י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בלעדי: כך תכננו הנציגים החרדים לאיים על ראש העיר • האזינו לקולות

סערה נרשמה היום בעיריית ירושלים. לאחר שהנציגים החרדים איימו להחרים את ישיבת המועצה ושבת הגיבוש בצפת, "בחדרי חרדים" חושף הקלטה שמעניקה הצצה יוצאת דופן לדיונים הפנימיים של הנציגים החרדים כיצד לאיים על ראש העיר וכיצד לפעול. בלעדי • האזינו

יוסי דייטש וניר ברקת. צילום: פלאש 90
יוסי דייטש וניר ברקת. צילום: פלאש 90 צילום: יעקב כהן, פלאש 90



בלעדי: האזינו לקולות הזעם של הנציגים החרדים בירושלים. הנציגים החרדים בבירה, מסיעות יהדות התורה וש"ס, שיגרו איום לכיוונו של ראש העיר ניר ברקת וזאת לאור כוונתו שלא לעמוד בסיכום הקודם עמם סביב אישור שימוש מבנים חורגים במתחם התחנה - מחלל השבת - שכזכור נחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ברקת ביקש לעקוף את הועדה המקומית לתכנון ובנייה ולאשר מחר את השימושים החורגים במתחם ישירות בוועדה המחוזית וזאת מחמת העובדה שבוועדה המקומית יש רוב לנציגות החרדית.

הנציגות החרדית שגובתה על ידי יו"ר הועדה המקומית מאיר תורג'מן – איימה להיעדר מישיבת המועצה שתוכננה למחר ומשבת הגיבוש בצפת לחברי הנהלת העיר בסוף השבוע הזה. "בחדרי חרדים" עם תיעוד בלעדי של קולות הזעם והדיונים הפנימיים בין הנציגים החרדים.

בהקלטה הבלעדית שמתפרסמת כאן נשמע סגן ראש העיר יוסי דייטש אומר לחבריו: "נגיד למיכל (מיכל שלם, ראש הסגל של ברקת) אם זה מחר מגיע לדיון, תשכחי מאתנו בשבת, אנחנו לא יכולים להגיע לשבת, זאת סנקציה ראשונה, אנחנו לא יכולים להגיע למקום כשאתם נותנים יד לחילול שבת".



סגן ראש העיר מש"ס צביקה כהן ניסה לרכך את דייטש: "זה נכון מה שאתה אומר אבל זה ישבור כלים לגמרי. נישחק עם האופוזיציה. תביא דיון ביום ראשון עוד הפעם", כהן ניסה לעקוץ את חבריו מ'יהדות התורה': "תבדוק אם ההסדר עם ורבורג - עם הרבנים היה גם כן... לא התכוונתי". דייטש הוסיף: "אין לי שום בעיה להגיד שגם למועצה אנחנו לא מגיעים".

לאחר מכן נשמעים הנציגים החרדים בהקלטה שמפרסמת ב"בחדרי חרדים" כשהם מתווכחים איך לגשת לעוזרת ראש העיר מיכל שלם, האם להגיע אליה ולהציג את עמדתם כמו "הפגנה" או "לוויה", כולם ביחד, או על ידי משלחת מצומצמת. דייטש התנגד להגעה ההמונית ואמר "אני אלך אליה עוד מעט, אני לא רוצה להיכנס אליה עם לוויה שלימה, לא צריך הפגנות". חבריו השיבו לו: "ממה אתה מפחד?".

כאמור, נציגי יהדות התורה וש"ס טענו כי העובדה שעוקפים אותם ואת הועדה המקומית – מבזה אותם והיא לא חוקתית. במקביל, הם הציגו חוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה שתומך בעמדתם, על פיה, לא ניתן במקרה הנוכחי לדון בוועדה המחוזית לפני דיון בוועדה המקומית. לבסוף, ברקת נכנע והוריד את הנושא מסדר היום של הועדה המחוזית.
עיריית ירושלים צביקה כהן ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד