ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גלגל העצורים: עוד 5 מפגינים הועברו לצה"ל

פרסום ראשון: ההפגנות ממשיכות לספק עצורים לכלא הצבאי. המשטרה העבירה ביממה האחרונה חמישה עצורים, ממפגיני הפלג הירושלמי למשטרה הצבאית, לאחר שהתגלו כמשתמטים משירות צבאי. העצורים צפויים גם הם לעמוד למשפט צבאי

פינוי מפגינים אתמול בבני ברק. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90
פינוי מפגינים אתמול בבני ברק. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90



המשטרה העבירה ביממה האחרונה חמישה ממפגיני הפלג הירושלמי למשטרה הצבאית, לאחר שהתגלו כמשתמטים משירות צבאי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מאז גל ההפגנות לפני כחודש, אז המשטרה העבירה 46 משתמטים לצה"ל, פסקו ההפגנות כמעט לחלוטין. אך עם עונשי המאסר שנגזרו על המשתמטים הפרקליטותיים ביום ראשון השבוע, חזרו ההפגנות ואיתם גם המעצרים כ-74 במספר. בניגוד ליום ראשון אז היו בין העצורים גם משתמטים ששוחררו, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', חמישה מבין העצורים אמש בבני ברק, הועברו למשטרה הצבאית.

ביום ראשון, נערכו הפגנות בעיקר בבני ברק ובירושלים, אשר חסמו את צירי התנועה הראשיים. בכניסה לעיר ירושלים, ההפגנה נמשכה למשך כשעה, במהלכה מכת"זית התיזה מי בואש לעבר המפגינים. בכיכר השבת ההפגנה נמשכה מספר שעות. גם בבית שנש נערכה הפגנה. במחוז ירושלים נעצרו 13 חשודים בהפרת הסדר, ואלה שוחררו כל אחד עם קנס בסך 1,000 ש"ח. בבני ברק, נערכה הפגנה בצומת רבי עקיבא ז'בוטינסקי במשך שעות ארוכות - 28 חשודים נעצרו ושוחררו בהמשך עם תנאים מגבילים. שישה נוספים שנעצרו בסמוך לאלעד, שוחררו על ידי בית המשפט.

אתמול (שני) שוב נערכה הפגנה בבני ברק, הפעם ברחוב ז'בוטינסקי פינת השומר, ועד לצומת גהה. ההפגנה הייתה סוערת מתמיד (ביחס להפגנות בעיר), במהלכה נעצרו 22 חשודים בהפרת הסדר הציבורי. בנוסף, 12 מפגינים נזקקו לטיפול רפואי ושני שוטרים. בהפגנה שנערה בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים, נעצרו שישה נוספים, שניים מהם שוחררו בלילה השלושה הנוספים הובאו לביהמ"ש שם שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מלשכת הגיוס והפגנות למשך חצי שנה.

ההפגנה אתמול בבני ברק. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

במהלך הלילה והבוקר, שוחררו מרבית העצורים מבני ברק עם קנסות כספיים - אולם חמישה מהם הועברו למשטרה הצבאית לאחר שהתגלה כי הם משתמטים משירות צבאי. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי ככל הנראה ארבעה מהם הינם משתמטים פרקליטותיים, דבר העלול לגרור מאסר ממושך יותר. הארבעה טרם הובאו בפני קצין. פרקליטם עו"ד מנחם שטאובר סירב להתייחס. עצור חמישי שהועבר אף הוא למשטרה הצבאית, הועמד היום אחה"צ לדין, קיבל מחבוש על תנאי ושוחרר לביתו כחייל.

דובר צה"ל מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "בימים האחרונים, כמו בכל ימות השנה, נעצרים משתמטי גיוס" אך סירב להתייחס למספר העצורים. "עניינם מצוי בטיפול כלל הגורמים האמונים על הנושא בצה"ל".

מאז גל ההפגנות שהחל לפני למעלה מחודש, עשרות רבות של מפגינים נקנסו בסכומים של 1,000 ש"ח. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כי מרביתם לא שילמו את הקנסות ובכוונתם להגיש עררים לבית המשפט על מנת לבטלם.
הפלג הירושלמי גיוס לצהל השתמטות משירות צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד