כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חדש במגזר: עשרה מאבטחים ילוו חייל חרדי

מיזם חדש. פעילים חברתיים הקימו ארגון לשמירה על חיילים חרדים מהתקפות העדה החרדית ו'הפלג הירושלמי'. זה יעבוד פשוט כמו שזה נשמע. חייל שהוריו מתגוררים בשכונה המועדת לפורענות יטלפן ויזכה לליווי • היוזמים ל'בחדרי': "בכל פעם לפחות עשרה אנשים יגיעו ללוות את החייל אם יצטרך"

אילוסטרציה. צילום: דוד פרלמוטר, קבוצת 'מחאות החרדים הקיצוניים'
אילוסטרציה. צילום: דוד פרלמוטר, קבוצת 'מחאות החרדים הקיצוניים'



'הפורום נגד הסתה' - פורום חדש שיוצא למאבק נגד הפגיעה בחיילי צה"ל ומדינת ישראל, ערך אתמול (שלישי) כנס בו הכריז על יציאה למאבק בשתי הקבוצות הקיצוניות - 'הפלג הירושלמי' והעדה החרדית והציג את ארגון "הפקדתי שומרים" שיחל לפעול בבית שמש כדי לשמור על חיילי צה"ל נגד התקפות הקיצונים.

לאחר ששיתקו את העיר ירושלים, התקיפו והסיתו נגד חיילי צה"ל, המאבק נגד ההסתה והפגיעה של הפלג הירושלמי והעדה החרדית בחיילי צה"ל ומדינת ישראל יצא לדרך אתמול בכנס חירום שנערך בירושלים על ידי הפורום נגד הסתה.

יו"ר הפורום, ביזי (בנימין זאב) צברי, הציג את הפעילות של העדה החרדית והפלג הירושלמי בשנה האחרונה מתוך דו"ח ההסתה 2017, שכוללת בין היתר: הסתה קיצונית ואלימה נגד חיילים שמתבטאת שריפת בובות חיילים, הפצת פליירים ופשקווילים קיצונים, וייזום קמפיין החרד"קים. כמו כן כוללת פעילות שתי הקבוצות תקיפה פיזית של חיילי צה"ל, הקמת מרכז הצלה למניעת גיוס חרדים, הפגנות אלימות הכוללות הכאת שוטרים וחסימת צמתים למשך שעות, שריפת דגלי ישראל ועוד.

צברי הפנה אצבע מאשימה לעבר חברות המזון המסחריות ואמר: "אני רוצה להדגיש כי אנחנו רואים את האחראיות העיקריות למימון ההסתה והפגיעה בחברות המזון המסחריות שמשתמשות בשירותים של בד"צ העדה החרדית ובכך מאפשרים להם את המימון של ההסתה על ידי ראשי העדה החרדית שמקדמים את ההסתה ומוציאים אלפי פעילים לרחובות למחאות אלימות".

עוד הוא אמר: "אני וחבריי לפורום נגד הסתה החלטנו לשים סוף להשתוללות של העדה החרדית והפלג הירושלמי ולקבוע להם תג מחיר. מעתה הסתה ופגיעה במדינה ובחיילי צה"ל תעלה לעדה החרדית ביוקר. אנחנו קוראים לכל חברות המזון להפסיק לממן את ההסתה ואת הפגיעה בחיילי צה"ל על ידי ההתקשרות עם בד"צ העדה החרדית.".

גדי דימרי, חבר בפורום נגד הסתה, ותושב בית שמש שנלחם מזה שנים בהתנהלות האלימה של העדה החרדית בבית שמש ובהשתלטות פעילי העדה הקיצוניים על 'העדה החרדית' סיפר כי: "בשנים האחרונות בית שמש קלטה לתוכה גם קהילות חרדיות רבות מהעדה החרדית שיצאו משכונת מאה שערים שבירושלים. הם הביאו את אותם דפוסי פעולה השליליים שלהם אלינו הביתה".

דימרי הוסיף: "העדה החרדית פועלת בשלוש שכונות חרדיות מרכזיות בבית שמש, רמת בית שמש ב', נחלה ומנוחה וחפציבה שהפכו בפועל לאקס טריטוריאליות בתוך שטח מדינת ישראל ונגד מדינת ישראל וכל מה שהיא מייצגת. הכניסה לשכונות אלו, לאדם מהציבור הכללי בדגש על נשים וחיילי צה"ל היקרים הפכה לסכנת חיים של ממש! כל מי שמעז לבוא בשכונות אלו שם את נפשו בכפו".

"לחיילי צה"ל, אלו המחרפים את נפשם עבורנו ועבור ערי אלוקינו, אלו שמגנים עלינו בגופם מהאויבים האכזריים ביותר שיש, כניסה לשכונות אלו או מעבר בקרבתן מהווה עבורם סכנת חיים של ממש". סיים.

דמרי אף הכריז על הקמת ארגון "הפקדתי שומרים": "כל חייל חרדי שמתקרב לשכונות חרדיות או מוצא את עצמו מותקף, לאחר שיצר קשר עם משטרת ישראל, הוא יותר ממוזמן להתקשר למספר הטלפון
053-9298960 ובתוך דקות יגיעו פעילי הארגון כדי ללוות אותו ולהגן על חייו.

הארגון יפעל בשלב ראשון בעיר בית שמש ואנחנו מתכננים להרחיב את הפעילות לשכונות נוספות ואזורים נוספים בהם מרוכזים הפעילים הקיצוניים והמסוכנים של העדה החרדית".

מ'הפורום נגד הסתה' נאמר ל'בחדרי חרדים' על היוזמה החדשה: "אנחנו החלטנו לשים סוף לאלימות נגד החיילים החרדים בבית שמש בפרט ובאזורים חרדים בכלל. חייל זכאי ליחס של כבוד והערכה ולא לגידופים ומכות. כל חייל חרדי שזקוק להגנה בבית שמש יזכה לסיוע מאיתנו תוך דקות. ישנם פעילים רבים בעיר שמוכנים להתגייס לנושא כי בשבילנו הגנה על מי שמגן עלינו, היא המצווה הכי גדולה שיכולה להיות".

לגבי הפעילות אמרו אנשי הפורום ל'בחדרי': "יש כחמישים פעילים שיקחו חלק בהגנה על חיילים כשהמטרה היא שבכל פעם לפחות עשרה אנשים יגיעו ללוות את החייל אם יצטרך".

ומתכוונים לגדול: "אנחנו התחלנו לבדוק לגבי שכונות נוספות מחוץ לבית שמש כמו שכונת מאה שערים. השאיפה היא להגיע למודעות של כל חייל חרדי שמתגייס ולהיות בקשר פרסונלי עם אותם אלו שצריכים ליווי באופן תדיר - חיילים שגרים עם הוריהם באזורים המועדים לפורענות". כך מ'הפורום נגד הסתה'.










בכנס

משה לורבר, חבר הפורום וחרדי בעצמו, הבהיר גם הוא כי "רוב אזרחי ישראל החרדים שומרי חוק ותורמים לחברה הישראלית בדרכם: אם זה על ידי שירות בצה"ל או על ידי שירות בארגונים אזרחיים חשובים כמו זק"א ואיחוד הצלה.

הפעילות שלנו מכוונת אך ורק נגד אותן קבוצות קיצוניות: העדה החרדית והפלג הירושלמי שלא רק פוגעות בחיילי צה"ל ובמדינה אלא גם בדימוי האזרחים החרדים בישראל כולם. העדה החרדית והפלג הירושלמי גורמים לפילוג ומעמיקים את השסע בין האוכלוסייה החרדית לבין שאר האוכלוסייה בישראל".

בימים הקרובים מתכננים חברי הפורום שורה של פעילויות מחאה כנגד החברות המסחריות שמשתמשות בשירותי העדה החרדית ובכך מסייעות למימון ההסתה וביניהן: אסם, עלית, תנובה, טרה, שוקולד השחר ועוד.
הפורום נגד הסתה ארגון שמירה הפקדתי שומרים העדה החרדית הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד