י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לוגו העירייה: ההחלטה שתמנע את חילולי השבת בבני ברק

בכינוס שנערך בבני ברק בהשתתפות כלל גורמי החירום מכלל ארגוני ההצלה השונים הוחלט על סימון מוסכם של רכבי החירום במקום ארבעת ה'ווינקרים'

מתוך הפגישה, באדיבות המצלם
מתוך הפגישה, באדיבות המצלם

 


בכינוס מיוחד שכינס היום מ"מ ראש עיריית בני ברק הרב רובינשטיין לכלל אירגוני הרפואה והחירום בעיר, העושים עבודת קודש, הוביל המ"מ החלטה כי כל רכבי החירום ומערך הסעות עובדי בתי החולים ומוקדי הרפואה הפועלים על פי ההלכה גם בשבת, יישאו שילוט ברור של שם המוסד הרפואי בסימון מוסכם, ולא יסתפקו בנוהל השגרתי שהיה עד כה - שימוש בפנסי האיתות של הרכב.

ל'בחדרי חרדים' נוגע כי הכינוס המיוחד בו נטלו חלק הנהלת בית החולים מעייני הישועה, ראשי ארגוני החסד ורפואת החירום, כונס לאור התנועה הגוברת של כלי רכב בעיר בשבתות ומועדים, כאשר למצער הוכח, שגורמים שונים מנצלים את 'נוהל הווינקרים' לנסיעה בעיר, בידיעה שאיתות הרכב מוכר לתושבים כ'היתר' בשל צורך רפואי. הדבר גרם בתקופה האחרונה לסיכונים רבים להולכי הרגל ולסיכון ממשי לתושבי העיר.

במהלך הישיבה הנדירה אליה הגיעו כל ראשי ארגוני החירום ללא יוצא מן הכלל, סקר הרב רובינשטיין את תרומתם האדירה של ארגוני הבריאות והרפואה לעיר ולתושביה בכל שעות היממה ואף בשבתות, כשהוא מציין את הצורך באיחוד משותף למען השבת ולמען העיר, להביא לידיעת התושבים אלו כלי רכב מורשים לתנועה בלבד. את הדברים חיזק ראש העיר זייברט שציין את חשיבות הדיון המשותף כשהוא קורא לכנס את הפורום לעיתים קרובות.

לאחר דיון בו נטלו חלק הרב חנניה צ'ולק יו"ר 'עזר מציון', הרב שלמה רוטשילד מנכ"ל בית החולים 'מעייני הישועה', הרב נפתלי הלפרין ראש אגף ההלכה של 'איחוד הצלה' אפי פלדמן ראש סניף בני ברק ב'איחוד הצלה' וסגנו יוני מרטין, אושי שלומוביץ יו"ר 'הצלה גוש דן', יוסי חדד מנהל מח' שיטור עירוני, שלומי מלכא מנהל אגף פיקוח, סוכם על זיהוי אחיד בלוגו רפואי בולט המציין את אופי כלי הרכב ומהות הנסיעה, לשמירה על בטחון תושבי העיר ולחיזוק קדושת השבת המאפיינת את העיר ורצון גדוליה מאז ייסודה.

ההצעה שעלתה כאמור לחיזוק נושא השבת בעיר היא שעל כל רכבי החרום של המתנדבים בשבת יהיה שלט עירוני בולט 'רכב בתפקיד' בכדי למנוע פריצה וזילות בנסיעת תחבורה בשבת, שאף גרמה לגורמים חיצונים שניצלו את העיר למעבר בשבתות בטענות כאלה ואחרות.

שבת חירום הצלה גוש דן איחוד הצלה עזר מציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד