ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר היום בפרשת 1000

נתניהו צפוי להיחקר היום, בעיקר בפרשת 1000 העוסקת בחשד שקיבל מתנות וטובות הנאה מאנשי עסקים • במשטרה נחושים לסיים את החקירה בחודש הקרוב וראש האגף יסכם אותה בעצמו גם אם יגיע מועד פרישתו • חילוקי דעות בצוות החקירה

נתניהו. צילום: פלאש 90
נתניהו. צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו, צפוי להיחקר במהלך היום (ראשון), וזאת בפעם השישית. לפי הפרסום הבוקר באתר 'ynet', עיקר החקירה תתמקד בפרשת 1000 העוסקת בחשדות לפיהן, ראש הממשלה קיבל מתנות וטובות הנאה מהילי הון ותגמל אותם בתמורה לפי בקשתם.

על פי הפרסום הבוקר, במשטרת ישראל נחושים לסיים את החקירה עד אמצע החודש הבא ולשם כך קבעו כי מי שיבצע את סיכום החקירה, יהיה ראש אגף החקירות בעצמו ניצב מני יצחקי, שגם אם יסיים את תפקידו ימשיך ללוות את התיק עד סיומו והעברתו להכרעת הפרקליטות, זאת בשל בקיאותו בחומרי החקירה. מני יצחקי היה אמור לפרוש מהמשטרה כבר לפני חצי שנה, אך לבקשת המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, הוא נותר בתפקידו, אך ב-6 בדצמבר ייכנס ראש אגף החקירות החדש ניצב גדי סיסו.

לפי הדיווח ב'ynet', קיימןת חילוקי דעות בצוות החקירה, שכן ישנו קונצנזוס לגבי ראש הממשלה, שיש די ראות בכדי להעמידו לדין בגין עבירות שוחד ולכל הפחות בגין קבלת טובות הנאה, אך לגבי מילצ'ן הדעות חלוקות כיצד לנהוג עמו. בצוות החקירה יש כאלה הסבורים כי יש צורך לכרוך את נתניהו ומילצ'ן יחד. לטענתם, יהיה קשה להסביר בבית המשפט מדוע הוגש כתב אישום רק נגד ראש הממשלה "זה ייחשב כרדיפה אישית נגד נתניהו" כך לטענת הסוברים כי יש לכרוך את נתניהו יחד עם המיליארדר ארנון מילצ'ן.

בחודשים האחרונים, נחקר מילצ'ן בלונדון ובחקירה זו טען כי הבקשות של נתניהו למתנות וסיגרים הפכו לשיטתיות וקבועות, עד כדי כך שנתן לאנשיו יד חופשית להיענות לכל בקשות הזוג נתניהו. מילצ'ן נשאל מדוע עשה זאת, והשיב כי "לא רציתי מהם דבר, ולא קבלתי מהם שום דבר". עדותו של מילצ'ן מחזקת את החשדות שבבקשת השמפניות והסיגרים לא היתה כטענת נתניהו 'מתנות בין חברים' כי אם קבלת טובות הנאה לפי דרישתו.

עדותו של מילצ'ן בלונדון התחזקה עם עדותה של הדס קליין, המשמשת כעוזרת אישית שלו ושל המיליארדר האוסטרלי ג'ימס פאקר והיתה אמונה על אספקת הסחורה למעון ראש הממשלה. "רכישת השמפניות לא הייתה ביוזמת מילצ'ן או פאקר, אלא תמיד יוזמה של בני הזוג נתניהו. שרה הייתה מבקשת בקבוקים (בארגזים) של שישה או 12 בקבוקי שמפניה. ביבי היה מבקש סיגרים וידע גם על כמויות השמפניה שאשתו קיבלה. הנהג של החברה היה נוסע במיוחד לירושלים לספק את הסיגרים והשמפניות". כך סיפרה קליין בעדותה שחלקים מתוכנה נחשפו בשבוע שעבר.
בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן כתב אישום חקירה הדס קליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד