ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אוגנדה והאיים הקרביים: כך ננעל כינוס השלוחים

כינוס השלוחים ה - 30 של חב"ד הסתיים אמש (ראשון) באירוע ההצדעה המרכזי 'הבאנקעט', שנערך באולם ענק בניו ג'רזי, בהשתתפות אלפי שלוחים ואורחים • המדינה האפריקנית אוגנדה עולה על מפת שליחות חב"ד, לצד מונטנגרו, האי קוראסאו שבאיים הקריביים ולאוס, ובכך מגיע מספר המדינות שבהן פועלים שלוחי חב"ד ל-100 • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד ענק

אוגנדה והאיים הקרביים: כך ננעל כינוס השלוחים
יחזקאל איטקין



בערב ההצדעה החגיגי לשלוחי חב"ד, שנערך אמש (ראשון) באולם ענק בניו-ג'רזי, הוכרז על יציאת משפחת שלוחים לאוגנדה, ובכך מקיפה מפת שלוחי חב"ד 100 מדינות ברחבי תבל.

השלוחים החדשים הם הרב משה ורעייתו מרת יוכבד רסקין, שניהם מארץ ישראל, ובנם הצעיר מנחם מנדל. לפני כמה שבועות יצאו אל קמפלה, בירת אוגנדה, ושם הקימו את בית חב"ד החדש.

חב"ד פעלה עם הקהילה היהודית הקטנה באוגנדה מאז שנת תשנ"ט, כאשר הרב שלמה בן-טולילה, מנהל בית חב"ד במרכז אפריקה, שלח לשם שלוחים מדי קיץ ולקראת חגים. עכשיו הגיע הזמן לבית חב"ד של קבע.



על השליחות לאוגנדה הכריז הרב משה קוטלרסקי, יו"ר כינוס השלוחים העולמי, לקול תשואות כששת אלפים איש, שנאספו לערב ההצדעה החגיגי, שבו ננעל כינוס השלוחים ב"מארש השלוחים" החסידי הנלהב.

עוד נמסר בערב ההצדעה כי השנה יצאו שלוחים חדשים למונטנגרו, לאי קוראסאו, באיים הקריביים
וללאוס.

רגעים מרגשים בערב החגיגי היו כאשר צעירים שהתקרבו על ידי שליחי חב"ד עלו על הבמה וסיפרו על המהפך שחל בחייהם. אחד מהם היה חייל ב"חיל השלום" האמריקני בגאנה, וכאשר פגש את שליח חב"ד במדינה האפריקנית, גילה לראשונה את יהדותו.

אתמול בבוקר התייצבו אלפי השלוחים מכל רחבי תבל בחזית מרכז חב"ד העולמי, ב-770 איסטרן
פארקווי בניו-יורק, לצילום הקבוצתי המסורתי.

לאחר צילום תמונת השלוחים תפסו את מקומם כאלף ילדים, המשתתפים גם הם בכינוס. מדובר בילדי השלוחים, שבאו עם אבותיהם לכינוס. הילדים נהנו מתוכנית מיוחדת, שבה הוענקו להם כוחות וחיזוקים, כדי שיצליחו להתמודד עם הקשיים במקומות שליחותם.

הכינוס הזה מטעין את המצברים של אלפי השלוחים, המצויים כל ימות השנה במקומות רחוקים ונידחים, ומפיח בהם כוחות מחודשים להמשך הפעילות, איש איש בנקודה שבה הוא מוצב, כדי להחיות נפשות מישראל ולעורר את לבם לאביהם שבשמים.























































































































הבאנקט כינוס השלוחים חבד ניו גרזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד