ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

שנתיים לאחר הפיגוע: המחבל שדקר את החרדי נעצר

שנתיים חלפו מאז הפיגוע, בו נדקר באזור התעשייה סמוך לרמי לוי, חרדי כבן 40, תושב תל ציון • הבוקר מתיר השב"כ לפרסם, כי המחבל נעצר לאחר שהסתתר אצל מנגנוני הביטחון הפסלטיניים

פיגוע הדקירה ב-2015. צילום: מדברים תקשורת
פיגוע הדקירה ב-2015. צילום: מדברים תקשורת צילום: מדברים תקשורת



השב"כ התיר לפני זמן קצר (שני) לפרסם כי בשיתוף משטרת ישראל וצה"ל, בשבוע שעבר נעצר בכפר ענאתא הסמוך לירושלים את בראא עיסי, תושב הכפר, שביצע פיגוע דקירה בנובמבר 2015, במהלכו דקר חרדי תושב תל ציון, ופצע אותו באורח קשה.

המחבל בראא עיסא, דקר את שמואל רייזמן בן ה-30 באזור התעשייה שער בנימין, סמוך לרמי לוי. זה פונה לבית החולים שערי צדק כאשר סכנה נשקפת לחייו, אך כפי שפורסם ב'בחדרי' בזמנו, מצבו הלך והשתפר. המחבל לעומת זאת, נמלט מהמקום בסיוע רכב שהמתין לו מבעוד מועד.

בראא, פעיל פת"ח שהיה מבוקש על ידי כוחות הביטחון הישראליים, נעצר לאחר ששהה אצל מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מאז נמלט מזירת הפיגוע לפני כשנתיים.

סייענו לפיגוע, עמרו אבו הליל, נעצר במאי 2017 לאחר ששהה אף הוא במטה המנגנונים הפלסטיניים ברמאללה מאז הפיגוע. אבו הליל עומד לדין בפני בית המשפט הצבאי ביהודה בגין עבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

"אמרתי שמע ישראל והרגשתי שאני עומד למות", גולל ל'בחדרי חרדים' באופן מצמרר שמואל רייזמן, את הפיגוע הקשה שבו נדקר. "תוך כדי שאני קורא המודעה המפרטת היכן יש בתי מרקחת פתוחים, אני חש שמישהו מחבק אותי מאחור, לופת ממש, ונותן לי דפיקות של סכין בצוואר. קלטתי מיד שאני בעצם קרבן לפיגוע טרור. הדפתי אותו למרחק של שני מטרים באמצעות מכת מרפק, והצלחתי לראות אותו לשנייה אחת. את הסכין לא ראיתי. הוא לא אמר דבר אלא רק נעמד מולי".


"ישבתי על המדרכה, והרגשתי שהסוף שלי מתקרב", בראיון ל'בחדרי חרדים' לאחר הפיגוע

רייזמן לא איבד את העשתונות אל אף הדקירות הרבות בגופו, כחמש - שש במספר: "שלפתי מולו את אקדח הגז מול הפנים, מה שגרם לו לברוח מהמקום. הספקתי להתיז מעט, אך זה לא היה אפקטיבי. האקדח שימש כהרתעה, כנראה משום שהמחבל חשב שמדובר בנשק חם. צרחתי 'דקרו אותי', תוך כדי שאני הולך דקור ומדמם לכיוון הצומת - היכן שיש ריכוז אנשים, ובו זמנית מחייג למשטרה ומודיע כי נדקרתי בשער בנימין".
פיגוע דקירה שער בנימין תל ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד