כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יש רב בטבריה: הגאון רבי משה צבי בוחבוט נבחר לרב העיר

ניצחון סוחף לש"ס בטבריה: הגאון רבי משה צבי בוחבוט - מועמדו של נשיא מועצת חכמי התורה - נבחר לרב העיר ברוב של 10 קולות מתוך 16 חברי הגוף הבוחר

רב העיר הנבחר הגאון רבי משה צבי בוחבוט עם חכם שלום כהן
רב העיר הנבחר הגאון רבי משה צבי בוחבוט עם חכם שלום כהן



היום (שני) בצהריים נערכו הבחירות לרבנות העיר טבריה, לאחר שורת עתירות לבג"ץ שנדחו על הסף, הבחירות נערכו במועדן והגאון רבי משה צבי בוחבוט נבחר לרב העיר. הרב בוחבוט היה מועמדו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן.

הבחירות נערכו במלון עדן בעיר ולא בבניין העירייה, לשם הגיעו כל 16 חברי הגוף הבוחר והצביעו מי יהיה רב העיר. הרב בוחבוט נבחר ברוב של 10 קולות מתוך 16 לעומת הרב יצחק יוסף שלוש שקיבל 6 קולות.

מדובר גם בניצחון אישי של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לאחר שהרב בוחבוט נבחר ברוב קולות כל זאת לאחר שורה של עתירות לבג"ץ.

(מכריזים על תוצאות הבחירות לרב העיר)

רב העיר הקודם הגאון רבי דוד פרץ זצ"ל, שנפטר אך לפני כארבעה חודשים, כיהן כרב העיר במשך כארבעים שנה, אולם לפני כ-5 שנים הוא סיים את תפקידו באופן רשמי עם הגיעו לגיל 80, אך בפועל המשיך לעסוק בצרכי היהדות בעיר. מאז לא מונה איש במקומו וצרכי הדת בעיר הלכו וגברו, בין השאר בעקבות היות העיר תיירותית וצרכי הכשרות שם גדולים.

המשרד לשירותי הדת יחד עם העירייה, נעתרו לבקשת הרבנים והודיעו על יציאה לבחירות וקבעו כי היום שני ב' כסלו, ייערכו הבחירות. מאז, העיר הייתה כמרקחה.

היו מי שניסו בעיר להביא את הרב שלמה דידי שיתמודד למשרת הרבנות, אך מועמדותו נפסלה ברבנות. המועמדים בעיר היו הרב משה צבי בוחבוט, ראש כולל בבני ברק, שכאמור זכה בבחירות, הרב יצחק יוסף שלוש - חתן רב העיר הרב פרץ זצ"ל, הרב יהודה חייק, הרב משה והב, והרב אליהו סעדה.

מחוץ למלון נערכו הפגנות על ידי תומכי הרב דידי שביקשו שהוא ייבחר לרב העיר.
טבריה בחירות הרב משה צבי בוחבוט רב העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד