י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ביהמ"ש ביטל את כתב האישום שהוגש נגד הקטינים שהשתתפו ב'חתונת השנאה'

השופט מנמק על גבי מעל 20 עמודים, מדוע החליט לבטל את כתב האישום וטוען כי היו "פגמים קשים בהגשתו" • עורכי דינם חוגגים ניצחון: "שמחתי מאוד לשמוע החלטת בית המשפט שעשתה צדק ומשפט"

ביהמ"ש ביטל את כתב האישום שהוגש נגד הקטינים שהשתתפו ב'חתונת השנאה'
חתונת השנאה צילום: צילום מסך חדשות 2



"חתונת השנאה": ביהמ"ש ביטל את כתב האישום כנגד הקטינים.

בימ"ש השלום לנוער בירושלים ביטל לפני זמן קצר את הכתב האישום של "חתונת השנאה". כתב האישום מייחס לחמישה קטינים עבירות של הסתה לאלימות או לטרור. בהחלטה מנומקת, האסורה בפרסום בשל היות הנאשמים קטינים, מנמק השופט שמעון לייבו על פני מעל 20 עמודים, מדוע יש לבטל את כתב האישום וזאת בשל פגמים קשים בהגשתו.

עו"ד מוריה ששון אשר מייצגת את אחד הנאשמים מסרה בתגובה לביטול כתב האישום "מתברר כי הגשת כתב האישום במקרה זה נעשתה באופן פגום, כאשר הפרקליטות עסקה בעיקר בשיקולים של יחסי ציבור, תדמית תקשורתית ודוברות במקום בשיקולים ענייניים ובסדרי הדין. אנו מקוים כי הפרקליטות תשקול מחדש את הנושא ותבחר לסיים בכך את הפרשה ולא תגיש מחדש את כתב האישום שמלכתחילה לא ראוי היה להגישו".


חתונת השנאה. תיעוד שפורסם בערוץ 10

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו אשר מייצג ומלווה חלק מהנאשמים הוסיף כי "השופט קיבל את טענות ההגנה כי האישור ניתן בדיעבד לאחר הגשת כתב האישום, וכי מתוכן המייל שעליו התבססה המאשימה עולה כי לא ניתנה התייחסות ראויה לחופש הביטוי ולהיותם של הנאשמים קטינים וכן כי בתוכן המייל בעיקר נשקלו שיקולי יחסי ציבור ודוברות. השופט קבע כי על פי החוק והפסיקה נדרשת בדווקא הסכמת היועמ"ש ולא מסמך אחר והדגיש במפורש כי תוכן המייל נוגע למועד הגשת כתב האישום ודוברות וכלל לא הוזכרו בו שמות הנאשמים כמתבקש."

עו"ד סיניה מוזס חריז המייצגת נאשם נוסף מטעם ארגון חוננו מסרה כי "שמחתי מאוד לשמוע החלטת בית המשפט שעשתה צדק ומשפט בסיטואציה בה ניסו להכשיר בדיעבד פגיעה בזכויות דיוניות של קטינים מתוך מחשבה מוטעית שאף כאשר שוגה הפרקליטות יכשיר בית המשפט את הפגם. כמאמר המשפט הידוע יש שופטים בירושלים."

מהפרקליטות נמסר: "אין חולק כי ניתן אישור היועץ המשפטי לממשלה להגשת כתב האישום. עוד אין מחלוקת שניתן אישור נוסף על ידי היועץ המשפטי לממשלה שבו הוא שב והבהיר כי אישר את הגשת כתב האישום עוד בטרם הגשתו.

"ההחלטה שהתקבלה היום, לבטל את כתב האישום, למעלה משנה לאחר שהוגש, כשהנאשמים טרם השיבו לכתב האישום נגדם, מבוססת על פגם שראה ביהמ״ש בנוסח האישור בכתב שניתן. ביה״מ מציין כי אין בהחלטתו למנוע את הגשת כתב האישום מחדש. לגבי שמונת הנאשמים הבגירים התיק בעניינם מתנהל. מכל מקום הפרקליטות תבחן את ההחלטה ותשקול את צעדיה", נמסר.
חתונת השנאה כתב אישום זיכוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד