כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לייבל'ה: המשבקי"ם הליטאים נפגשו לסיגריה

והשבוע בלייבל'ה: אשת ראש הממשלה מוכיחה שהיא לא שוכחת מה זה להיות יהודי ומבקשת ברכה • הזמר החסידי שזכה לליווי צמוד בבית המחוקקים • וחשיפה ראשונית של 'הלחמה' מוזיקלית

לייבל'ה: המשבקי"ם הליטאים נפגשו לסיגריה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



הכנסת עולה לבני-ברק

'זה כנראה הזמן של האירועים' הרהר לייבל'ה לעצמו, שעה שהביט בהזמנות הרבות שנשלחו אליו בכל האמצעים האפשריים, ואכן שבוע עמוס לעייפה עבר על לייבל'ה, שרשרת השמחות במגזר מעמיסות את הזמן והצורך ללכת מאירוע לאירוע, לא דבר של מה בכך בשביל איש עסוק כלייבל'ה המקפיד גם לא לזנוח את 'הכויילל', אך מה לא עושים בשביל ציבור הקוראים?

מי שפתח את השבוע ביום שני עם אירוע ענק, הוא יו"ר ועדת הכספים של הכנסת שכבר חיתן את ילדיו לפני שנים ארוכות עוד בטרם דרך כוכבו בוועדת הכספים, וכעת הוא נפנה לברמ"ץ את נכדיו. מכיוון שהשמחות אצל גפני מועטות, ישנה נהירה לאירועים שלו. לב צמרת המדינה הגיעה לאולמי 'באר מרים'. לייבל'ה מציין כי הודו לה' זו כבר פעם שנייה תוך שנתיים.

לייבל'ה רפרף בתמונות מהאירוע הגדול וסיכם לעצמו: ללא ספק הדובדבן שבקצפת הגיע דווקא מכיוון 'עזרת נשים', הגברת הראשונה בבלפור שרה נתניהו שביקורה עורר עניין רב. שרה ביקשה מגפני ורעייתו חנה שיביאו לה רב שיברך אותה, חיפשו רב ולא בדיוק מצאו עד שהגיע הרב שמואל מונטג שליט"א מנתיבות, מהמחותנים של חבר הכנסת גפני ובירך אותה מעומק ליבו. לייבל'ה משער כי הגברת נרגעה לאחר שהבחינה כי לא כל החרדים מלאים עליה בתלונות, לייבל'ה מקווה כי פיה של הגברת התמלא בשירה.

תוך כדי אכילת צלחת 'צ'ולנט' משובחת 'בבר המשמחים', הבחין לייבל'ה כי בבר מצווה היו מי שניסו לסגור 'דילים' ולהשליך על יחסו של היו"ר לנציגים, אך חזקה דברי גפני על כלל הציבור שמי שידבר על הבחירות המקומיות יעוף. גפני נתן יחס שווה גם לגרינברג וגם למונטג, המועמדים הנחשקים לתפקיד ראש עיריית בית שמש מי יודע אולי אחד מהם יזכה?





לייבל'ה פגש בכניסה את האיש החזק כיום בציבור הליטאי, ר' יענקי קניבסקי. ר' יענקי נראה בסוד שיח כשידו אוחזת בסיגריה, וידיו עסוקות בשיחה עם ר' דוד שפירא, נאמנו של הגראי"ל לאורך ימים טובים. לייבל'ה מבין שגם דוד שפירא יודע שרוצים לסגור משהו צריך לעבור דרך יענקי. את הדיל לייבל'ה לא יחשוף כרגע.



וסיבוב קצר באירוע הגדול בבר מצווה, הבחין לייבל'ה בעיתונאי בני רבינוביץ', חברו של גפני עוד מזמן שהתגוררו באופקים ובעל קבוצת 'המשפיעים המקורית' לאחר ההפיכה, בסוד שיח עם שר המשטרה גלעד ארדן. השניים שוחחו ויתכן שנראה את ארדן באחת התוכניות הקרובות של העיתונאי החביב.



ומי שלא צריך לדבר על הבחירות הקרבות הוא מ"מ ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, שכן הבחירות בבני ברק התוצאות ידועות מראש. ובכן ראש העיר יצא בחמישי בבוקר להשתתף כאורח בדינר מיוחד שייערך בארה"ב למען ישיבת פוניבז' ומוסדותיה. הוא נצפה גם עובר בדיוטי בשביל לרכוש כמה דברים. לייבל'ה שוקל אולי כדאי לשנות את שמו של שדה התעופה לבן גור-יון...

מוזיקה פוליטית

אירועים זה חשוב עד מאד, בייחוד כאלה של חברי כנסת. אבל- שינן לייבל'ה לעצמו, אסור לשכוח את המקור. והנה כי כן, לייבל'ה השבוע לא זנח את כנסת ישראל אמנם בפרופיל נמוך, אך תמיד יש מה לעשות.

ראשית השילוב הנדיר של עולם המוזיקה ועולם הפוליטי, הוא די נדיר במסדרונות בית המחוקקים, לייבל'ה פגש במשפחתו של הזמר יידל ורדיגר, שהגיעו למשכן כאורחיו של העיתונאי ארי קלמן. ארי מצידו הלך והדריך כדרכו בקודש, בצניעות ובפשטות וגם דאג לו לתמונה עם ראש הממשלה.





מי שעוד נצפה מתרועע עם נעים זמירות בן דוד - הוא דוברו של מקלב, יהודה מנדלוביץ'. שהוא ויידל נראים חברים טובים מאוד.



במהלך סיבוב המסדרון שלו, הבחין לייבל'ה כי אי אפשר לפספס בקומת הסיעות את כל צוות התוכנית 'יוסי של לילה' של הרב בן עטר מגלי ישראל, כל המוכשרים ביחד הצליחו להשתחל לספה. גם התמים מענדל גרוזמן שפרש בהפתעה ממקור ראשון ו 360 נצפה עם החבורה.



וחבר מועצת העיר ירושלים, אברהם בצלאל. נצפה ביום שני במסדרונות הכנסת בשיחה צפופה עם הכתב המוניציפלי של בקהילה, חיים פרידלנדר.



דילים נולדו בכנסת והמשיכו באירועים, הרהר לייבל'ה שעה שהבחין בלייזר רואכברגר שתפקיד הסגנות בספרא בקדנציה הבאה סגור, הוא נצפה עם הרמ"ט של יעקב אשר דודי זלץ סוגרים דילים במזנון הכנסת. לייבל'ה מצפה לסקופ בלעדי.



ובמזנון הכנסת, שמזמן לא משמש רק למאכל. לייבל'ה לכד בעדשה את הנגיד האלעדי, ברוך שטרן יושב לשיחה עם מתי טוכפלד, מישראל היום. שטרן סיפר לטוכפלד על מוסדות חב"ד ועל המעבר לפתח תקוה.



חברי מועצת עיריית ירושלים החרדים, אברהם בצלאל, יוחנן ויצמן ולייזר ראוכברגר, הצטרפו ביום חמישי בלילה לסיור שנערך בשוק 'מחנה יהודה'. כדי לשמוע על הסבל של השכנים המתגוררים בסמיכות לשוק התוסס בשנים האחרונות גם בשעות הלילה. אל דאגה, הם לא שתו בירה בסיור. לייבל'ה הבחין כי החברים הקפידו כי הביקור עצמו לא ייצר רעש.



בסוף השבוע התפרסמה כתבה בעיתון 'ידיעות ירושלים' על ידי הכתב שלומי הלר, בו נחשף כי חבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן והגר"ב סולוביצ'יק. עומדים מאחורי הקמת גוף שיפקח ויטפל בסיפורי מעשים חמורים במגזר. לייבל'ה חושף כי שני הבולדוזרים שעמלים רבות להוצאת הדבר לפועל הם, משה כהן בן חבר המועצת ויו"ר המינהל הקהילתי החרדי ברמות נפתלי לורנץ.

ושלומי פולק האיש של גפני, הגיע השבוע לפגישת עבודה במגדלי בסר, לא לפני שעבר להגיד שלום ליד משרדי דף הבית שאתם גולשים בו. לייבל'ה שמח לגלות שכולם זוכרים איפה כדאי לעצור לפני פגישות חשובות ככל שיהיו.



ואפרופו בני ברק, אי אפשר בלי הסיור בליל שישי שחרך את הרשת. אנשי ההסברה והניו מדיה של ראש הממשלה הגיעו לאכול טשולנט בעיר, הם לא הספיקו לפסוע פסיעה אחת בעיר וכבר מבול של הודעות על הביקור. לייבל'ה יודע מי אחראי למבול, אך מכיוון שאין תיבה באיזור, לייבל'ה ישאיר את החיפה במשרדי המערכת.



לייבל'ה שהגיע לכנסת כאמור גילה היכן נרקם הביקור בין הרמ"ט של אייכלר רבינוביץ ליועץ הניו מדיה טופז לוק.



ובמעבר חד לעיר בעלת שבעה כוכבי יופי, (נכון, גם בני ברק יפה. אך עדיין אין מה להשוות). מינוי סגן חדש בעיר ביתר עילית, כך מדווח לייבל'ה על פי מודעה שנשלחה למכשיר האישי שלו, הרל"ש של ראש העיר, יהודה דייטש. מונה לשמש כסגן לצד יהודה עוביידי, טוב לייבל'ה לא ימתח אתכם יותר מידיי, האמת שזה לא זה - אבל בשביל המודעה לייבל'ה חושב כי זה יפה.



ואפרופו ביתר, ראש העיר רובינשטיין יצא לניו יורק להשתתף בכינוס השלוחים ולהנחות דינר של מוסדות 'באיאן' שבהנהלת ידידו בנימין הרשלר, בליל שישי קפץ רובינשטיין לסיור בין המצעים והמפות של הנגיד, בנימין ברבר.



ולייבלי'ה מוסיף עוד 'בקטנה' על ביתר, תושב ביתר ומבעלי –'שחרית' העיתון המופץ במייל, הגרפיקאי המוכשר ישראל פוקס. נצפה בהונגריה ליד ציון רבי ישעיה מקרעסטיר נושא תפילה מאחורי הרבי מ'שומרי אמונים' קרית גת.



ולייבל'ה שלא הספיק עדיין לראות את התוכנית שסיפקה כמה 'עובדות' על גואטה, דווקא הגיע להתכונן לחנוכה וראה את גואטה מתעסק עם הסביבונים שהביא לרשת החנויות שבבעלותו. טוב נו, לסובב הוא יודע.



ואם כבר הזכרנו סיבובים וערבובים, מזל טוב לעסקן אלימלך (מיילך) פישר הגבאי של 'השטיבל' החסידי לצעירים בירושלים. לרגל שמחת הולדת בנו. השלום זכר בשבת נערך בשטיבל החסידי לצעירים ברחוב שאול המלך, נהרו המונים לשמוח בשמחתו והשתייה הייתה כדת המיילך.



השר ליברמן ביקר השבוע בחיפה במסגרת היערכות לשעת מלחמה, לייבל'ה הבחין כי כאשר מדובר במלחמות ובחיפה, גם ליברמן מבין עם מי הוא יוכל לנצח כל מלחמה חיפאית. ונעמד לתמונת מזכרת עם הצוות המוביל את העיר.



רדיו חזק

ושלושה שנפגשו השבוע במקרה בוונציה, (ועוד רביעי שצילם שלא נחשוף את שמו, אך כמו שאומרים, הוא שמור במערכת). בצלאל קאהן מנהל התוכניות ברדיו קול חי, מאיר ברגר הפוליטי של המבשר, ואיש המוזיקה הצעיר משה ביכלר שהגיע לחגוג יום הולדת לאשתו הטריה.



בהמשך ראה לייבל'ה את הפרשן הפוליטי מאיר ברגר לא מפסיק לעבוד גם מרחוק ומשסדר את העניינים בשלט רחוק בין מנחה למעריב בתפילה (במניין כמובן). גם בארץ ניכר.



והעסקן הרה"ח רבי ראובן חיים ויינברגר מגדולי עסקני חסידות בעלזא בניו יורק, שב בשבוע האחרון לארה"ב לאחר שהשתתף בחתונת נכדו בישראל, לשמחת השבע ברכות הגיע האדמו"ר מפיטסבורג כאות הוקרה על פעילותו של הרב וינברגר בטישים של הרבי מפיססבורג כשמגיע לשהות בבורו פארק אז משמש הרב וינברגר כנציגו של האדמו"ר מבעלזא.




בשעת לילה מאוחרת ברביעי האחרון, הומלס שיכור ניסה לגנוב את מכשיר הטלפון לשדרן דודי שמוונפלד שיצא מאולפני קול ברמה בבני ברק, וזה הזעיק משטרה שהגיע במהירות הבזק.



ואפרופו רדיו, צביקה גרוניך עורך הבוקר בקול חי, נצפה חורש את מנהטן לרגל יום הולדת 26 בלי העין הרע. לייבל'ה זוכר את יום ההולדת ה 18 של הינוקא ושמח לגלות כי האיש פורש כנפיים ונוחל הצלחה.



ועוד ידיעה על רדיו, ה'בוכע דזשאכע' החדש של שניצלער עושות שמות בעולם המוסיקה ולא רק, לייבל'ה כבר הלך לרופא שיניים בעקבות נסיונות כושלים להגות את זה נכון, בזמן ההמתנה בתור לרופא נתקל לייבל'ה בציוץ הבא של המפיק והעורך דוד קליגר עם הכותרת: איך ולמה הצלחתי להצחיק כ"כ את מיכאל שניצלער?, פרטים בקרוב - אוח עס גייט זיין זיס און לאכעדיג!
כשאליו מצורף הסרטון הבא:



כמיטב המסורת לייבל'ה לא נותן לדברים טובים לחמוק מתחת לראדר, ולאחר מסע שכנועים שכלל גם כמה מילים באידיש עסיסית הודות לטיפול המסור של הרופא שיניים - ניאות קליגר לתת לנו ראשונים להשמיע לכם את אחת ההלחמות המשובחות שהוא עשה עד היום (לטעמו האישי), לייבל'ה טעם ואהב מאוד!



לקינוח נתקל לייבל'ה בסרטון הבא שמוכיח שקליגר פשוט לא ישן....

פינת המזל טוב

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר ירושלים פיני עזרא ומחזיק תיק מורשת מן המזרח לרגל הולדת בנו בשעה טובה.



ברכת מזל טוב לזמר ר' אהרלה סמט לאירוסי הבן, עם בתו של ר' אהרן סמט מחושבי חסידי תולדות אברהם יצחק שמחת הווארט נערכה אף היא באולמי סמט ברחוב ישעיהו העיקר שהכל נשאר בסמט.



השמחה שחצתה את כל שיאי הטראפיק היא הולדת הבת הבכורה אסתר לאמן הרגש מוטי שטיינמץ, לייבל'ה שכבר חשף על השמחה הצפויה במוזיקה התרגש לנוכח השמחה הגדולה וחושף את התמונה מראשית דרכו של שטיינמץ לפני חמש שנים באולמי 'הדר דימול' שר עם קסקט לראשו בדינר של ויז'ניץ באלעד.



וגם בחסידות ויז'ניץ לא שכחו לברך בעלון השבועי, וכתבו את שמו המלא של הזמיר בעל הרגש.



ואם תהיתם מתי הקידושא רבא? תתבשרו שזה בשבוע הבא. הסיבה הפשוטה היא שהמייצג את מוטי, בעל המנגן והמנצח רובי בנט, חגג השבת את שמחת העלייה לתורה לבנו אברהם. שמחת החתונה תתקיים ביום רביעי הקרוב באולמי ארמונות חן בב"ב. וכמאמר החכמים: אין מערבין שמחה בשמחה.

ברכת מזל טוב לר' אברהם ישעיהו קרליץ, משב"ק הגאב"ד הגר"נ קרליץ לרפואה שלמה. לרגל שמחת נישואי בנו. לייבל'ה שעבר ליד החתונה גילה שישה צלמים לא פחות שתיעדו את השמחה והאחמי"ם שהגיעו.


(צילום: יהודה פרקוביץ)

ברכת מזל טוב לר' יוסף ווירצברגר משב"ק האדמו"ר מביאלא ב"ב, לרגל הולדת הבן. השלום זכר בליל שבת בבית הכנסת 'ביאלא' ברחוב ירושלים בבני ברק.



ברכת מזל טוב לר' פנחס פאמפ מנהל הכנסת אורחים בעיירת דינוב, לרגל שמחת הנישואין לבנו בכורו עם בת ר' מוטי קרויס, מעסקני חסידות תולדות אהרן. החתונה תתקיים ביום שני הקרוב באולמי אסטרייכר בבית שמש.

ברכת מזל טוב למשפיע מברסלב ר' מוטה פרנק לרגל שמחת נישואי בנו השבוע.

מזל טוב להרב הלל הורוביץ, מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים לרגל הולדת הנכד.

ברכת מזל טוב ליוסי בלוך יד ימינו של רב הכותל הגר"ש רבינוביץ, לרגל הולדת הבת.

וצמרת עולם הפרסום החרדי חגגו השבוע עם שעיה איצקוביץ ורעייתו ריקי בעלי משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות' לרגל שמחת נישואי הבת במרכז האירועים דל וינו בפתח תקווה. מקהלת נרננה בניצוחו של יעקב רוזמרין הקפיצו את הקהל.



ועוד בפרסום מזל טוב לנתי ברסקי מפרסום בטחון לרגל נישואי הבת עם נכד המשב"ק המיתולגי של בית גור הרה"ח חנינא שיף צ"ל, החתונה ביום רביעי באולמי גוטניק בירושלים.

ברכת מזל טוב לאליעזר (לייזי) שטרן סמנכ"ל ארגון 'ידידים', הארגון שבאמת מסייע, לרגל הולדת הבן. השלום זכר נערך השבת בבית המדרש 'דברי חיים' בשכונת שיכון ג' בבני ברק בהשתתפות רבים וטובים. לייבל'ה מקווה כי הרכב לברית לא יתקע, אך גם אם חלילה וחס.. הס מלהזכיר, ידידים בשטח ידאגו לדלק וכבלים וכל מה שצריך.

ולסיום ברכת מזל טוב לר' יוסף דב בורד יו"ר וועד הכנסת אורחים בנדבורנה ומנהל רשת 'חד פעמית', לרגל נישואי בנו חיים מרדכי, שיערך ביום חמישי הקרוב, באולמי קונקורד בב"ב.
לייבלה רכילות חרדית משה גפני יידל ורדיגר כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד