י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תביעת חברת החשמל נגד בכירי עיתון 'הפלס' - ההליכים הוקפאו

לאחר שלפני כחודש וחצי דווח לראשונה ב'בחדרי', כי חברת החשמל הגישה תביעה נגד 'הפלס' על סך מיליון שקל, ל'בחדרי' נודע כי ההליכים הוקפאו • השופט המליץ לצדדים להפסיק את ההליכים המשפטיים "עד לבירור ומיצוי ההליכים הפליליים"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל/פלאש90



לפני למעלה מחודש וחצי, פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי חברת החשמל הגישה תביעה נגד עיתון הבית של 'הפלג הירושלמי' - 'הפלס' בסך מיליון שקל, וזאת לאחר שנגדם הוגשה תביעה דומה. בעקבות השימועים לקראת כתבי אישום וחוות הדעת של עו"ד דינה זילבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - ההליכים הוקפאו.

בדיון שנערך בבית משפט המחוזי בירושלים שם מתנהלת התביעה האזרחית, אמר עוה"ד רן שפרינצק המייצג את חברת החשמל כי משרד המשפטים הודיע בערב חג הסוכות כי בכוונתם להגיש כתב אישום נגד הנתבעים שכנגד העורך הראשי נתי גרוסמן, המנכ"ל שמואל אלשיב ובכיר הפלג הירושלמי אברהם טריגר וכן גורמים נוספים - אולם לא נגד העיתון עצמו. כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח לראשונה בערב ראש השנה כי הפרקליטות שלחה מכתבי זימון לשימוע לקראת כתב אישום, לבכירי עיתון הפלס והפלג הירושלמי.

בנוסף, ניתנה חוות-דעת מטעם המשנה ליועמ"ש לעניינים מנהליים, עו"ד זילבר, שניתנה לבקשת משרד הביטחון, שדנה באפשרות של לשכת הפרסום הממשלתית, שלא לפרסם בעיתון הפלס גם בשל העובדה שיתנהל הליך פלילי, כפי שדווח ב'בחדרי'. עו"ד זילבר סברה כי יש הצדקה לשקול לא לפרסם לאור שיקולים כאלה ואחרים. במכתבה ציינה כי השיקול שמתנהלת חקירה פלילית אפילו, וודאי כתב-אישום, הוא רלוונטי ולגיטימי. "היא מציינת גם בנוגע לשיקול של הסתה, בעניין שירות של חרדים בצבא, מדובר על פלג ועיתון שהוא שופר של הפלג הזה שמקדם הסתה בעניין זה. קל וחומר חברת חשמל, כי לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) הינה גוף ציבורי מטעם המדינה".

עוה"ד יונתן ברמן המייצג את העיתון ובכיריו, ביקש לחדד כי אין הליך פלילי, כי אם "יש חקירות פליליות נגד עורך העיתון". לדבריו, "פעולות של גורמים מסוימים בעיתון, גם אם בכירים, הם לא פעולות של העיתון". עוד הוסיף וטען כי "יש עיתונים אחרים שגם הבעלים והעורכים שלהם מעורבים בעבירות פליליות, מתן שוחד לראש הממשלה, סחיטה באיומים..." כאשר כוונתו ככל הנראה לנוני מוזס.

השופט משה בר-עם מבית משפט המחוזי בירושלים המליץ לצדדים להפסיק את ההליכים המשפטיים "עד לבירור ומיצוי ההליכים הפליליים, ככל שיתנהלו ו/או עד לחלוף זמן סביר". קצין הביטחון של חברת החשמל גיל מרום שנתבע בתיק והגיש תביעה שכנגד, הסכים להמלצת בית המשפט. נציגי הפלס ביקשו לשקול את המלצת השופט לאחר שלושה ימים קיבלו אף את את ההמלצה.
עיתון הפלס הפלג הירושלמי חברת החשמל תביעה אזרחית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד