כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הפלג הירושלמי חוזר לרחובות: כבישים נחסמו

אנשי ה'פלג הירושלמי' חזרו לרחובות כמחאה נגד גזרי הדין שהושתו על ה'עצורים הפרקליטותיים'. הכניסה לירושלים נחסמה והרכבת הקלה הושבתה למשך שעה ארוכה. הפגנות גם בבני ברק. המשטרה עצרה עד כה לפחות 38 מפגינים • מתעדכן

הפגנת הפלג הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הפגנת הפלג הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

 


בעקבות גזר הדין למשתמטים הפרקליטותיים של הפלג הירושלמי, מפגינים חסמו לתנועה את צומת שרי ישראל - יפו בכניסה לירושלים ואת צומת הרחובות רבי עקיבא ז'בוטינסקי בבני ברק.

הפגנת הפלג הירושלמי, נערכת כמחאה על גזר הדין של 11 המשתמטים שנעצרו בגל ההפגנות לפני כחודש, ונשפטו למאסר לתקופות של 45-90 ימים.

מפקד מרחב דן נצ"מ מומי בוריה כורז למפגינים להתפנות. צילום: איציק מן

23:01 • צומת כיכר השבת בירושלים עדיין חסום לתנועה בעקבות הפגנה במקום והעברת פחי אשפה שנגררו לכביש.

22:50 • לאחר שהמשטרה פיזרה את המפגינים ועצרה 28 מהם, דרך ז'בוטינסקי בבני ברק ורחוב רבי עקיבא נפתחו לתנועה.

22:38 • בהפגנה בבני בני המשטרה הפעילה לפני זמן קצר מכת"זית המתיזה מים לעבר המפגינים וכן הובאו למקום סוסים ופרשים על מנת לפזר את המפגינים.

22:11 • מספר העצורים בהפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק עלה ל-28, ובכך מניין העצורים בירושלים ובני ברק עולה ל-38.

21:45 • לאחר פינוי המפגינים, כביש 444 לדרום נפתח לתנועה מצומת נחשונים לצומת אלעד.

21:43 • עם פינוי המפגינים מתוואי הרכבת הקלה ברחוב יפו בירושלים וקבלת אישור המשטרה, שבה כעת הרכבת לפעילות סדירה לכל אורך הקו.

21:39 • כביש 444 לדרום נחסם לתנועה מצומת נחשונים לצומת אלעד בעקבות מחאת הפלג הירושלמי. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה.

21:36 • מספר העצורים בהפגנה בצומת הרחובות ז'בוטינסקי רבי עקיבא בבני ברק, עלה ל-22, ובכך עולה מניין העצורים כולל ירושלים ל-32. כוחות משטרה במקום מנסים לפתוח את הכביש לתנועה ולצמצם את הפגיעה במשתמשי הדרך.

21:10 • הוועדה להצלת עולם התורה הורו למאות במפגינים במוקדי המחאה לסיים את ההפגנות ולחזור לספסלי הישיבות.

20:30 • המשטרה החלה להתיז מי בואש בהפגנה ברחוב נורדאו בירושלים, באמצעות מכתזית.

20:17 • הרחובות יפו פינת נורדאו בירושלים נחסמו לתנועה עקב מחאת הפלג. 10 מפירי סדר שחסמו את הכביש ומנעו מעבר של תחבורה ציבורית , כלי רכב והרכבת הקלה נעצרו על ידי השוטרים.

התזת מי בואש על המפגינים בירושלים. צילום: נימי

20:15 • צומת הרחובות רבי עקיבא ז'בוטינסקי בבני ברק, נחסמה לתנועה בעקבות מאות מפגינים. במהלך ההפגנה ניסו לחסום צירים מרכזיים תוך סיכון חייהם והפרעה לנהגים הנוסעים לאורך צירי התנועה. משטרת ישראל עצרה עד כה 10 מפגינים ואלה נלקחים כעת לחקירה משטרתית בתחנת דן.

19:51 • מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ נתי גור מכריז על ההפגנה ברחוב נורדאו בירושלים כבלתי חוקית, "יש לכם 5 דקות להתפנות" הכריז והזהיר על שימוש במי בואש.

 


בעקבות ההפגנה, הודיעה חברת סיטיפס כי בשל חסימת מסילות הרכבת הקלה, אין שירות רכבות בין התחנה המרכזית לתחנת שער שכם. עם פינוי המסילות וקבלת אישור המשטרה, תשוב הרכבת הקלה לפעול כסדרה.

כך גם בבני ברק התקהלו מפגינים ברחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטינסקי בבני ברק. למקום הגיעו מאות מפגינים. במהלך ההפגנה ניסו לחסום צירים מרכזיים תוך סיכון חייהם והפרעה לנהגים הנוסעים לאורך צירי התנועה. כוחות משטרה במקום שומרים על הסדר הציבורי.

מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי חרדים', כי 90 ימי מאסר נגזרו על כל אחד מהעצורים - תנחום אלישיב, יעקב אשכנזי וישראל ארנטרוי. על שלמה זלמן כהן נגזרו 80 ימי מאסר. על דוד שיינין - 65. על דוד וייסנשטרן וישראל מאיר אלישיב - 60. יצחק שמואלי - 55. יחזקאל מילצקי, יוסף חיים נחמני אליהו חיים בלוי - 45 ימים. נקש שוחרר מאחר ועונשו פחות מימי המעצר שריצה.

מדובר בהישג של הפרקליט עו"ד מנחם שטאובר, זאת מאחר והתביעה הצבאית דרשה עונשים חמורים בהרבה, מאחר והם משתמטים משירות צבאי בין שנתיים לארבע שנים. יצויין כי מעונשי המאסר שנגזרו עליהם, יקוזזו ימי מעצרם עד כה, מזה כחודש. בנוסף, על פי הנוהל, על כל עשרה ימי מאסר מופחת יום מאסר. מפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', במהלך תקופת המאסר, יועלו החיילים לוועדה להתאמת שירות.


צילום: קבוצת מדברים תקשורת

עם הקראת גזר הדין לעצור הראשון אלישיב, נעמדו ראשי הישיבות השוהים באולם הדיונים וקיימו, וקראו פסוקי שמע ישראל. בתגובה השופט יצא החוצה והפסיק את המשפט.

מהועדה למען עולם התורה נמסר: "דבר לא ישבור את עוז רוחם של המפגינים שפועלים על פי הוראת רבותיהם. הפעלת מכתזי"ת הבואש נגד המפגינים בירושלים - שלא נרתעו גם הפעם, וממשיכים גם בשעה זו למחות כנגד התעמרות ממשלת ישראל בבני הישיבות, מוכיחה לעין כל את גודל מסירות הנפש לה מוכנים בציבור החרדי.

"נציגי הציבור החרדי שביקשו / הודו מגורמי משטרת ישראל להמשיך ולפעול עם מכתזיות הבואש כנגד ציבור חרדי בתקווה להפסקת המחאות, מוקעים הערב לעין כל תחת ההבנה שאין לנציגי ציבור אלו כל קשר לנעשה בתוככי עולם התורה, הם אינם מייצגים את הציבור החרדי".

הפלג הירושלמי בית הדין הצבאי עומסי תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד