כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הקמפיין החדש נגד בד"ץ העדה החרדית • צפו

דף פייסבוק שנפתח בימים האחרונים תחת השם: "הפורום נגד הסתה שומרים על חיילי צה"ל", פתח בקמפיין הקורא להפסיק לרכוש מוצרים בהכשר בד"צ העדה החרדית • צפו בסרטון

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



קמפיין חדש נגד בד"צ העדה החרדית: דף פייסבוק שנפתח בימים האחרונים תחת השם: "הפורום נגד הסתה שומרים על חיילי צה"ל", השיק קמפיין הקורא להפסיק לרכוש מוצרים בהכשר בד"צ. הטענה: מי שקונה מוצרים בהכשר בד"צ העדה החרדית, לוקח חלק במימון ההסתה והפגיעה בחיילי צה"ל והמדינה.

בסרטון שפרסמו אנשי הפורום נראה צעיר חרדי שלגופו מתווספים פריטי לבוש, תוך שהוא דורך על מדי צה"ל ודגל המדינה ואוחז בידו שלט בו נכתב "צבא המוות לישראל".

"הרעיון הוא להראות שאנחנו תומכים במימון העדה החרדית והפלג על ידי קניית מוצרים בהכשר הבד"צ העדה החרדית", מסבירים בפורום ל'בחדרי חרדים'. "בסרטון, בכל פעם שיש צליל קופה מתווסף לגופו של השחקן פריט שקשור להסתה נגד חיילי צה"ל והמדינה: שלט צה"ל-צבא המוות לישראל, דריכה על מדי צה"ל, והחזקת דגל ישראל שרוף (כל אלו הם אקטים שבוצעו בעבר על ידי שתי הקבוצות)".

קמפיין הפורום נגד הסתה

"הגיע הזמן להפסיק את ההסתה של העדה החרדית נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל", נכתב בדף הפייסבוק, "הפלג והעדה החרדית הן שתי קבוצות קיצוניות שמהוות פחות מאחוז אחד מהאוכלוסייה בישראל. שתי הקבוצות פועלות בצורה ברוטאלית נגד צה"ל ומדינת ישראל והפעילות שלהן כוללת: הסתה חמורה נגד חיילי צה"ל, תקיפה פיזית של חיילים, שריפת דגלי ישראל, עשיית על האש ביום השואה, חסימת כבישים, הכאת שוטרים ועוד".

עוד נכתב: "מי שמממן את כל הפעילות האלימה הזאת נגד המדינה הם אנחנו האזרחים באמצעות גוף הכשרות החזק שלהם: בד"צ העדה החרדית".

לסיום נכתב: "בכל פעם שאנחנו קונים מוצר של בד"צ העדה החרדית אנחנו לוקחים חלק במימון ההסתה והפגיעה בחיילי צה"ל והמדינה. בין החברות שעובדות עם כשרות העדה החרדית; אסם, תנובה, טרה, כרמית, מאפיית ברמן, שוקולד השחר העולה, מאפיית אנג'ל, טמפו ועוד. מפסיקים לממן הסתה, מפסיקים לרכוש מוצרים עם כשרות בד"צ העדה החרדית. הצטרפו אלינו ויחד נגן על חיילי צה"ל!".

משה לורבר, חבר הפורום נגד הסתה אומר ל'בחדרי חרדים": "לאחר חודשים רבים ששתי הקבוצות הקיצוניות העדה החרדית והפלג, מסיתות נגד חיילי צה"ל ופעילים שלהן התקיפו פיזית חיילים. ולאחר הפגנות אלימות שנערכו על ידן, החלטנו לעשות מעשה ולעשות סוף לפעילות הברוטאלית של שתי הקבוצות".

לדבריו: "חשוב לנו להבהיר שהטענות שלנו מופנות אך ורק לעדה החרדית והפלג ולא לכלל החרדים שרובם ככולם אזרחים טובים שתורמים למדינה. אנחנו גם חושבים שהפעילות של שתי הקבוצות פוגעות בכלל החרדים. בחודשים הקרובים אנחנו נפעל כדי להפסיק לממן את אותן הקבוצות באמצעות מותג הכשרות: בד"צ העדה החרדית. לא צריך לממן קבוצות מסיתות שפוגעות בצה"ל ובמדינה".



בפורום מוסרים, כי ביום שלישי 21.11.2017 ייערך כנס חירום של הפורום נגד הסתה, במטרה לצאת למאבק נגד הפעילות המסיתה והאלימה של שתי הקבוצות.

בכנס יוכרז על הקמת ארגון חדש להגנה על חיילים חרדים מפני מתקפות של הפעילים הקיצוניים של שתי הקבוצות שתקפו מספר פעמים חיילים בשנים האחרונות כשהתקרבו לאזורים חרדיים,

כמו כן, יוצג דו"ח ההסתה שיסקור את פעילויות העדה החרדית והפלג נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל בשנה האחרונה ויוצגו הצעדים הבאים במאבק שיתמקדו בסגירת ברזי המימון של העדה החרדית.

בפורום נגד הסתה שותפים פעילים חברתיים שנלחמים בפגיעה בחיילי צה"ל מזה חודשים רבים:

ביזי (בנימין זאב) צברי, יזם הייטק וקצין במיל', שארגן את צעדת המחאה במאה שערים למען חיילים חרדים לצד פעילויות נוספות.

גדי דמרי, מורה להיסטוריה ויו"ר ארגון בית שמש ציונית, שנלחם נגד ההתקפות של העדה החרדית על חיילי צה"ל בעיר בית שמש והמחאות האלימות של פעילי העדה החרדית בבית שמש.

משה לורבר, פעיל חברתי שמסייע לחיילים חרדים בודדים ומייסד ארגון "אזרחים למען חיילים בודדים".

כאמור, חברי הפורום מבקשים לפעול לסגירת ברזי המימון של המסיתים נגד צה"ל.
חיילים חרדים הפורום נגד הסתה העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד