כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רב בכיר בפלג: "ההשתתפות בהפגנות - חשובה מהנחת תפילין" • האזינו

הרב צבי פרידמן, מבכירי רבני הפלג נשמע אומר בשיחת חיזוק לאנשי הפלג כי יש לקיים הפגנות עם כל הכוח וכל החוצפה: "מי שלא משתתף בהפגנות - מבטל את המצווה הכי חשובה, ומי שלא מופיע מאיזושהי סיבה - הרי זה יותר גרוע מלא להניח תפילין" • האזינו

הגר"צ פרידמן עם מנהיג הפלג הגר"ש אוירבך
הגר"צ פרידמן עם מנהיג הפלג הגר"ש אוירבך



הגאון רבי צבי פרידמן מבכירי רבני הפלג המכהן כגאב"ד "מסורת" של הפלג, קיים שיחת חיזוק לאנשי הפלג ובה הוא נשמע אומר כי יש לקיים הפגנות "עם כל הכוח וכל החוצפה, וכי זו המצווה הכי חשובה, ומי שלא מופיע בהפגנות מאיזושהי סיבה - הרי זה יותר גרוע מלא להניח תפילין".

"שמד כללי. שמד כללי", אמר הרב צבי פרידמן. "להציל משמד ע"י הפגנות וכינוסים וכל מיני דברים כאלה. ומי שלא משתתף בזה הוא מבטל את המצווה הכי חשובה. ואם הוא מדבר נגד זה – אין מה לדבר".

הרב פרידמן הוסיף, "ומי שלא מופיע מאיזושהי סיבה - כאילו שהוא לא מניח תפילין. יותר גרוע".

"והולכים עד הסוף. בשמחה. זה הסיכוי היחידי להציל את המצב. הם גזרו גזירות. זה הדבר היחידי. הפגנות עם כל הכוח, עם כל החוצפה. עם הכל. מחאות בכל העולם".

הרב צבי פרידמן לפעילי הפלג: "מי שלא מופיע בהפגנות - כאילו שהוא לא מניח תפילין. יותר גרוע"

"יש כאלו אומרים - לא מתאים לבני ישיבות. לא מתאים ככה, לא מתאים ככה. עזי פנים לגיהנום, אחד כותב מאמר. באותה משנה שכתוב "עזי פנים לגיהנום", אותה משנה ואותו תנא אומר "הוי עז כנמר". וכל אלה שהשתתפו בעזות בהפגנות, שכבו תחת המכוניות, קיבלו מכות. זרמים של.. שפוכים, כל מיני.. כידוע. הם קיימו בעצמם "הוי עז כנמר".

"הולכים לאבד את היהדות בשביל שטויות. אין מה לדבר.... הסתגלות בינתיים.. אין מה לדבר... אמרו שנעשה כנס חיזוק. אני לא יודע מה יש להתחזק. מה יש להתחזק.. המצווה הגדולה הזו. זה לא מצווה, זה כל המהות של היהדות. אמרו להתחזק, מה יש להתחזק פה. אל"ף בי"ת".



כבר תקופה ארוכה, כחודש, בהם 46 תלמידי הפלג נשלחו לריצוי של עד 30 ימי מחבוש בבתי כלא צבאיים ואחרים למעצר עד תום ההליכים, ובאופן מפתיע - מאז ההפגנה הידועה בירושלים בה השתמשה המשטרה והתיזה מי בואש עם ריח נוראי - לא נערכו הפגנות מטעמם.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אתמול (שני), בעקבות גזר הדין למשתמטים הפרקליטותיים של הפלג, שלשום (ראשון) נערכו הפגנות בירושלים, בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית ואלעד, במהלכם נעצרו כ-45 בני אדם מהפלג החשודים בהפרת הסדר הציבורי. העצורים מירושלים ובית שמש נקנסו בסכום של 1,000 ש"ח.

אתמול (ראשון), מאות מאות מאנשי הפלג הפגינו ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ובצומת גהה. במהלך ההפגנה, נעצרו 22 חשודים בהפרת הסדר הציבורי. לפחות 12 אזרחים נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי ואחד מהם אף פונה לבית החולים. שני שוטרים נפגעו אף הם ואחד מהם פונה גם כן לבית החולים. בין העצורים איש עסקים מוכר בשנות ה-60 לחייו מראשי הפלג.

ההקלטה באדיבות מרכז העדכונים והחדשות
הרב צבי פרדימן הפלג הפגנות הנחת תפילין הקלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד