ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כישלון • הקנצלרית תודיע לנשיא: לא הצלחתי להרכיב ממשלה

אנגלה מרקל שכיהנה כקנצלרית גרמניה שלוש פעמים ברציפות וקיבלה את המנדט להרכיב ממשלה בפעם הרביעית, הודיעה כי מאמציה להקים ממשלה נכשלו • בגרמניה חוששים עתה כי בחירות חוזרות יעצימו את כוחה של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה"

נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר. צילום רויטרס
נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר. צילום רויטרס



"מאמציי להקים ממשלה נכשלו", כך מסרה הקנצלרית של גרמניה אנגלה מרקל שקיבלה בפעם הרביעית את המנדט מהנשיא להרכיב ממשלה. קנצלרית כיהנה כקנצלרית ברפובליקה שלוש קדנציות רצופות אך הפעם כשלה בניסיונותיה להרכיב ממשלה.

מרקל תודיע לנשיא, פרנק וולטר שטיינמאייר, כי לא הצליחה להקים קואליציה, וככל הנראה יערכו בחירות חוזרות.

מפלגת הדמוקרטים החופשיים (FDP) פרשו מהשיחות לאחר יותר מארבעה שבועות של משא ומתן חסר פשרות עם הגוש השמרני של מרקל ועם מפלגת הירוקים, ואמרו כי אין שיתוף פעולה מהצדדים, מרקל סירבה להקים ממשלה צרה עם מפלגת הירוקים.

ההנהגה הגרמנית בלחץ בשל הבעיות עם האיחוד האירופי וההתמודדות עם יציאת בריטניה מגוש היורו. מנהיג מפלגת הדמוקרטים החופשיים FDP כריסטיאן לינדנר אמר, כי המצב גורם לנפילת היורו.

הכישלון של שיחות הקואליציה הוא חסר תקדים בהיסטוריה של גרמניה לאחר המלחמה, והושווה על ידי מגזין החדשות הגרמני הגדול "דר שפיגל" לבחירתו המדהימה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ או הצבעת משאל העם הבריטי לעזוב את האיחוד האירופי.

המפלגות המרכזיות חוששות כי בחירות נוספות יגדילו את כוחה של מפלגת "הימין הקיצוני", מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה (AFD), והיא תקבל קולות נוספים מעבר ל-13% מהקולות שקיבלו לפני כחודשיים בספטמבר, כאשר המפלגה הקיצונית הצליחה להכנס לראשונה לפרלמנט, מנגד, סקרים מצביעים על כך, שבחירות חוזרות לא ישפרו את הסיכוי להקים קואליציה.
גרמניה אנגלה מרקל קואליציה נשיא הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד