י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

צפו בתיעוד: כך בוצעו השבת עבודות רכבת ישראל במרכז תל אביב

לידיעת השר ליצמן: בתיעוד וידאו חדש שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה ביצוע עבודות במתחם רכבת ישראל השבת, גם באיזור תל אביב • מתח לקראת ישיבת הממשלה מחר: מה יעשו הנציגים החרדים בעניין? והאם מריחת החקיקה תימשך

צילום: גידי אבנירי
צילום: גידי אבנירי



משבר השבת בעיצומו: האם למרות ההכחשות - העבודות שהתבצעו השבת על ידי רכבת ישראל בדימונה - נעשו על ידי יהודים?

כך לפחות הדבר, על פי דיווח כתב הארץ בדרום, אלמוג בן זיקרי - שמצא בשטח העבודות פועל בשם גריגורי שלא הכחיש כי הוא יהודי, רק טען שהוא אינו עובד רכבת ישראל - הכתב מדווח כי הוא לבש אפוד ונהג ברכב חברת 'גדיש' המספקת עבודות הנדסה לרכבת ישראל.

השאלות הקשות הן על עצם השימוש בנכרים - האם על פי הלכה, דבר זה מהווה פתרון לחילול שבת. יצויין כי בעבר כשעלתה אופציה זו בסוגיית פניציה, גדולי ישראל קבעו ששימוש בנכרים אינו פתרון.

מלבד נקודה זו, וכאמור עדות הכתב על כך שלפחות יהודי אחד אכן עבד במקום בשבת - תיעוד וידיאו חדש שצולם הבוקר, יום השבת - על ידי נכרי, והגיע לידי 'בחדרי חרדים', מוכיח כי העבודות במתחם הרכבת נמשכו לא רק בדרום כי אם גם בתל אביב. בתיעוד נראים עבודות חשמול בפס הרכבת בסמיכות לכביש איילון. 



על פי התיעוד שתיעד אדם שאינו יהודי, נראה בבירור ביצוע עבודות חשמול בפס הרכבת, לאורך של מאות מטרים, בסמוך לרחוב ההלכה בתל אביב.

כזכור תיעודים קודמים שהתפרסמו ב"בחדרי חרדים" - גררו את המערכת הפוליטית לטלטלה.

בתיעוד נראות עבודות הן מצד ימין של הכביש, שלכאורה מבוצעות בפסי הרכבת הקלה והן משמאל לנתיבי איילון, בסמוך לתחנת רכבת מרכז. פנינו לרכבת ישראל כדי להבין בדיוק היכן בוצעו העבודות ובידי מי - הרכבת עצמה או קבלנים מטעמה, אך שם ביקשו להגיב מחר לאחר בדיקת הפרטים.

כזכור, קודם לכן הערב, שר העבודה והרווחה חיים כץ פרסם הבהרה בנוגע לעבודות הרכבת בשבת בדימונה: "לא נעשו עבודות על ידי עובדים שיום מנוחתם הוא שבת".

האם הפעילות שבתיעוד החדש שמתפרסם כאן ב"בחדרי חרדים" לראשונה, בוצעה על ידי עובדים יהודים, מה שיוביל את השר יעקב ליצמן לקיים את הבטחתו ולהתפטר מהממשלה? נמתין למחר יום ראשון.

מחר צפויה מתיחות פוליטית נוספת - סביב עניין חוקי השבת. הצעת החוק הממשלתית של דרעי בעניין חוקי העזר, לא תעלה מחר להצבעה בוועדת שרים לחקיקה. זאת על אף הסיכום בין דרעי לנתניהו מלפני מספר שבועות. חוק השבת של גפני ששבוע שעבר נדחה בשבוע נמצא כן על סדר היום, ונראה שגם הוא לא יקודם.
משבר השבת עבודות הרכבת ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד