ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צבע יסוד (פריימר) – על שום מה ולמה?

מהו צבע יסוד, פריימר? למה אנחנו צריכים לדעת עליו כל כך הרבה פרטים, והאם כדאי להשתמש בו בעצמנו או להביא איש מקצוע? כל הפרטים החשובים שאתם צריכים לדעת על צביעת הבית

צבע יסוד (פריימר) – על שום מה ולמה?
לא לגעת



צביעת הבית, היא פעולה שנעשית בשגרה כל מספר חודשים. יש מי שיעדיפו לבצע זאת לבד ויש מי שיזמינו בעלי מקצוע, משום ששואפים להגיע לתוצאות מקצועיות ויפות שייתנו ערך מוסף לקיר ולמראה הכללי של הבית. אולם, מה שרבים מפספסים, בעיקר כאשר עושים צביעה עצמאית הוא את צבע היסוד, או בשמו המקצועי- פריימר. אז למה חשוב להכיר את הצבע הזה? מה השימושים שלו? ולמה עדיף שמי שיישם אותו יהיה איש מקצוע?

אז מה זה בכלל צבע יסוד- פריימר?

צבע יסוד, הוא שם קצת מוטעה עבור הפריימר, שלמעשה בעגה המקצועית קרוי גם יסוד מקשר. תפקידו של "צבע זה" הוא למעשה לקשר בין המשטח עליו מתבצעת הצביעה (קיר, תקרה, קיר חוץ, משטח עץ או מתכת וכולי) ובין הצבע החדש שאותו מיישמים על המשטח או הלכה, במקרה שמדובר בריהוט עץ או דק. הפריימר מסייע לקשירה חזקה יותר מבחינה כימית של הצבע החדש שמיושם וגם לכך שיחזיק מעמד לטווח זמן רחוק יותר. השימוש בצבע יסוד, מומלץ בעת צביעה הן בדירות ישנות והן בדירות חדשות.

ועוד כמה שימושים שיש לצבע יסוד

אך צבע היסוד, הוא לא רק חומר המהווה הכנה לקשירה טובה יותר של הצבע. במקרים רבים, הוא יכול להיות ממש חומר בולם עבור נזקים שונים שיש בקירות או בתקרות לפני יישום הצבע. כך למשל בדירות ישנות בהן נעשה שימוש בעיקר בצבע סיד וזה מתקלף ונשחק, מריחת צבע חדש מהסוגים החדשים המצויים בשוק פשוט לא יעבוד, והתוצאה תהיה פחות משביעת רצון מכפי שרוצים. שימוש בפריימר, צבע היסוד בטרם הצביעה על סביבת צבע כזו, תסייע לצבע החדש להקשר טוב יותר למשטח ותבטל את הבעייתיות של אבק הסיד שהצטבר על המשטח ושבמצב רגיל לא יאפשר לצבע החדש להקשר היטב.

עוד שימוש שיש לצבע היסוד, הוא בטיפול בקירות הסובלים מרטיבות או מתהליך פנימי של המלחת הקיר. במקרה הזה, שיוף והסרת שכבת הקיר הפגומה ויישום של הפריימר על גבי השכבה הפנימית החלקה, מהווה מעין מחסום שלא מאפשר לרטיבות או למליחות להתפשט לשאר הקיר ולפגוע גם בו. התוצאה לאחר מכן, תהיה קיר נקי ולבן שלפחות לזמן מה לא יראה סימני רטיבות ונפיחות.

סוגי צבע יסוד בשוק

כמובן שצבע היסוד המיועד לצבע אקרילי ולקירות הוא המוכר ביותר. אבל למעשה יש עוד סוגי פריימר רבים בשוק. החל מצבע יסוד המיועד להכנה לצביעה של ריהוט עץ, אביזרי מתכת ואפילו דקים וכלה בצבעי יסוד המיועדים לקירות חוץ או ליישום לקירות מבנה חדשים בטרם יישום הצבע הסופי עליהם. עוד חלוקה שיש בצבע היסוד, היא על איזה בסיס הוא- שמן או מים. הצבעים המבוססים על מים לרוב פחות עמידים, וניתנים לשימוש בעיקר בפנים הבית. עבור קירות חוץ וחדרי אמבטיה הזקוקים לעמידות גבוהה יותר, דווקא צבע היסוד על בסיס שמן יתאים יותר.

עדיף לתת לאיש מקצוע ליישם את צבע היסוד

ולבסוף, חשוב לומר, כי היות וצבע היסוד הוא כה חשוב ומהווה חלק עיקרי מהתוצאה הסופית, רצוי ומומלץ לתת לאיש מקצוע המתמחה בתחום, לבצע את קילוף הקיר ויישום הפרמייר. יישום נכון של הפריימר במינונים הנכונים ומהסוג הנכון, תוך מתן זמן ייבוש ומריחה בטכניקה נכונה, מבטיחים לאחר מכן תהליך צביעה קל יותר, נקי יותר ועם תוצאה מרשימה הרבה יותר לאורך זמן. אגב, כל צבע המחשיב עצמו בעל מקצוע טוב, אמור לדעת ליישום את הפריימר בצורה נכונה. לכן, אל תתפשרו בנושא הזה ובידקו לעומק מה כוללת הצעת המחיר שאתם מקבלים מאיש המקצוע שהזמנתם לצבוע את הבית או בכדי לאטום אותו.

צבע יסוד פריימר צביעת בית ריהוט עץ כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד