י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בסאטמר תוקפים את העותרים נגד 'ועד הישיבות': "מהלך מסוכן"

בסאטמר תוקפים בחריפות את העתירה להעברת סמכויות ועד הישיבות לצה"ל, שהוגשה ע"י ארגוני המאבק בגיוס: "איך אתם מעזים לבוא ולבקש מצה"ל שידאג לבחורי ישיבות. זה הדבר הכי גרוע עבור בחורי ישיבות. "מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי!?"

האדמו"ר מהר"א מסאטמר
האדמו"ר מהר"א מסאטמר



בעיתון 'דער בלאט', תוקפים היום בחריפות את העתירה המבקשת להעביר את סמכויות ועד הישיבות לצה"ל, עתירה שהוגשה ע"י ארגוני המאבק בגיוס:. "איך אתם מעזים לבוא ולבקש מצה"ל שידאג לבחורי ישיבות, צה"ל הרי הדבר הכי גרוע לקבל החלטות על בחורי ישיבות, זה מסוכן להשאיר את הבחורים בידיים של צה"ל", נכתב בעיתון המשתייך לחסידות סאטמר מהר"א.

לטענת אנשי העיתון, גם "ועד הישיבות הוא לא הדבר האידיאלי ביותר בשביל העזרה לבחורי הישיבות, ונכון שהם לא עוזרים לבחורי ישיבות חלשים, או לבחורי ישיבות שהסתבכו עם שלטונות הצבא, או בחורי ישיבות שעזבו את הישיבה מאחר והם היו קצת חלשים, והם הסתובבו פה ושם ברחובות - אבל עדיין הם הרע במיעוטו", כך לדברי הכותבים.

ואז תוקף המאמר בחריפות את מגישי העתירה. "אבל איך אתם מעזים לבוא ולבקש מצה"ל שידאג לבחורי ישיבות? צה"ל הרי הוא הגוף הכי גרוע לקבל החלטות על בחורי ישיבות. זה מסוכן להשאיר את הבחורים בידיים של צה"ל. כן צריך גוף חרדי חיצוני שידאג לבחורי הישיבות, והדבר הכי חשוב פה, זה איך הם קוראים לעצמם "נאמני היהדות החרדית"? הם לא נאמני היהדות החרדית אם הם פונים לגוף הכי מסוכן לבחורי ישיבות. זה מהלך מסוכן ואסור שזה יקרה".

"מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי?", מסיים המאמר.





הכתבה בעיתון 'דער בלאט'

כזכור, לפני שבועיים דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי הצביעות והשקר של 'העדה החרדית' נחשפים. בעתירה שהוגשה לבג"ץ ביקשו העותרים הקשורים לסיקריקים, לבטל את מעמדו של ועד הישיבות בכל הקשור לדיחוי גיוס בני ישיבות ולהחיל מעתה הסדר חדש, על פיו, צה"ל ומשרד הביטחון יפעלו ישירות מול כלל תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים, ללא תיווך של ועד הישיבות.

בעתירה שהוגשה באופן רשמי על ידי "איחוד הישיבות בארץ ישראל", באמצעות עורך הדין נדב גדליהו, טוענים העותרים כי ועד הישיבות הוא גוף פרטי שפועל בניגוד לחוק וכי עובדיו אינם עובדי מדינה ובשל כך - על משרד הביטחון וצה"ל לבטל את סמכותו ומעמדו.

העתירה גררה זעם רב בקרב הח"כים החרדים שטענו כי הנה נחשף קלונם של אלו שמסיתים נגד גדולי ישראל ומציגים עצמם כמובילי המחאה נגד "גזירת הגיוס".

לטענת הח"כים, בעתירה העותרים מבקשים לחזק את אחיזת המדינה, משרד הביטחון וצה"ל בתלמידי הישיבות ומטרתם של העותרים להגדיל את היקף הגיוס וזאת בכדי להוכיח כביכול שאכן קיימת "גזירת גיוס".

מי שעומד מאחורי ארגון "איחוד הישיבות בארץ ישראל", הוא דוד קרויס, בנו של יואליש קרויס. שם משפחתו במשרד הפנים הינו אפשטיין, על שם אמו – זאת מאחר ואביו הנפיק תעודת זהות רק בשנים האחרונות - לאחר שהואשם כי אין ברשותו תעודה מזהה.

בעתירה נטען כי ועד הישיבות הוא גוף פרטי, שעובדיו אינם עובדי מדינה ובשל כך אין זה חוקי שהוועד יקבע את הנהלים וכו'. עוד נטען, כי ועד השיבות דואג רק לראשי הישיבות החברים בו. בעתירה מבקשים העותרים שמשרד הביטחון וצה"ל יבחן ב"בחינה עיוורת ועצמאית" מול הישיבות.

הקנאים נהיו ציונים או שמטרתם היא הפלת ועד הישיבות - ובכך להגדיל את היקף הגיוס, בכדי שיוכלו לצעוק "געוואלד".

כעת, כאמור, גם בעיתון 'דער בלאט' המשתייך לחסידות סאטמר מהר"א, תקפו את הצעד של הקנאים המבקש להפקיר את בחורי הישיבות להתמודד בגפם מול הצבא.
דער בלאט סאטמר עתירה ועד הישיבות קנאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד