כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רצח ראה"מ רבין: יגאל עמיר יבקש משפט חוזר

רעייתו של יגאל עמיר - רוצח ראש הממשלה יצחק רבין הודיעה הערב כי יגישו בקשה למשפט חוזר

יגאל עמיר, צילום: פלאש 90
יגאל עמיר, צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



22 שנים לאחר שנרצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, אשתו של יגאל עמיר הודיעה כי יגישו בקשה למשפט חוזר.

"בימים אלו מוקם צוות הגנה להכנת ולהגשת בקשה למשפט חוזר ליגאל עמיר" כתבה הערב (מוצ"ש) בפייסבוק לריסה עמיר-טרימבובלר. "המהלך נעשה ברשות ובסמכות לאחר שיגאל עמיר נתן את הסכמתו".

מי שחתום על הפוסט, הוא עו"ד גבי שחר שמונה על ידי בית המשפט לייצג את עמיר לאחר הרצח. "כל הנושא התקשורתי בנוגע למהלך ינוהל על ידי חברה משוויץ ולא ימסרו פרטים כלשהם לתקשורת בישראל" נכתב.

יגאל עמיר (47) רצח את ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין, בתום עצרת תמיכה בהסכמי אוסלו ב-4 בנובמבר 1995 בכיכר מלכי ישראל, שמאז הרצח שונה שמו לכיכר רבין) בתל אביב.

בתום העצרת, חיכה עמיר לרבין במגרש החנייה הסמוך, ושם רצח אותו ביריות אקדח.

לאחר שירה כדור ראשון מטווח קצר ביותר לכיוון עמוד השדרה של רבין, ירה עמיר שני כדורים נוספים, ובמשפטו הסביר "יריתי את שני הכדורים ליתר ביטחון שאני פוגע בו. לא רציתי שום סיכוי שהוא יישאר פעיל בתור ראש ממשלה. לכן הכדור הראשון לא היה מספיק בשבילי כי ייתכן שלא פגעתי בעמוד השדרה, לכן יריתי כדי להיות בטוח שאני פוגע".

יגאל נעצר במקום, הועבר לחקירת שב"כ והביע את שמחתו על הצלחתו ברצח. לאחר שנקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין, בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו מאסר עולם. "המטרה שלי לא הייתה לרצוח אותו כבן אדם, אין לי שום תוצאה מזה שהוא מת, אם היה משותק ולא פועל כראש ממשלה זה אותו דבר מבחינתי" הסביר עמיר במשפטו.

לריסה, ביקשה להינשא לו אך בקשותיה נדחו אף על ידי בית משפט העליון. באין ברירה, באוגוסט 2004 הודיעה משפחתו של יגאל כי הוא קידש את טרימבובלר באמצעות שליח. טקס הקידושין נערך בביתו של עמיר בהרצליה, כשאביו שלמה משמש כשליח. ביולי 2005 קבע ביה"ד הרבני בירושלים כי נישואי השניים תקפים ופחות משנה לאחר מכן גם היועמ"ש מני מזוז הכיר בנישואי יגאל ולריסה כך שהשניים הורשו להתייחד. בשלהי 2007 נולד בנם, כאשר באישור ביהמ"ש נערך טקס הברית בכלא שם נקרא שמו ינון אליה שלום.
יגאל עמיר יצחק רבין רצח משפט חוזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד