כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פינת פאר - האישה הצעירה נחרדה: "כאן איבדתי את כל הכסף"

יום לאחר החתונה ביקשה נועה ללכת עם יוסי להפקיד את כספי המתנות בבנק, הוא הרגיע אותה שידאג לכך. רק כעבור מספר חודשים גילתה שלא עשה זאת מתוך הבעת יציבות בזוגיות, אלא מתוך התמכרות קשה להימורים. סיפורם הכואב של נועה ויוסי עד להחלטה הדרמטית

pixabay
pixabay



מכור- מכורה - מכורים - מכורות.

"את הרולטה הכרתי ביום שהכרתי את בעלי", מספרת נועה. "ההימורים והוא היו גוש אחד.
התחתנתי עם בעלי ועם ההתמכרות שלו" מספרת נועה בכאב.

יוסי ונועה באו לטיפול זוגי לאחר תקופה שנועה מתחננת ליוסי שזו התחנה האחרונה לפני גט. הזוג, בשנות העשרים, התחתנו לפני מספר חודשים. יוסי היה נראה לחוץ ועצבני במשך כל הפגישה, נועה היתה משוחררת ובוכייה.

נועה פתחה ואמרה שמעולם לא ידעה מהו כרטיס חיש גד של חמישה שקלים. "תביני, אני בחורה נורמלית, ממשפחה פשוטה, בוגרת סמינר וכיום מורה. יוסי בחור מקסים! שלא תחשבי לרגע שלא. הוא פשוט מכור להימורים וזה הרס לנו את החיים. אני לא מעניינת אותו, את מבינה? הריגושים שלו מתחילים ונגמרים שם במחשב, בקיוסק, בקזינו מול מרוצי סוסים, כלבים ועוד כמה דברים שמסתובבים.

את מסכימה איתי שאנשים צדיקים לא מסתובבים בכאלה מקומות? לכן גם הדיבור והיחס שלו כלפיי השתנה לגמרי. בכל פעם שיש הפסד - העצבים והאלימות נכנסים לתמונה. זה סיוט. תביני, זה לא שיש לנו כסף מיותר. הכל מהלוואות.

'פעם אחרונה' (בליווי דמעות תנין) זה המשפט הכי חזק אצלנו בבית. יום אחרי החתונה, כשרציתי ללכת להפקיד עם יוסי את כספי המתנות שקיבלנו - יוסי אמר לי 'אל דאגה, אני אפקיד. הכל בסדר'. שמחתי, גבר אחראי זה מתנה, כך חשבתי לעצמי. הכסף כמובן לא הופקד והלך ישירות כ"תרומה" למפעל הפיס.

כן, יוסי הפסיד בחצי שעה את כל כספי החתונה. האמת שלא הרגשתי, לא חשדתי ולא שאלתי. היה ברור שהכסף בבנק והכל בסדר. את המשכורת הראשונה שלי הוא בזבז מול המחשב בבית שלנו. כן, עד לבית זה מגיע. אין צורך להתאמץ ולהזיע. ואני תמימה, לא קולטת כלום. הלחץ והעצבים היו בבית באופן תמידי ואני חשבתי לעצמי שכנראה כך זה אצל כל זוג צעיר.

בשלב מסוים התחילו לחייג אלי מהבנק להגיד שחזרו חיובים. התקשרתי לבעלי והוא אמר: 'אנחנו צריכים לדבר'. כאן חשדתי ולא ידעתי במה. ישבנו לשיחה, הוא סיפר בדמעות 'אני מכור להימורים'. שאלתי אותו מה זה הימורים בכלל? ואז הוא הראה לי מול המחשב. כאן הפסדתי, והמון כסף, הוא אמר. הייתי בהלם. שאלתי המון שאלות, לא על כולן היו לו תשובות. בכיתי.
ביקשתי מיוסי הסבר על הכל. תחום ההימורים היה חדש לי. שבוע של דיכאון ושנאה ביחד עם המון דמעות. אני חיה עם שקרן, את מבינה? אני חיה מול בנאדם שלא רואה אותי, הוא רואה רק את עצמו. אני כלום. אני שקופה. אני אוויר. עבדו עלי, שיקרו אותי, נהרסו לי החיים ואני בת 22, את מבינה"???

הבכי שהיה בקליניקה היה אמיתי, כואב ומהלב. יוסי פתח ואמר "תביני, זה גדול עלי, אני לא מסוגל להתגבר על הריגוש ששמו הימור".

אנחנו כאן כדי לדעת אם יש סיכוי להתחיל מחדש.

שתקתי שתיקה ארוכה. שתיקה של הבנה, הכלה ואמפתיה.

יוסי ונועה יקרים.
הימור זה ריגוש. יוסי מכור, ולצאת מכזה מצב הוא צריך המון רצון. בדקנו מול יוסי מהי רמת הרצינות שלו מול חיי הנישואין. יוסי אמר שמצדו הוא מוכן ללכת על כל הקופה(!) בכדי להציל את חיי הנישואין. החלטנו ביחד שהחשבון וכל העניינים הכספיים הם באחריותה ועל שמה של נועה בלבד. כסף לא מסתובב אצלו ביד עד לגמילה מוחלטת.

חיברנו את יוסי לקבוצת גמילה שבה הוא מחליט מרצון ללכת וליישם את המוטל עליו עד לסיום התהליך מול גמילה מוחלטת. גמילה רצינית היא מול צוות שמתמחה בתחום ללא "הנחות". בכל הכח מול רגש / משיכה לכל הקשור להימורים.

את המחשב הוצאנו מתווך הבית. החלטנו על לימוד מקצוע שיוסי אוהב ובמקביל להתחיל כל עבודה. סיכמנו שנועה ויוסי יתחילו במקביל ייעוץ ותמיכה בכל הנושא של גמילה. נועה ויוסי החליטו על ימים שבהם הם הולכים לזמן איכות כייפי ומשחרר שמקובל על שניהם, מקום שם אין דיבורים על העבר - רק על העתיד. הבהרנו ששום גמילה שבעולם לא תעזור, אם החשיבה בראש עדיין שם בהימורים.

יש לעשות עבודה חזקה מול המחשבה ששם אין רווח - יש רק הפסד והמון הפסד. הדגשנו שמהימורים רק יורדים ויורדים עמוק לעולמות חשוכים ואפלים. הדגשנו שכל התמכרות שבעולם היא שלילית - ואין שום דבר ששווה את ההרס והחורבן מול הדקה של אושר רגעי וקטן שנעלם בשניות. אושר של התמכרות לא מחזיק יותר מעשר שניות (מוכח מדעית) הרצון להכפיל מגיע מיד - ואז גם ההפסד הכפול. לדעת שחיובי אין בעולם ההתמכרויות. להבין שאפשר להיגמל מכל התמכרות עם המון רצון ומלחמה עצמית בכל שניה. הסברנו שגמילה היא מול השכל, ולשכל יש המון דרכים להפיל אותנו. אסור לנו ליפול אפילו לא ב"קטנה"...

הזוג הסכים לטיפול מסיבי, קשה וארוך עם המון עידוד הדדי, אהבה, הכלה ואמפתיה. נהניתי לראות במשך עשרה טיפולים את ההתקדמות והיכולת לחיות מחדש. יוסי ממשיך להיות בקבוצת תמיכה באופן קבוע, ונועה עומדת מאחוריו עם כל הכח מול ההחלטה להיגמל.

הדגשנו שבהתמכרויות למיניהן - אם אין מאה אחוז רצון להיגמל ולהתנתק, אין גמילה.
ההתמכרות הורסת בתים ומורידה אותם לשאול תחתיות .יש פעמים שמומלץ ואף חובה לפרק את הבית.
לזוג המקסים נחזיק אצבעות ונאחל זוגיות חדשה עם המון הצלחות.

שמחה להיות אתכם ברגעים הקשים והקלים.
באהבה
פארלי
הימורים התמכרות פינת פאר ייעוץ זוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד