היה כואב לאבא על כל רב שנכנס לתפקיד רבני זה או אחר, כמה היה אכפת לאבא על כל רב שנכנס, הוא היה בוחר בפינצטה כל רב שנכנס, כי הוא ידע את חשיבות התפקיד.

"אני בלי לעבוד הרבה, רק בעצם הדמות שלי כבר יכול לתת כח עצום להגדיל תורה ולהאדירה. רק הנוכחות, וכל שכן וקל וחומר כשאני עובד, שיעור תורה פה, שיעור תורה שם, מופיע פה, מופיע שם, כמה יקר מזולל אני מצליח להוציא. יש לי את ישיבת 'יביע אומר', כאן בחולון, שמטרתה המוצהרת היא שיהיו כמה שפחות תלמידים, כך אני מקרב אותם, מחזק אותם, וכשאני רואה שהם כבר יכולים להתקדם לישיבה אחרת, אני אומר להם לכו, אני שולח אותם לכל מיני ישיבות, רק תלמדו תורה. אין לי כוונה להיות עם טייטל של ראש ישיבה זה שטויות, זה הבל, המטרה שלי היא להציל נפשות, אני מסייע ככל שהדבר תלוי בי. זו הדרך שאבא חינך אותנו, אז אני צריך את מערכת המשפט? או את הרשמיות של רב ראשי? זה מיותר לי, אני אכתוב לעצמי 'לשעבר', או כמו שאבא היה כותב, 'מלפנים' והכל בסדר".
הרב אברהם יוסף חולון התפטרות הסדר טיעון בדץ בית יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד