כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

7 שנים אחרי הפיגוע: אודליה נפטרה הלילה

7 שנים חלפו מאז אותו צהריים. מטען חבלה התפוצץ סמוך ל'פיצוץ של קיוסק' וגרם למותה של אחת ופציעתם של עשרות, בהם אודליה נחמה בת מיכל שנאבקה במשך 7 השנים האחרונות על חייה, אך הלילה למגינת לב המשפחה וחברותיה הלכה לעולמה

זירת הפיגוע. צילום: דוברות זק"א
זירת הפיגוע. צילום: דוברות זק"א



אודליה נחמה אסולין ממבוא חורון שנפצעה קשה לפני 7 שנים בפיגוע נפטרה היום (רביעי). הלוויתה היום במבוא חורון ב-13:30.

ביום רביעי י"ז באדר ב' תשע"א, אירע פיצוץ בתחנה ליד אוטובוס בקו 74 מול בנייני האומה בירושלים. מדובר במטען שהניח מחבל בשם חסין עלי חסן א-קואסמה צמוד לקיוסק שנקרא בשם 'פיצוץ של קיוסק'. כתוצאה מהפיצוץ נהרגה תיירת מאנגליה בת 59 ועוד 68 אזרחים נפצעו בדרגות פציעה שונות. בהם גם אודליה אסולין ע"ה, נערה בת 14 ממבוא חורון שחיכתה לאוטובוס לביתה ונפגעה קשה.

מאז ועד היום הייתה מחוסרת הכרה ומטופלת במסירות עם השגחה צמודה. בשבועיים האחרונים חלה החמרה במצבה ובשעה 02:00 לפנות בוקר יום רביעי השיבה נשמתה לבוראה בבי"ח הדסה עין כרם בירושלים.




אודליה ע"ה לפני הפציעה. (באדיבות המשפחה)

בני משפחתה סיפרו אז כי "אודליה הייתה בדרכה הביתה מאולפנת 'תהילה' בה למדה. המתינה לאוטובוס יחד עם חברתה, ולאחר שחברתה עלתה על טרמפ אירע הפיצוץ".

מאז הפיגוע היתה אסולין, מאושפזת בבית החולים ללא הכרה. שנה וחצי לאחר הפיגוע, בכ"ב אב תשע"ב, חגגו לה יום הולדת 16 בעודה ללא הכרה.

יממה קודם לכן, התראיינה אמה מיכל ל'ערוץ 7' ואמרה "אנחנו ממשיכים להתפלל ולצפות לישועות ומודים לציבור הרחב שמתפלל בעבורה. התפילות הן דבר מאוד חשוב עם כל מה שהיא עוברת, ההתמודדויות לא פשוטות ורואים שכח התפילות הוא הדבר היחיד שיכול לעזור לה".

"היא נולדה בשבתות הנחמה ולכן קראנו לה אודליה נחמה. חברותיה מאולפנת תהילה שעולות לכיתה י"א התארגנו בצורה מדהימה והקימו דוכנים ליד קבר רחל ובכותל המערבי וחילקו פליירים עם קריאה להתפלל עליה לכבוד יום ההולדת".

עוד סיפרה אז האם בראיון ל'ערוץ 7': "אודליה עדיין מחוסרת הכרה אבל אנחנו אמונים על כך שלציבור יש כח גדול, תפילות של ציבור זה משהו עם הרבה כח. אנחנו גם לומדים מכך שבעצם אודליה היא לא מקרה פרטי שלנו, למרות שהיא הבת שלנו שגידלנו וטיפחנו, היא שליחה של עם ישראל שבגופה ספגה מהלומה גדולה".

אסולין הוסיפה ואמרה בראיון כי "כל התפילות על אודליה מחזקות גם אותנו להמשיך הלאה כהורים ולמלא את השליחות שלנו, כי אודליה הייתה שליחה של עם ישראל ואנחנו עכשיו צריכים להיות שליחים שלה. החברות שלה לא מפסיקות לבקר אותה, לכתוב לה מכתבים לדבר איתה ולשיר לה שירים וזה מעורר התפעלות. אני קוראת להמשיך להתפלל לרפואת בתי, אודליה נחמה בת מיכל".

אך כאמור, הבוקר נפטרה מפצעיה בבית החולים.
אודליה נחמה אסולין פיגוע בנייני האומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד