כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מצור על העיר החרדית: מודיעין עילית זעקה

בעקבות מאות תלונות שהגיעו לוועדה לפניות הציבור, קיימה הוועדה דיון בהשתתפות תושבי מודיעין עילית על קריסת מערך התחבורה העירוני. אייכלר בדיון: "לנוסע שמתעכב 40 דקות מצומת שילת עד הכניסה לעיר, לא משנה אם יש מחסור בנהגים או בעיות תשתית"

הדיון היום בוועדה. צילום: משה ויסברג
הדיון היום בוועדה. צילום: משה ויסברג



הוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימה דיון בעקבות מאות תלונות שהגיעו לוועדה, ובהן קובלים תושבי מודיעין עילית על קריסה של מערך התחבורה העירוני אותו מפעילה חברת 'קווים'. בנוסף, לעיר ישנו כביש גישה אחד, עובדה שיוצרת פקקים גדולים בכניסה לעיר, "ישנם זמנים שבהם לוקח ארבעים דקות מצומת שילת עד הכניסה לעיר", אמר אחד התושבים.

בדיון שזימן יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר השתתפו ראש העיר יעקב גוטרמן, סגן ראש העיר טוביה פריינד, חבר מועצת העיר נחמן ניימן, מנכ"ל חברת 'קווים', גורמי תחבורה ונציגי המשטרה.



במהלך הדיון סיפרו תושבי העיר כיצד הם מתמודדים יום יום עם אוטובוסים שמאחרים בשעה ולפעמים כלל לא מגיעים לתחנה. התושבים ציינו את עובדת היות מודיעין עילית עיר התורה שהתברכה באברכים ברבים אשר הדרך היחידה שלהם לנוע ברחבי העיר ומחוצה לה היא באמצעות תחבורה ציבורית. אייכלר הודה בפתח הדיון לראש העיר גוטרמן על פעילותו למען תושבי העיר ובפרט בתחום התחבורה הציבורית הנחוצה לתושבי עיר התורה.

ראש העיר סיפר כי שר התחבורה ישראל כץ הבטיח לו את המימון הנדרש לבניית כביש נוסף מכיוון מחסום מכבים, "אבל הבעיה היא לא הכסף, העניין הוא סטטוטורי. מעולם לא הייתה החלטת ממשלה על הקמת העיר, מבחינה בירוקרטית יש פה בעיה", אמר.

ח"כ אייכלר הוסיף: "בגלל שזה נוגע ליו"ש, בשעה שאנחנו מתכננים לעשות כביש חדש, ישנם גורמים שכבר מכינים עשר עתירות לבג"ץ".

באשר לכשלים בתחבורה הציבורית, מנכ"ל חברת 'קווים' ציון פת נימק את הליקויים במחסור חמור בנהגים: "במקרה הזה אני מצדיק את הזעקה. צריך להוסיף שירות, רק אלו דברים שלא תלויים בחברה, המחסור החמור בנהגים והעדר תשתית מתאימה לתחבורה ציבורית."

אייכלר השיב לדבריו ואמר כי "אין זה מעניינו של הנוסע. יש מכרזים ועליכם לעמוד בתנאים". חבר מועצת העיר נחמן ניימן הוסיף ואמר כי "אם יש בעיה של נהגים, אני מוכן לנהוג בעצמי. לא יתכן שתושבי העיר יהיו נתונים לסבל מתמיד בגלל ענייניה של חברת התחבורה".

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר כי "על משרד התחבורה לאפשר פתיחת דלתות מאחור, ובכך למנוע עיכובים מיותרים של אוטובוסים בתחנות. זה לא יפתור את כל הבעיה, אבל ייתן לפחות מענה נקודתי". מנכ"ל 'קווים' הסכים לדבריו ואף הודיע כי יתקין מכשירי תיקוף על חשבונו על מנת שהנוסעים יוכלו לעלות בדלתיים אחוריות: "החרדים אמינים ושומרים על מוסר תשלומים גבוה, אין חשש שיתחמקו מתשלום".

בסיום הדיון סיכם אייכלר כי "הוועדה תפנה למשרד התחבורה ולגורמים הרלוונטיים על מנת להקל על הכשרת נהגים חדשים. בכך נוכל להגביר את תדירות יציאת הקווים אל התחנות וצמצום תופעת דילוגי האוטובוסים. כמו"כ עיריית בני ברק חייבת להכשיר חניון גדול מחוץ לעיר לטובת האוטובוסים שבאים מחוץ לעיר, או לאפשר נתיבי תחבורה ציבורית. בכל מקרה, אם החברה יודעת על קו שלא יוצא לתחנה עליכם לעדכן על מנת שהאנשים לא ימתינו לשווא".
מודיעין עילית ישראל אייכלר מצור קשיי תחבורה הוועדה לפניות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד