ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

נהג בני ברקי טוען: "שוטר פוצץ אותי כשהייתי קשור" במהלך הפגנת 'הפלג' • המשטרה: הוא אמר "אני אדקור אותך, יא מפגר"

במהלך הפגנת 'הפלג' שלשום בבני ברק, הותקף נהג תושב העיר על ידי שוטר בלבוש אזרחי. לטענתו: "אמרתי לו 'תשמע אני בדיוק כמוך פה תקוע, מה אתה רוצה ממני, למה אתה נוגע בי בכלל'" עוד הוא טוען: "השוטר שדחף אותי המשיך לפוצץ אותי אחרי שהייתי קשור" • המשטרה ל'בחדרי': "החשוד קילל 'אני אדקור אותך יא מפגר'" • צפו

נהג בני ברקי טוען: "שוטר פוצץ אותי כשהייתי קשור" במהלך הפגנת 'הפלג' • המשטרה: הוא אמר "אני אדקור אותך, יא מפגר"



נהג תושב בני ברק שנקלע שלשום לפקק בעיר בעקבות הפגנת 'הפלג הירושלמי', התעמת עם שוטר בלבוש אזרחי ולאחר שעוכב - הותקף על ידו.

בתיעוד הוידאו, נראה נהג הרכב, כשהוא עומד על הכביש ברחוב ז'בוטינסקי, ואינו חוסם את הכביש ואינו מפריע לתנועה. שוטר בלבוש אזרחי, נגיש אליו והתפתח בינהם דין ודברים קצר והשוטר החל לדחוף אותו. האזרח חשב לדבריו כי מדובר בנהג עצבני, ודחף אותו בחזרה תוך שהוא מציין בפניו שהוא עומד בדיוק כמוהו בפקק. תוך שניות מגיעים שני שוטרים נוספים ושוטר על אזרחי נוסף, ואלה מעכבים אותו.



בסוף הסרטון, כאשר המעוכב כבר מוחזק על ידי השוטרים - נראה השוטר בלבוש אזרחי כשהוא נותן אגרוף לגב הנהג שעוכב. ממש ברגע האחרון של הסרטון, נראה השוטר על אזרחי מניף את ידו לעבר ראשו של המעוכב, ולטענתו חבט בו עוד מספר פעמים.

"אני נמצא עם חבר באוטו תקוע בגלל ההפגנות, אני מחכה ומחכה עד שנמאס לי, יצאתי מהרכב לעשן סיגריה ולנשום אויר" סיפר בשיחה ל'בחדרי'. "פתאום, ניגש אלי שוטר (בלבוש אזרחי), התחיל לדחוף אותי ולקלל אותי, אמרתי לו 'תשמע אני בדיוק כמוך פה תקוע, מה אתה רוצה ממני, למה אתה נוגע בי בכלל'".

לדבריו, לאחר שהשוטר קילל אותו, "הגבתי לו בכמה מילים, ואז קפצו עלי שני מגבניקים עם עוד שוטר סמוי. לא היה לי הווה אמינא שהוא שוטר, הוא היה נראה לי אופנוען". בשלב זה הוא נעצר "אבל השוטר שדחף אותי המשיך לפוצץ אותי גם אחרי שהייתי קשור, והם המשיכו להרביץ לי אחרי שלקחו אותי מהמקום. משום מה זה שצילם את הסרטון לא המשיך לצלם, לכן רואים רק שתי מכות שאני מקבל כשאני כבר עצור, כל הדרך לניידת איימו עלי והיכו אותי".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים', כי "מדובר בתיעוד שצולם במהלך התפרעות אלימה שהתרחשה בציר תנועה מרכזי בבני ברק. במהלך ההפגנה נעצרו 22 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי, חסימת צירים מרכזיים, השמעת איומים וזריקת אבנים לעבר השוטרים. במהלך ההפגנה, 2 שוטרי יס"מ נפצעו כאשר אחד מהם אף פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

"השוטר שתועד והיה באותה עת בפעילות מבצעית, זיהה אדם כשהוא חוסם ציר מרכזי, מסכן את עצמו ואת יתר משתמשי הדרך. השוטר ניגש אליו על מנת שיפסיק את החסימה", וכפי שניתן לשמוע בוידאו, זה בתגובה קילל אותו ואמר "אני אדקור אותך יא מפגר". שוטרים נוספים השתלטו על החשוד שאיים בדקירת השוטר.

במשטרה מבקשים להדגיש "כי אין זה משנה כלל האם האיום החריף הופנה כלפי שוטר או כלפי כל אזרח אחר. בשני המצבים מדובר במעשה פלילי שעומד בניגוד לחוק". לאחר תחקורו בשטח, "החשוד התנצל עמוקות והביע חרטה על אמירותיו, ובשל כך החליטה המשטרה לשחררו לדרכו לפנים משורת הדין".

יחד עם זאת, במשטרה סירבו להתייחס לתיעוד בו נראה השוטר תוקף את האזרח לאחר שהשתלטו עליו. "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כנגד כל התפרעות אלימה, וכן במקרים בהם מושמעים איומים לפגיעה בנפש כלפי כל אדם באשר הוא" נמסר.
אלימות שוטרים הפגנה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד