כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הרמטכ"ל לסעודים: "מוכן לחלוק אתכם מידע מודיעיני"

הרמטכ"ל העניק היום לראשונה ראיון לאתר החדשות 'אלפא' הסעודי • אייזנקוט: "איראן רוצה להשתלט על המזרח התיכון, עלינו למנוע את זה"

הרמטכ"ל אייזנקוט, צילום: פלאש 90
הרמטכ"ל אייזנקוט, צילום: פלאש 90



הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, העניק היום (חמישי) לראשונה בצעד חסר תקדים ראיון לעיתון סעודי. במהלך הראיון אמר כי ישראל מוכנה לחלוק מידע מודיעיני עם הממלכה הסעודית במאמציהם המשותפים לרסן את ההשפעה האיראנית באזור.

בשיחה עם אתר החדשות 'אלפא', ששייך לסעודיה ושמופעל מלונדון, מסביר הרמטכ"ל בראיון הראשון שלו לתקשורת הערבית את דעותיו על שאיפותיה של איראן במזרח התיכון וכיצד ניתן לעצור אותן.

הרמטכ"ל הבהיר כי ישראל אינה מעוניינת במלחמה עם ארגון הטרור חיזבאלה המגובה מאיראן, למרות ניסיונותיה של איראן להביא להסלמה בגבולות הצפוניים של ישראל.

בתשובה לשאלה האם ישראל משתפת מידע מודיעיני עם הסעודים לאחרונה, השיב אייזנקוט: "אנו מוכנים לחלוק מידע אם יש צורך בכך. יש אינטרסים הדדיים רבים בינינו לבין סעודיה".

הרמטכ"ל הבהיר כי ישראל לא מתערבת במלחמה בסוריה. "מי שאומר שאנחנו מסייעים לארגוני גרילה שונים בסוריה, משקר, הם אויבים שלנו בדיוק כמו שדאעש אויבים שלנו, אנחנו דורשים שאיראן תצא מסוריה, ולא ניתן למפעלים או בסיסים צבאיים לקום בסוריה".

אייזנקוט הוסיף ואמר כי "איראן רוצה להשתלט על המזרח התיכון על ידי יצירת איזור שיעי מלבנון עד איראן ולאחר מכן מהמפרץ עד הים האדום ועלינו למנוע זאת".
אייזנקוט סעודיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד