ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מודעת זוועה המתרימה נגד חוק הגיוס: "צה"ל הוא אושוויץ רוחני"

הקמפיין שמשווה בין צה"ל לאושוויץ מסעיר את הקהילה היהודית בארה"ב: במודעת זוועה שפורסמה לקראת כנס במונסי, ואשר נועד לגייס תרומות למאבק בחוק הגיוס, מאוייר שער מחנה ההשמדה אושוויץ עם המילים "צה"ל משחרר"

צילום המודעה במונסי
צילום המודעה במונסי



עוברים כל גבול. חסידות סאטמר משווה בין צה"ל למחנה ההשמדה אושוויץ, בפרסום לקראת כנס גיוס כספים למאבק נגד חוק הגיוס, כך דיווח אוריה אליקים מכאן11.

במודעה שפורסמה בעיירה מונסי, לקראת כנס לגיוס כספים למען הגופים הפועלים נגד הגיוס לצה"ל, הושווה צה"ל ל'אושוויץ רוחני'. בפרסום מופיע צילום של שער מחנה ההשמדה המפורסם עם הכיתוב: "צה"ל מאכט פריי", כלומר, "צה"ל משחרר", בפרפראזה לאמירה "העבודה משחררת".

במודעה המזעזעת קוראים עסקני סאטמר: "מה אתה חושב? כל פעם שאתה שומע על רבי מיכאל דוב ווייסמאנדל זצ"ל שניסה לפעול אצל האמריקאים להשיג כמה דולרים כדי לעצור את הרכבות לאושוויץ השם ירחם - אותה קרירות כזו אכזריות ממש בלתי ניתנת להבנה גם היום".

"בחמישי בערב הקרוב יתכנסו אלפי תושבי מונסי בביהמ"ד הגדול של סאטמר כדי להתרים למערכה", ממשיכה המודעה, "עכשיו שאנחנו יכולים עם כמה דולרים להציל יהודים מלהיות מובלים לאושוויץ הרוחנית, האם נישאר אדישים?".

הארגון המארגן את הכנס קורא לעצמו "למען הציל", וקשור כפי הנראה לעסקני סאטמר בארץ המגייסים כספים לארגונים הפועלים נגד הגיוס לצה"ל.





צהל סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד