י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אייכלר על משבר השבת: "מוליכים אותנו בכחש"

ח"כ אייכלר תוקף את התנהלות שרי הממשלה:""אנחנו לא רוצים להפיל ממשלה. אך הממשלה גם היא מעוניינת בקיומה לא פחות מאתנו. אבל אם השבת תהפוך ליום חול, יאיר לפיד יכול לעשות זאת יותר טוב"

אייכלר: צילום: פלאש 90
אייכלר: צילום: פלאש 90



בדברים שאמר לכלי התקשורת, תקף ח"כ ישראל אייכלר את התנהלות שרי הממשלה: "מתעלמים מכך שאנחנו מייצגים מסורת של שלושת אלפי שנה".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בערב שבת הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן כי אם יבוצעו עבודות על ידי יהודים בשבת, הוא יתפטר מהממשלה. ראש הממשלה פעל מול שרי העבודה והתחבורה כדי למנוע העסקת עובדים יהודים, וכך לעת עתה המשבר הקואליציוני נמנע.

בדברים שאמר אייכלר לכלי התקשורת הוא הסביר: "חודשים ארוכים מוליכים אותנו בכחש. אומרים לנו שהכול יהיה בסדר ובמקביל שר העבודה מעניק היתרים בזה אחר זה למקרים שאין בהם פיקוח נפש. שר התחבורה באמצעות רכבת ישראל הופך את השבת ליום הפיתוח הלאומי. מתעלמים מזה שאנחנו מייצגים כאן מסורת של שלושת אלפים שנה. 'יהדות התורה' היא המזוזה של המדינה. לא מקובל עלינו שבגלל שחוק היתר העבודה אינו מכיר במורשת ישראל – הכול הפקר, כאילו אנחנו חלילה מדינה נוצרית שיום ראשון הוא סתם יום מנוחה.

"מבחינת הנהלים, רכבת ישראל שקיבלה היתר של 'עבר ושנה' לא חייבת לעבוד בשבת" הסביר אייכלר "הנהלת הרכבת אמורה להחליט אם אכן אותה עבודה חיונית. הסדר הוא שרכבת ישראל בעקרון לא עובדת בשבת. אין לה שום סיבה של חשש פיקוח נפש להסתתר מאחוריה. לכן שר התחבורה לא יכול להתחמק ולומר אין לי קשר לעניין.

"אנחנו לא רוצים להפיל ממשלה. אך הממשלה גם היא מעוניינת בקיומה לא פחות מאתנו. אבל אם השבת תהפוך ליום חול, יאיר לפיד יכול לעשות זאת יותר טוב. אם אין לנו השפעה בקואליציה, למה אנחנו יושבים שם. כבר הקימו וועדת חכי"ם שמשרד העבודה היה אמור להתייעץ אתנו לפני העבודות על מנת לבדוק אם הן באמת נצרכות. אבל בפועל אך אחד לא מתייעץ אתנו.

"לא יתכן שלא יתחשבו במה שאנחנו מייצגים, כי אנחנו מייצגים את כל כלל ישראל שרוצה צביון שבתי במדינת ישראל" אמר.
ישראל אייכלר משבר השבת קואליציה עבודות בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד