כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"מתחרט ולוקח את מלוא האחריות": ביהמ"ש אישר את ההסדר עם סטס מיסז'ניקוב

סגן שר התיירות לשעבר, שעתיד להישלח ל-15 חודשי מאסר בפועל, אמר כי "לא פעלתי מתוך זדון, מרמה או לשם בצע כסף. אני רחוק מלהיות איש מושחת"

סטס מיסז'ניקוב. צילום: יואב ארי דודקביץ, פלאש 90
סטס מיסז'ניקוב. צילום: יואב ארי דודקביץ, פלאש 90



"אני מתחרט מעומק לבי ולוקח את מלוא האחריות על העבירה שביצעתי. זו היתה טעות בשיקול דעת שנעשתה מהתלהבות יתר וחוסר ניסיון. הייתי שר חדש, פעלתי מתוך רצון שהפרויקט הזה יצליח, ורציתי שהגורמים הכי מקצועיים יטפלו בו. לא פעלתי מתוך זדון, מרמה או לשם בצע כסף. אני רחוק מלהיות איש מושחת" - כך אמר הבוקר (ג') סגן שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, באולמו של השופט צחי עוזיאל בבית המשפט השלום בתל אביב.

"שילמתי מחיר כבד במשך שנים ואני ממשיך לשלם על כך גם היום, בכל תחומי החיים. בשלוש השנים האחרונות שמי שורבב לשווא לפרשת שחיתות גדולה, ולשמי הודבקו חשדות קשים במעשים שלא ביצעתי ושבסוף הופרכו סופית על ידי רשויות החוק. הדבר השפיע עלי ועל משפחתי. אני לא מאחל דבר כזה גם לשונאים הכי גדולים שלי".

במסגרת הסדר טיעון שערך עם הפרקליטות הודה מיסז'ניקוב בביצוע עבירה של הפרת אמונים ובניגוד עניינים חמור בעת שהוביל את תמיכת משרד התיירות בפסטיבל הסטודנטים באילת בתקציב של מיליון שקל. ניגוד העניינים נגע להעסקתה של יוליה רוט, שעמה ניהל מערכת יחסים שהוגדרה על ידי הפרקליטות כקרובה ומוצנעת.

בהסדר הטיעון נקבע כי מיסז'ניקוב ירצה עונש של 15 חודשי מאסר בפועל, בגין אישום בעבירה אחת בלבד של הפרת אמונים. ואולם תמלילי החקירה של מיסז'ניקוב ביחידת להב 433 של המשטרה מגלים חשדות כבדים לביצוע עבירות שוחד, הטיית מכרזים, שיבוש הליכי חקירה ואפילו שימוש בסמים.

מיסז'ניקוב נחקר ארוכות בעניין החשדות האלה, אך בסופו של דבר הם נעדרו מכתב האישום. בתום דיון בטיעונים לעונש שהתקיים הבוקר בבית המשפט, אישר השופט עוזיאל את ההסדר וגזר על מיסז'ניקוב עונש של 15 חודשי מאסר, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך של 70 אלף שקל.
סטס מיסזניקוב הפרת אמונים שוחד הסדר טיעון ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד