כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערה • כץ: "יהודים יעבדו בשבת" - ליצמן: "שיחפש שר בריאות אחר"

חשיפת הסרטון אמש ב'בחדרי' מעצימה את המתיחות בין השר ליצמן לבין שר העבודה חיים כץ. האחרון מצהיר: "אין ברירה, עבודות הרכבת יימשכו בשבת, אם המדינה רוצה רכבת" • ליצמן: "לא ידעתי על עבודות בת"א ואין עונשין אלא אם מזהירים"

כץ וליצמן. צילום יוסי זלינגר, פלאש 90
כץ וליצמן. צילום יוסי זלינגר, פלאש 90



תיעוד הוידיאו שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים' מעורר הבוקר סערה. שר העבודה והרווחה חיים כץ מאשר הבוקר (ראשון) כי מלבד קו דימונה - באר שבע, נעשו השבת עבודות גם במרכז הארץ ובאיזורים נוספים, לדבריו, יהודים הם אלו שביצעו את העבודות.



כזכור, אמש נחשף תיעוד וידיאו ב"בחדרי חרדים" שצילם נכרי, שבו נראה כיצד מתבצעות עבודות חשמול בפס הרכבת בסמוך לרחוב ההלכה בתל אביב. הבוקר מאשר השר כץ כי העבודות נעשו על ידי יהודים.

בדברים שאמר לדוד חכם בכאן 'מורשת' הוא טען כי למרות איומיו של ליצמן, "בקו דימונה לא עבדו יהודים אבל במקומות אחרים כן עבדו יהודים בשבת. אין ברירה, עבודות הרכבת יימשכו בשבת, אם המדינה רוצה רכבת - מה לעשות צריך שיעבדו על תחזוקת הרכבת בשבת".

לטענתו, "אנחנו בכל שבוע עושים דיונים מה הכרחי ומה לא הכרחי לעבוד בשבת, אין ברירה ימשיכו לעבוד יהודים בשבת. אני מבין שזה חורה למפלגות החרדיות, אבל אני לא מוכן לקחת על עצמי סיכונים בטחוניים בגלל זה. לדעתי הממשלה לא תיפול בגלל זה".



גם מזכיר ועדת הרבנים לעניני השבת הרב יצחק גולדקנופף התייחס הבוקר בתוכניתו של נועם זיגמן ב'בקול ברמה' לתיעוד שנחשף ב'בחדרי חרדים' ואמר כי "אנחנו דיברנו על דימונה, המערכה הייתה על דימונה ועל זה יצא הרב ליצמן, שם לא עבדו יהודים בשבת, אולי הסתנן איזה יהודי שם ועמד בצד, אבל בגדול לא עבדו שם יהודים".

השר ליצמן התראיין הבוקר לרזי ברקאי בגל"צ ואמר בעקבות דברי השר חיים כץ כי עבודות הרכבת יבוצעו ע"י יהודים גם בשבתות: "הוא יצטרך לחפש שר בריאות אחר. יש לנו קווים מאוד ברורים".

לדבריו, "אם ביום חמישי הרכבת לא עבדה, מה הבעיה לעשות את זה ביום ראשון? עם כל הכבוד אנחנו בסטטוס קוו".

ליצמן הוסיף ואמר: "לא ידעתי על עבודות בת"א ואין עונשין אלא אם מזהירים. אם חיים כץ יתעקש להמשיך בחילול השבת הוא יצטרך לחפש שר בריאות אחר".
משבר השבת עבודות הרכבת חיים כץ יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד