כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אלעד נכנסה לסחרור: הישיבה החדשה ששינתה את הכללים בעיר

הרישום לישיבות הקטנות בעיר החרדית נכנס לסחרור לאחר ש"שחקן" חזק ומרכזי בעולם הישיבות הקטנות, נכנס לעיר וגרם לתחרות רבתי בין הישיבות הקטנות בעיר. רשם ל'בחדרי': הילדים הכי טובים הולכים לשם" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

בחורי ישיבות לומדים. צילום: שוקי לרר
בחורי ישיבות לומדים. צילום: שוקי לרר



פרסום ראשון: הרישום לישיבות הקטנות בעיר אלעד נכנס לסחרור לאחר ש"שחקן" חדש בעולם הישיבות הקטנות נכנס לעיר וגרם לתחרות רבתי בין הישיבות הקטנות בעיר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בעיר אלעד קיימות שלוש ישיבות קטנות, 'בני ראובן', 'תורת חסד' של מוסדות ישיבת 'ארחות תורה' ו'הישיבה לצעירים אלעד' בראשות הגר"ש בורנשטיין, המיועדת לבחורים ממשפחות יותר מודרניות.

מדובר במספר קטן של ישיבות בעיר. לדוגמה, בעיר מודיעין עילית קיימות כמעט שלושים ישיבות קטנות וכפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', יצר הדבר תחרות עצומה בעיר, ובעקבות כך נסגר הרישום שנה לפני העליה לישיבות, למורת רוחם של הרבנים.

כעת כאמור, ישיבה קטנה חדשה שתקום בשנה הבאה מכניסה את שוק הישיבות הקטנות לסחרור. מדובר בשיבת 'עטרת שלמה' שבראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין. לרשת הכוללים והישיבות 'עטרת שלמה' ישיבות קטנות בבני ברק, מודיעין עילית, בית שמש, ירושלים, ביתר ונתיבות. כעת כאמור, מרחיבה הרשת את שורותיה גם לאלעד ופותחת בעיר ישיבה חדשה שכבר נוחלת הצלחה.

הישיבה החדשה שתיפתח באלול תשע"ח גורמת ללחץ בקרב הישיבות הקיימות. כינוסים שונים נערכו בעיר בכדי לשכנע את ההורים לסגור עוד לפני חנוכה, בעוד שעד היום הרישום החל רק אחרי חנוכה, כמו בבני ברק השכנה.



הרב סורוצקין בחתונת בתו השבוע עם רבה של אלעד הרב גרוסמן. צילום: שוקי לררצילום: הרב סורוצקין בחתונת בתו השבוע עם רבה של אלעד הרב גרוסמן. צילום: שוקי לרר
הרב סורוצקין בחתונת בתו השבוע עם רבה של אלעד הרב גרוסמן. צילום: שוקי לרר


אחד הרשמים בעיר מסביר בשיחה ל'בחדרי חרדים'.. "צריך להבין, שהרבה בחורים בעיר הולכים ללמוד בבני ברק, ולמעשה היו שני ישיבות לציבור האברכים. ברגע שהגיע ר' שלום בער - וכשהוא פותח, הוא פותח בכל העוצמה - אז הכול נכנס לסחרור. למעשה הוא הצליח, הילדים הכי טובים מהחיידרים 'קהילות יעקב' ו'דעת זקנים' הולכים 'לעטרת שלמה'.

הישיבה החדשה תקום במתחם הכולל המפואר של 'עטרת שלמה' באלעד, ורבים מספרים בעיר כי הרב סורוצקין עושה לילות כימים בעיר, גם בערב חתונת בתו הגיע במיוחד לעיר על מנת לבסס את הישיבה החדשה, ואף נכנס למעונו של המרא דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן למעמד לחיים לרגל פתיחת הישיבה.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר המתרחש בעיר.
רישום לישיבות אלעד הרב שלום בער סורוצקין בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד