ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

טיפים קטנים לשיפור ביצועי הקמפיין שלכם בגוגל

ניהול קמפיינים באדוורדס הוא לא תמיד דבר קל ונדרש לא מעט ניסיון בשביל להריץ קמפיינים אפקטיביים עם החזר גבוה על ההשקעה. למרבה המזל, יש לא מעט "טריקים" פשוטים יחסית שיכולים לשפר את ביצועי הקמפיין בקלות, החל משימוש במילות מפתח שליליות ועד לפיצול בהצעות המחיר בשביל להגיע למחיר הנמוך ביותר עבור לחיצה

טיפים קטנים לשיפור ביצועי הקמפיין שלכם בגוגל
לא לגעת



התאמה גיאוגרפית של התקציב

כאשר מנהלים קמפיין באזורים ומדינות שונים במקביל (בעיקר בחו"ל), עשויים להיות גם הבדלים גדולים ברמת התחרותיות, מה שמשפיע ישירות על התמחור של המודעות השונות.
בממשק החדש של אדוורדס הגדרות מיקומים נמצאות ברמת הקמפיין תחת מיקומים



התאמת התקציב על פי שיווק מחדש





שיווק מחדש מתייחס לגולשים שכבר ביקרו באתר שלנו, אבל לא ביצעו את הפעולה הרצויה. באמצעות קמפיין שיווק מחדש, אנחנו יכולים ליצור מודעות ספציפיות שיפנו לאותם הגולשים. במקרים רבים כדאי לנו דווקא להעלות את הצעות המחיר עבור אותם קהלים מכיוון שאחוז ההמרות עשוי להיות גבוה יותר וכך נוכל לקבל יותר מכירות תמורת הסכום שאותו אנחנו משקיעים.

פיצול מודעות

פיצול מודעות מאפשר לנו לבחון את הביצועים של מודעות דומות ולראות אילו מודעות הן בעלות הביצועים הטובים ביותר. לאחרונה פיצול מודעות הפך להיות אוטומטי למחצה: כל מה שעלינו לעשות זה ליצור מודעות שונות באותה קבוצות מודעות, וגוגל תבחר באופן אוטומטי את המודעה הטובה ביותר בהתאם לחיפוש של המשתמש.

אם אנחנו רוצים לבדוק מספר מודעות ולתת לכל אחת סיכוי שווה להופיע, אנחנו צריכים לשנות את הגדרות הסבב (רוטציה) של המודעות ולבטל את ההתאמה האוטומטית. הגדרות אלו נעשות ברמת הקמפיין, כאשר מסמנים את הקמפיינים הרלוונטיים ולוחצים על "ערוך". לכן, לעיתים עדיף לשים בכל קמפיין רק קבוצת מודעות אחת.

בדיקת מונחי החיפוש הנוספים

כאשר אנחנו מגדירים מילות מפתח עבור המודעות שלנו, יש לנו מספר אפשרויות התאמה שחלקן מאפשרות לביטויים דומים או מורחבים להקפיץ את המודעה. על ידי בדיקה של מונחי החיפוש שהוקלדו בפועל, אנחנו יכולים למצוא ביטויים שיצרו התאמות פחות טובות כמו למשל מי שהוסיף את הביטוי "חינם" או "בזול" לחיפוש. בעזרת ניתוח החיפושים, אנחנו יכולים להוסיף מילות מפתח שליליות שיסננו החוצה חיפושים כאלו.

בדיקת הביצועים של מילות המפתח ברמות נוספות

למרות שהפרקטיקה הטובה ביותר היא להצמיד לכל מודעה עמוד נחיתה ייעודי, לפעמיים דווקא הפניה לעמוד בתוך האתר יכולה להיות אפקטיבית יותר. לדוגמה, אם מדובר בעמוד של מוצר ספציפי שיש בו קישור לרכישה, לא תמיד ישנו טעם לבנות בעבורו עמוד נחיתה ייעודי. אם אנחנו מחברים את חשבון אדוורדס וחשבון ה-Google Analytics, אנחנו יכולים לסנן את החיפושים הממומנים ולראות את ההתנהגות של הגולשים שהגיעו דרכם בתוך האתר.

כך למשל, יכול להיות שנמצא שישנם שילובים שהובילו לזמן שהייה ארוך יותר באתר או לרישום לרשימת תפוצה, בעוד מילים אחרות גרמו לגולשים לצאת מן האתר במהירות. במקרים אחרים, יכול להיות שנראה הבדל בין כניסות אורגניות לבין כניסות ממומנות, ואז נוכל לבצע התאמה טובה יותר בין התיאור של התוצאות האורגניות לבין התיאור במודעה.

שימוש בכללים לרשימות שיווק מחדש

ברירת המחדל של רשימות שיווק מחדש הוא סינון של אותם הגולשים שלא ביצעו המרה באתר. יחד עם זאת, אפשר ליצור קוד מעקב מותאם אישית עם כללים משלו. לדוגמה, גולשים שהיו באתר פחות משתי דקות או גולשים שהגיעו לעמוד ספציפי. הטמעה של קוד מעקב והתאמה אישית שלו הוא נושא מעט מורכב שדורש להשתמש באופרטורים בתוך הקוד.

מעקב אחרי מתחרים





מעקב אחרי מתחרים הוא אחד העקרונות החשובים ביותר של כל קמפיין שיווקי. בתוך Adwords אפשר למצוא את המידע הזה תחת 'דו"ח מכירות פומביות' ברמת קבוצת המודעות בהתאם למילות המפתח שנכללות בה. בין היתר אפשר לראות לאיזו חשיפה זוכה כל אחד מן המתחרים ומתי אנחנו מופיעים לצדו באותו עמוד. למרבה הצער, אי אפשר לראות את המודעות של כל מתחרה בנפרד.

פיצול של הצעות מחיר

למרות שבדרך כלל מגדירים תקציב יומי לקמפיין (שבתורו משפיע על התקציב החודשי), הצעת המחיר לכל לחיצה יכולה להיות ידנית או אוטומטית ברמת הקמפיין כולו, קבוצות מודעות או מילות מפתח בודדות.

בהצעות אוטומטיות יש כמה יעדים שונים:

• מספר קליקים מקסימלי
• הופעה במקום כמה שיותר גבוה
• מחיר יעד להמרה
• מספר המרות מקסימלי
• ועוד מספר אסטרטגיות נוספות...

סוג נוסף של הצעות מחיר הוא הצעות מחיר חכמות. הצעות מחיר חכמות מתייחסות לפרמטרים שכבר דיברנו על חלק מהם כמו למשל רשימות רימרקטינג, מיקום גיאוגרפי, סוג המכשיר ואפילו שעה ביום וגם הן אוטומטיות.

קריאות לפעולה במודעות למובייל שמעודדות שיחות

מודעות למובייל יכולות לכלול גם כפתור אוטומטי להתקשרות שהוא חלק מן התוספים להתקשרות. לכן, חשוב להתאים גם את הקריאה לפעולה כך שתשכנע את הגולש להתקשר למספר. חשוב לציין שכל לחיצה על מספר הטלפון מחויבת כמו לחיצה על המודעה, אפילו אם הגולש לא עבר לעמוד הנחיתה.

הכתבה נכתבה על ידי BOOSTIT – חברה שעוסקת בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל מעל 10 שנים.
קמפיין גוגל BOOSTIT שיווק מנועי חיפוש כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד