י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפו: אזרחים זועמים תוקפים את נשיא איראן

האזרחים האיראניים זועמים: "הסיוע אינו מגיע" • בוידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים אזרחים מנסים לתקוף את הנשיא רוחאני • אזרח איראני ל'בחדרי': "נהרגו מעל 1000 אנשים, המשטר מסתיר את זה"

אזרחים אירניים ממורמרים, צילום: רויטרס
אזרחים אירניים ממורמרים, צילום: רויטרס



לאחר רעש האדמה החזק שהורגש בתחילת השבוע באיראן ובו נהרגו על פי דיווחים בכלי תקשורת איראניים מעל 500 בני אדם, הגיע הנשיא חסן רוחאני לבקר באיזור האסון ואזרחים זועמים ניסו לפגוע בו.

רעידת האדמה החזקה פגעה במחוז סולאמניה בצפון מזרח עיראק, סמוך לגבול עם איראן. הרעידה הורגשה בעוצמה של 7.3 דרגות בסולם ריכטר. כזכור, גם בישראל דיווחו אזרחים כי הרגישו את הרעידה קלות.

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, פרסם הודעה זמן קצר לאחר הרעידה ובה קרא להגיע ולעזור לנפגעים. הנשיא, חסן רוחאני הורה להוציא את כל כוחות החילוץ האפשריים לשטחים בהם רעדה האדמה.





פארשד ראמני, אזרח איראני שמתגורר בטהרן סיפר ל'בחדרי חרדים', "הנשיא רוחאני הגיע לבקר באזורי האסון, אזרחים זועמים קפצו על הרכב שלו וניסו לפגוע בו, הם זעמו על כך שלא עוזרים להם, הממשלה טענה שהיא שלחה סיוע של מזון ומים ואוהלים לאלו שבתיהם נהרס, אבל מתברר שרוב הסיוע נשדד בדרך על ידי כנופיות שחמסו את הסיוע".

על הדיווחים שנהרגו 500 בני אדם אומר פארשד "זה שקר, נהרגו מעל 1000 אנשים, המשטר פה מסתיר את זה, המשטר לא רוצה להיראות חלש אז הוא לא מבקש סיוע ממדינות אחרות, כשהנשיא הגיע לפה המאבטחים שלו לא שיערו שאנשים יעזו לפגוע בו, ולכן הם לא באו עם הרבה שוטרים, כשהוא נאם מתוך הרכב שלו המאבטחים חששו שיפגעו בו, אז הם הפסיקו את הנאום שלו באמצע, דחפו אותו לרכב ונעלמו משם, אני יודע שאחר כך התבצעו מעצרים במקום, אבל זה דבר שאף פעם לא קרה באיראן".
איראן רעש אדמה חסן רוחאני זעם סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד