א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מקלב: לא רואה תועלת בשופט חרדי • צפו

על רקע הצהרותיה של שרת המשפטים איילת שקד בחשיבות מינוי שופט חרדי לבית המשפט העליון, אומר ח"כ מקלב: "אני לא רואה תועלת היום בשופט חרדי בבית המשפט העליון, אני לא צריך שגם יגידו הנה גם יש חרדי שפסק כך" • צפו

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



על רקע הצהרותיה של שרת המשפטים איילת שקד בחשיבות מינוי שופט חרדי לבית המשפט העליון, ח"כ אורי מקלב אמר היום כי "אני לא רואה תועלת היום בשופט חרדי בבית המשפט העליון, אני לא צריך שגם יגידו הנה גם יש חרדי שפסק כך..".

מקלב נשא דברים בועדת החוקה בכנסת בדיון על שילוב המשפט העברי בבתי המשפט, "כולם בטח חשבו שאנחנו תומכים בחוק המשפט העברי - ללכת אחר המשפט העברי", פתח מקלב את דבריו, "אבל הבעיה היא שקודם כל צריך לחוקק מה זה נקרא המשפט העברי, צריך להגדיר בחקיקה מה זה, רק אז נוכל לדון אם אנחנו מסכים או לא מסכימים".



מקלב תקף את המערכת המשפטית ואמר: "אנחנו רואים את דעתם של השופטים שרחוקה מאוד מאתנו ואני אומר 'לא מדובשך ולא מעוקצך', אני מעדיף שלא יביאו בכלל את המשפט העברי מאשר שיביאו פרשנויות שונות ומשונות להלכה ולתורה היהודית".

כאמור, הוא הוסיף כי "זה כמו שאני לא רואה תועלת היום בשופט חרדי בבית המשפט העליון, אני לא צריך שגם יגידו הינה גם יש חרדי שפסק כך... אז תישארו כמו שזה היום".
אורי מקלב שופט חרדי בית המשפט העליון איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד