כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סער נגד סגירת 'חולות': "טעות חמורה"

שר הפנים לשעבר גדעון סער, תוקף את יוזמת דרעי וארדן לסגור את מתקן השהייה 'חולות' שהקים: "זו טעות חמורה"

חולות. צילום: פלאש90
חולות. צילום: פלאש90



מתקפה חריפה על יוזמת השרים אריה דרעי וגלעד ארדן: שר הפנים לשעבר גדעון סער, תוקף את יוזמת דרעי וארדן לסגור את מתקן השהייה 'חולות' שהקים בשנת 2013 עבור המסתננים מאריתריאה ומצפון סודאן.

לדבריו של סער, "סגירת 'חולות' - תהיה טעות חמורה שתהווה ניצחון למסתננים ולארגונים התומכים בהם", לטענתו, "בזכות 'חולות' יצאו אלפי מסתננים מישראל וממרכזי הערים".

עוד הוסיף שר הפנים לשעבר: "ההחלטה הנכונה שעל הממשלה לקבל היום היא להכפיל את 'חולות', לא לסגור אותו (יש תוכנית לכך). כל מסתנן שלא יהיה בחולות - יהיה בת"א ובערים אחרות".

כאמור, התקפתו של סער באה לאחר שהשרים דרעי וארדן הודיעו כי בכוונתם להציע לממשלה מתווה מדורג לסגירת מתקן השהייה 'חולות' בתוך מספר חודשים בכפוף לכך שמתווה הוצאת המסתננים למדינה השלישית יתחיל לפעול כפי שמתוכנן.

בהצעת החלטה שתועלה לממשלה מחר (ראשון) בהתאם למדיניות ראש הממשלה הסכמת המדינות השלישיות ובהמשך לקביעת שופטי בית המשפט העליון, יובא לדיון נושא מרכז השהייה חולות.

בהתאם להחלטה, האפשרות היחידה שתועמד מעתה בפני המסתננים תהיה יציאה מהארץ או כניסה לכלא, בהתאם למדיניות שתיקבע בעניין היציאה מרצון. לאור זאת, קבעו שר הפנים אריה דרעי והשר לביטחון פנים גלעד ארדן כי בנסיבות אלה יש לבחון האם מרכז השהייה חולות נחוץ ואח יש לצורך לבטלו כדי שלא יהווה אלטרנטיבה נוחה עוד לאף מסתנן.

עם זאת, הוחלט להאריך את סעיף ההוראה לעניין חולות בשלושה חודשים נוספים, במטרה לעקוב אחר נחיצות מרכז השהייה תוך מעקב אחר קצב היציאה למדינות השלישיות של המסתננים.

כאמור, ההצעה תועלה להחלטת הממשלה ולאחר מכן לדיון בועדת השרים לחקיקה.
גדעון סער מתקן חולות אריה דרעי גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד