ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ח"כ אשר בנאום "שכחו מה זה להיות יהודים" על בימת הכנסת • צפו

"מנסים להלך עליכם אימים, ששמירת השבת תפגע בכם, אני יצטט את דבריו של מנחם בגין על השבת" כך אשר לשרי וח"כי הליכוד שנכחו במליאה • אשר גם חידד והבהיר כי "אף אחד לא אומר לאדם מה לנהוג בביתו אבל הפרהסיה היהודית צרכיה לזעוק מה זה להיות יהודים וכאן שומרים שבת" • צפו בנאום

ח"כ אשר מעל דוכן הכנסת. צילום: דוברות הכנסת
ח"כ אשר מעל דוכן הכנסת. צילום: דוברות הכנסת



במהלך דיון במליאת הכנסת בו עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק צרכנית של ח"כ יעקב אשר המחייבת את חנויות האופטיקה למסור את תוצאות בדיקות הראייה, דיבר ח"כ אשר על המצב בישראל בו "שכחו מה זה להיות יהודים".

"בימים האחרונים גועשת המערכת הפוליטית מהאמירה שנאמרה "שכחו מה זה להיות יהודים" וכולם מתנפלים על יו"ר מפלגת העבודה שאמר את זה והמילים הללו הפכו לאמירה פוליטית שיש שדורשים לכאן ויש שדורשים לכאן". פתח ח"כ אשר.



"אנחנו בתקופה שבה מנסים בכל דרך אם על ידי פסיקות בג"ץ ואם ע"י חקיקה או החלטות מנהליות של משרדי הממשלה לפגוע בסטטוס קוו של שבת קודש, והפגיעה הזו בשבת הופכת את "שכחו להיות יהודים" מאמירה פוליטית לתחזית. במדינת ישראל גדלים יהודים שלולא שהשבת תשמר בפרהסיה הם לא יכירו את ההבדל בין יום חול לשבת קודש, הם לא ידעו שהם חלק מהעם היהודי שהסמל שלו השבת, יהיה חלילה מצב שדבריו של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי יהפכו לנבואה ואולי מכך הוא חושש".

"אני חושש", אמר ח"כ אשר, "שהילדים בישראל ישכחו מה זה להיות יהודים, היום אנשים יודעים שהפרהסיה של שבת קובעת את ההבדל בין המדינה הזו למדינות אחרות שסביבנו בין המדינה הזו למדינות באירופה שיש שם הרים ירוקים ונופים מושלגים אבל המדינה שלנו מיוחדת כי היא מדינה יהודית, וכדי שלא ישכחו שהמדינה יהודית אנחנו נלחמים בשבילם על הסטטוס קוו, אנחנו לא נלחמים לא בשביל הילדים שלנו בבני ברק ולא בשביל משפחתנו שגרה בערים חרדיות, אנחנו נלחמים בשביל העם הזה המסורתי שרוצה שהשבת שלו תראה שבת".

בהמשך דבריו פנה ח"כ אשר לחברי הכנסת של הליכוד, "מנסים להלך עליכם אימים, ששמירת השבת תפגע בכם, אני יצטט את דבריו של מנחם בגין על השבת" אמר ח"כ אשר לאוזני חברי הכנסת של הליכוד ובהם בני בגין בנו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין: "לא היה עם כזה בעולם בעלי מלאכה סנדלרים חייטים בעלי עגלות שבת מלך היה האיש מלך, הילדים סביב השולחן שבת מלכתא בואי כלה בואי כלה כל יהודי מלך בעיר אין תנועה אין תזוזה אין עגלה שקט מוחלט גם הגויים מכבדים את השבת בסלוניקי הנמל היה סגור כי כל עובדיו היו יהודים".

"זאת השבת שהיטיב לתאר ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין וזה על השבת בסלוניקי, על אחת כמה וכמה כאן במדינת היהודים איך השבת צריכה להיראות, אנחנו רוצים שהילדים בישראל יידעו מה זה שבת שלא ישכחו מה זה להיות יהודים ואם אנחנו נשמור על השבת אז הילדים יידעו ויעבירו לילדיהם, אף אחד לא אומר לאדם מה לנהוג בביתו אבל הפרהסיה היהודית צרכיה לזעוק מה זה להיות יהודים וכאן שומרים שבת", סיים ח"כ אשר את נאומו.
יעקב אשר שבת מליאת הכנסת נאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד