י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גוגל במתקפה חסרת תקדים: מנוהל נגדנו קמפיין עוין על ידי מיקרוסופט, אפל ואורקל

דיוויד דראמונד, סגן נשיא בכיר וראש המחלקה המשפטית בחברה, תקף אתמול את המתחרות של אפל בשוק המובייל על המאבקים האחרונים בתחום הפטנטים • לדבריו, "כשאפל ומיקרוסופט חוברות יחדיו - אתה חייב להתחיל לתהות"

  • ד' אב התשע"א
גוגל במתקפה חסרת תקדים: מנוהל נגדנו קמפיין עוין על ידי מיקרוסופט, אפל ואורקל

"ההצלחה של אנדרואיד הולידה קמפיין עוין נגדו שמאורגן על ידי מיקרוסופט, אורקל, אפל וחברות נוספות ומנוהל באמצעות תביעות פטנטים מזויפות", כך כתב אתמול סגן נשיא בכיר וראש המחלקה המשפטית של גוגל, דיוויד דראמונד, בפוסט בבלוג של החברה. במתקפה חסרת תקדים, ציין דראמונד את שורת האירועים שהתחוללו בחודשים האחרונים - ההפסד של גוגל לקבוצות רכישה, שכללו את מיקרוסופט ואפל, על הפטנטים של החברות המפורקות Novell ו-Nortel; תביעתה של מיקרוסופט לפיצויים מיצרניות מכשירי אנדרואיד כ-HTC, סמסונג ואפילו בארנס אנד נובל - כניסיונות פסולים להשתמש בפטנטים. לדבריו, "פטנטים נועדו לעודד חדשנות, אולם לאחרונה הם משמשים כנשק לעצירתה".

על פי דראמונד, כנגד מכשיר סמארטפון ניתן להעלות עד כ-250 אלף תביעות פטנטים שונות, שרובן נתונות בסימן שאלה. לטענתו, המתחרות של גוגל מעוניינות להטיל "מס", באמצעות תביעות פטנטים מפוקפקות, כדי להפוך את מכשירי האנדרואיד ליקרים יותר עבור הצרכנים. "במקום להתחרות באמצעות יצירת תכונות חדשות או מכשירים, הם עושים זאת במישור המשפטי", הוא כתב. הוא הוסיף כי מיקרוסופט ואפל תמיד ניסו לאחוז זו בגרונה של זו ולכן כאשר הן חוברות אחת לשנייה, "אתה חייב להתחיל לתהות מה בדיוק קורה כאן".

עם זאת, בראד סמית', היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, סתר את החלק בדבריו של דראמונד שנגע לרכישת הפטנטים של Novell: "גוגל טוענת שקנינו את הפטנטים של נובל כדי למנוע אותם מגוגל. באמת? ביקשנו מהם להצטרף אלינו להצעות הרכישה", הוא כתב בטוויטר. אפל ואורקל נמנעו מלהגיב לדבריו של דראמונד.

גוגל, שעומדת כיום בפני חקירה מצד הממשל האמריקאי בתחום החיפוש, שועטת קדימה בשוק הסמארטפונים. אך ההתקדמות שלה נפגעת בעקבות מחסור בקניין רוחני בתחום התקשורת האלחוטית, שחשף אותה לתביעות מצד חברות כמו אורקל. כמו כן, היא הפסידה במכירה של תיק הפטנטים של נורטל לקבוצת רכישה שכללה את אפל, מיקרוסופט, RIM וחברות נוספות, ששילמו ביחד 4.5 מיליארד דולר. גוגל, שחברה לאינטל במהלך המכירה, הציעה 4 מיליארד דולר בלבד. בפוסט טען דראמונד כי מלחמות הפטנטים האלו העלו את ניפחו את מחירי הפטנטים באופן מוגזם.

דראמונד הוסיף כי גוגל מבקשת עתה לחזק את תיק הפטנטים שלה. החברה, שהפיתוח העיקרי שלה הוא אלגוריתם החיפוש, מעולם לא שמה דגש רב על פטנטים כמו שעשתה לגבי זכויות יוצרים, אך לאחרונה החלה לעשות צעדים בתחום. לפני כשבועיים הודיעה החברה כי רכשה יותר מ-1,000 פטנטים מיבמ. ענקית האינטרנט גם נמצאת בשיחות לרכישת InterDigital, המחזיקה בפטנטים מרכזיים בתחום הרשתות האלחוטיות, ששווייה מוערך ביותר מ-3 מיליארד דולר, כך על פי הוול סטריט ג'ורנל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד