י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סטודיו לתכשיטים עם שליחות חברתית

מנהגו של עולם הוא שאנשים לוקחים את הכישרונות הטבעיים שלהם וממנפים אותם ליתרון כלכלי. כך קורה פעמים רבות בעולם עיצוב הבגדים והתכשיטים. נשים וגברים בעלי כישרון עיצובי פותחים עסק צדדי ומשיגים הכנסה נוספת באמצעות הבגדים או התכשיטים שהם מעצבים / רונה ברוך

סטודיו לתכשיטים עם שליחות חברתית
pixabay



המקרה של יען נווה שונה בתכלית. אמנם מדובר גם כאן במעצבת תכשיטים רבת ניסיון, אך אצלה בסטודיו לתכשיטים – "עדיים מכל הלב" שהקימה בקרית קריניצי שברמת גן, היא שליחות חברתית של ממש.

"אני מגיעה מתחום בריאות הנפש", מספרת יען, שעבדה שנים ארוכות כקצינת בריאות הנפש של חיל הנשים בצה"ל. "קשרתי בין העיסוק הזה לבין העיסוק בתכשיטים בכך שאני מעסיקה היום רק פגועי נפש. לקחתי לי את זה כמטרה", ציינה. לדבריה, את הסטודיו לתכשיטים הקימה לפני כעשר שנים לאחר שנים ארוכות של עיצוב תכשיטים כתחביב.

"התכשיטנות מלווה אותי כבר הרבה שנים. זה סיפור ארוך. מאז ומעולם היו לי יד ועין עיצוביות. בצעירותי, בתקופה הסטודנטיאלית שלי, עשיתי תכשיטים. זה התחיל מזה שלקחתי מסבא שלי עורות והייתי מכינה מהם תכשיטים לעצמי, או כמתנה. אחר כך התחילו מסביבי לבקש ממני לעשות גם להם ובהמשך גם הלכתי ללמוד צורפות. העיסוק הזה נשאר בצד לאורך שנים רבות, ועבר לפני כעשר שנים לקדמת הבמה. ברגע שראיתי שזה עובד טוב, החלטתי כי בסטודיו שלי נייצר מקומות עבודה לפגועי נפש", אמרה והדגישה כי הסטודיו לא הוקם כדי להתעשר ממנו. "כרגע יש לי חמישה עובדים שעובדים בייצור תכשיטים. אני מעצבת את התכשיטים והם מייצרים אותם".

זה מספיק כלכלי באופן שיאפשר תעסוקה של פגועי נפש?

"בעיקרון כן. אנחנו מתמחרים את התכשיטים יחסית זול יותר ואנחנו מאד מגוונים כי הרעיון הוא שיהיה לאנשים כדאי להגיע ולקנות. המטרה שלנו היא לא להתעשר אלא להיות מאוזנים – שיהיה לנו ממה להתפתח. כל העובדים שלנו מקבלים שכר מינימום מלא ואפילו קצת יותר מזה ולא 'שכר חריגים'. שיהיה שכר מכובד ומכבד".

ניסיונה הרב של יען נווה בתכשיטנות, והעין והחוש האסתטיים שלה, הביאו אותה לתובנות רבות ביחס להתאמת תכשיטים ולשיקולים שיש לעשות בעת בחירת תכשיט חדש. לדבריה, הדבר הראשון שצריך לשים אליו לב הם הצבעים – של התכשיט, ושל הבגדים. "צבע משפיע מאוד על האווירה. אם אישה בחרה בגד בגוון שמתאים לה, התכשיטים ישלימו את התמונה. אבל אם עשתה טעות בגוון שמלה, או בחרה בכוונה בגד כי הוא עכשווי למרות שהוא פחות מתאים לגוון הפנים שלה – תכשיט יכול לתקן את זה, מכיוון שהוא יכול להיות בגוונים שמחמיאים ומחיים את מראה הפנים", הסבירה.

יש לקחת בחשבון גם את הטקסטורה של הבגד ואת העושר של הצבעים שלו. "לפעמים, במקרה שבו הדוגמה של הבגד עשירה מאוד מבחינת החומרים או מבחינת הצבעים – יהיה כדאי לוותר על תכשיט לצוואר או להשתמש בתכשיט מאוד עדין ולענוד רק עגילים גדולים ועשירים באוזניים", הסבירה. במקרה ההפוך, שבו אישה תחליט לענוד על צווארה תכשיט גדול ועשיר בצבעים – יהיה כדאי לה לענוד עגילים עדינים. "צריך להקפיד שזה לא ייראה יותר מדי. ככל שהבגד יותר סולידי, פשוט בצבעיו ונקי – כך אפשר יותר להשקיע במראה התכשיטים".

כלל נוסף ביחס להתאמת תכשיטים הוא ניגודיות בצבעים. "לא נבחר תכשיט כחול לשמלה כחולה או תכשיט אדום לשמלה אדומה. אנחנו ניקח צבע משלים או צבע מבליט אחר שיגרום לתכשיט לבלוט וידגיש גם את הטקסטורה של הבגד. אם יש על הבגד צבע סמוי ומרומז – דווקא אותו נבליט באמצעות התכשיט. אז נקבל תמונה מאוד יפה", הסבירה יען.


איך אישה יכולה לדעת שבחרה בגד בצבע שמחמיא לה?

"כדי שאישה תדע שהיא בחרה את הצבע הנכון – גם בבגד וגם בתכשיטים – היא פשוט צריכה להסתכל בראי איתם ובלעדיהם: אם הצבע של הבגדים והתכשיטים טוב לה – הוא יאיר את פניה ויגרום להם להיראות מלאי חיים. היא תיראה כאילו קצת התאפרה אפילו בלי להתאפר", הסבירה יען והוסיפה כי הלקוחות שלה יודעות שהן יכולות להביא איתן את הבגד על מנת שימדדו את התכשיטים בסביבת הלבוש המיועדת שלהם. "בחנות תכשיטים רגילה אולי אין לזה משמעות כי אין מי שייתן את השירות הזה. אני מוצאת שזה שירות חשוב ולכן אצלנו יש מי שייתן אותו – הלקוחות שלנו יודעות זאת ובאות עם הבגדים ואנחנו עוזרות להן בשמחה".

לפרטים נוספים>>
תכשיטים שליחות חברתית עדיים מכל הלב עיצוב כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד