י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עד הסוף הטוב • תיעוד דרמטי: החייל נורה עשרות פעמים וממשיך לברוח

מפקדת האו"ם באזור המפורז בין צפון ודרום קוריאה פרסמה תיעוד דרמטי, בו נראה חייל מצפון קוריאה דוהר עם ג'יפ לעבר השטח של הדרום, כשבשלב מסוים הוא נתקל במכשול, יוצא החייל מהג'יפ ורץ ברגל. הוא נורה על ידי חיילי הצפון ונפצע, אך ממשיך לברוח עד הסוף הטוב • צפו

עד הסוף הטוב • תיעוד דרמטי: החייל נורה עשרות פעמים וממשיך לברוח



מפקדת האו"ם באזור המפורז בין צפון ודרום קוריאה פרסמה תיעוד דרמטי, בו נראה חייל מצפון קוריאה דוהר עם ג'יפ לעבר השטח של הדרום, כשבשלב מסוים הוא נתקל במכשול, יוצא החייל מהג'יפ ורץ ברגל. הוא נורה על ידי חיילי הצפון ונפצע, אך ממשיך לברוח.



ככל הנראה לחייל הצפון קוריאני נמאס לחיות תחת דיקטטורה והוא החליט לברוח, כשחבריו לשעבר יורים בו לפחות חמש פעמים. הוא הצליח להגיע בצליעה לצד הדרומי, שם התמוטט ונלקח למקום מבטחים על ידי חיילים דרום קוריאנים.

בתיעוד הדרמטי נראים חיילים מהצפון דולקים אחרי החייל, יורים לכיוונו עשרות כדורים, כשמנגד חיילים מהדרום מנסים לעזור לחייל העריק להימלט. החיילים הדרום קוריאנים זחלו עד לעריק שנפצע, וגררו אותו למקום מבטחים. באופן מפתיע, חיילים מהצפון והדרום לא ירו אחד על השני.

מסוק של האו"ם העביר את החייל העריק מאוחר יותר למרכז הרפואי של אוניברסיטת אג'ו ליד סיאול. הוא עבר שני ניתוחים. ובבית החולים מסרו שמצבו משתפר. הרופאים מתכוונים להשאיר אותו ביחידה לטיפול נמרץ לפחות עוד כמה ימים כדי לוודא שאין לו זיהומים אפשריים.

מבית החולים נמסר כי בזמן הניתוח המנתחים הוציאו עשרות טפילים מגופו של החייל, כולל תולעים באורך 27 ס"מ, דבר שעשוי לשקף תזונה ובריאות ירודה בצבא הצפון קוריאני.

מזה תקופה ארוכה טוענת צפון קוריאה כי היריבה מהדרום מפתה את החיילים הצפון קוריאנים לערוק אליה וככל הנראה הצליחה. עד לרגע זה, לא התייחסו בדרום קוריאה לעריקת החייל.

אל"מ צ'אד ג'קארול, דובר פיקוד האו"ם, אמר לכתבי הטלוויזיה, כי התנהגות החיילים הצפון קוריאנים מהווים הפרה של הסכם שביתת הנשק עליו הוסכם בסיום מלחמת קוריאה בשנת 1953, משום שירו לעבר הגבול, וחצו את הגבול במרדף אחר החייל.

מאז תום מלחמת קוריאה בשנת 1953, נמלטו כ-30,000 אזרחים צפון קוריאנים לדרום קוריאה, בעיקר דרך סין.
צפון קוריאה בריחה ירי דרום קוריאה מרדף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד